קארה הודה שהצביע פעמיים: האופוזיציה דורשת חקירה פלילית

במהלך הדיונים: הח"כ מימינה הצביע גם עבור עידית סילמן • המליאה יצאה להפסקה ולאחריה הוחלט על הצבעה חוזרת • באופוזיציה זעמו: דורשים חקירה פלילית • קרעי: "מי שגנב קולות בוחרים, גונב את ההצבעות" • מקלב: "קואליציית שקר והונאה" • סמוטריץ': "בימינה רגילים לגנוב הצבעות"
אריה ריבקינד
כ"א תמוז התשפ"א / 01.07.2021 12:35

מהומה בכנסת: חבר הכנסת אביר קארה מסיעת ימינה הצביע בצהרים (חמישי) במליאה פעמיים במהלך ההצבעה על הצעת חוק הביטוח הלאומי.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

תחילה הצביע הח”כ בתורו, ולאחר מכן הצביע גם עבור חברת הכנסת מסיעתו  – עידית סילמן.

מיד עם תום ההצבעה טענה ח”כ אורלי לוי-אבקסיס מהליכוד שמישהו הצביע פעמיים. יו”ר הכנסת מיש עתיד מיקי לוי ניסה לברר על מה ההמולה. “מישהו הצביע פעמיים?”, שאל.

בשלב הזה החלה מהומה וויכוח סוער בין חברי הכנסת.

האופוזיציה דרשה לעצור את ההצבעות עד לבדיקה. הייעוץ המשפטי של הכנסת אישר 10 דקות הפסקה לבירור העניין. לאחר שהכנסת שבה מההפסקה החליט יו”ר הכנסת, באישור הייעוץ המשפטי של הכנסת, לקיים הצבעה חוזרת, כדי לא לפגוע בטוהר ההצבעה.

באופוזיציה זעמו על ההחלטה ודורשים לפתוח בחקירה פלילית.

בהמשך החליטה האופוזיציה להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת, בעקבות החלטת היו”ר ח”כ מיקי לוי להמשיך בסדר היום.

הליכוד גם הגיש תלונה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה על החשד להצבעות כפולות של ח”כ אביר קארה.

בעבר הוגשו כתבי אישום בעברות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים על הצבעה כפולה מהסוג הזה כנגד שני חברי כנסת.

שר המשפטים לשעבר, ח”כ אמיר אוחנה, אמר כי הוא מסרב לקבל את חוות דעת של היועמ”ש של הכנסת: “קודם כל מדובר בעבירה פלילית. אי אפשר להצהיר לפרוטוקול גנבתי ואז להיות פטור מעונש. בנוסף, לא מדובר פה בשוגג, אם הוא היה יושב במקרה בכיסא אחר ואז מצביע זה בשוגג, אבל הוא הצביע פעמיים משתי עמדות כדי שייספרו שני קולות שהצביע ח”כ אחד.

“היות ובפעם הזו מישהו ראה את זה ואז זה הגיע להודעה לפרוטוקול, אני מבקש שייבדק שבועיים אחורה, האם היו פעמים נוספות שבהם ח”כ קארה הצביע הצבעה כפולה, ואני מבקש שנציג מהאופוזיציה יהיה נוכח בזמן בדיקת הצילומים”.

ח”כ אורי מקלב אמר על ניסיון גניבת ההצבעה במליאה: “הדבר לא מפתיע, הוא אשר אמרנו – זו קואליציה המובנת על שקר והונאה. זו לא מקריות, אלא שיטה ותרבות של שקר! נדרוש את בירור העניין עד תומו”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד תקף בטוויטר: “מי שגנב את קולות הבוחרים, מצביע גם פעמיים במליאה וגונב את ההצבעות. הכל ‘בטעות’ כמובן. בושה”.

ח”כ אבי מעוז: “מה שראינו היום, זה האובדן ערכים שהשולמנים ומפגיני בלפור מביאים לכנסת. אני מקווה שההצבעה הכפולה של אביר קראה זו לא עצה שהוא ומפגיני בלפור קיבלו מרוני אלשייך שנחשף שייעץ להם. חייבים להחזיר את הערכים למדינה, ולהפיל את הממשלה הרעה הזו מיד”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “בימינה רגילים לגנוב הצבעות. לו רק אפשר היה לאפשר הצבעה חוזרת למצביעי ימינה המרומים בנט לא היה עובר את אחוז החסימה והיתה קמה ממשלת ימין על מלא”.

ח”כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית: “‏הצבעה במליאה אינה דבר של מה בכך. הרי אם אפשר להצביע עבור אחרים, אזי מה הטעם בנוכחות במליאה? משהו לא טוב קורה פה”.

בסביבתה של סילמן הבהירו כי בשום שלב לא ביקשה באופן ישיר או מרומז מסגן השר קארה להצביע במקומה.

לשכתו של סגן השר אביר קארה מסרה בתגובה: “סגן השר, ח״כ אביר קארה הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח״כ עידית סילמן והודיע במייד על טעותו ליו״ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן”.

מדוברות הכנסת נמסר: “עם חידוש ישיבת המליאה, הודיע יו”ר הכנסת ח”כ מיקי לוי כי לאחר שהנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי, יחד עם מזכירת הכנסת ויועמ”שים נוספים, עם ח”כ קארה, ובנוכחות אמנם חלקית של ח”כ אוחנה שבנוכחותו נשאלה גם שאלה, ולטובת שמירת טוהר ההצבעה תתקיים הצבעה מחודשת. הנושא נבדק, הייתה הצבעה, על פי ההצהרה של ח”כ קארה הצבעה אחת בשוגג מה עוד שמיד עם ההצבעה הוא הרים את ידו והודיע שהוא הצביע בשוגג”.

יו”ר הכנסת מיקי לוי התיר לאנשי האופוזיציה לבדוק את דפוס ההצבעה של ח”כ קארה שבועיים אחורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות