בין הנעדרים באסון במיאמי: שני אחים רופאים שהתקרבו ליהדות

ד"ר יעקב ראובן כהן ואחיו ד"ר נתן צבי כהן, שני אחים רופאים, התקרבו ליהדות באמצעות שלוחי חב"ד • שניהם נעדרים כעת באסון הקריסה • שלוחי חב"ד שהכירו אותם מספרים על חיים של שמירת תורה ומצוות חרף הקשיים • ולמה ראש העיר התעניין מה ממלמלת אלישבע כהן בת ה-12?
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"א / 30.06.2021 22:31

אלישבע כהן בת ה-12 עמדה לצד חורבות מגדל הדירות שקרס במיאמי בשעת ליל מאוחרת של יום שני וקראה פרקי תהלים מתוך מכשיר הטלפון שבידה, בעת שראש העיר סרפסייד, בה אירע האסון, ניגש אליה.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

“היא ישבה על כיסא לבדה, כשאף אחד לא היה סביבה, וקראה מתוך הטלפון שלה”, סיפר ראש העיר מאוחר יותר. “ניגשתי לכיוונה ושאלתי אותה מה היא עושה, אם היא בסדר ומרגישה טוב. התברר שהיא קוראת תפילה יהודית סמוך למקום שבו ככל הנראה נמצאים הוריה, בין ההריסות. היא ריגשה אותי. אני רוצה להגיד לה שאנחנו כאן בשבילה”.

צפו בראש העיר המספר על שיחתו עם הילדה:

אלישבע לא היחידה. עם קריסת הבניין על למעלה מ-150 מדייריו בשעת לילה מאוחרת לפני שבוע בדיוק, חור נפער באלפי לבבות שהכירו את הוריה, ד”ר יעקב ראובן כהן ואחיו – דודה של אלישבע, ד”ר נתן צבי כהן. שניהם היו בבניין בעת שקרס.

יעקב ראובן מתגורר בפלורידה. אחיו צבי נתן בבירמינגהם שבאלבמה. שניהם מקורבים לחב”ד.

“הכל התחיל לפני כ-25 שנה”, נזכר הרב יעקב סאקס, משלוחי חב”ד בדיקס הילס שבניו יורק, בו גדלו האחים כהן. “אימם דבורה, שמעולם קודם לכן לא פגשתי, ניגשה אליי ואמרה לי שבנה בראד (-יעקב ראובן) מסיים לימודי רפואה בסינסיטי. היא סיפרה כי בלימודיו יצר קשר קרוב עם יהודי, ויחד עמו רוצה להעמיק בלימוד”.

יעקב ראובן כהן הפך בתוך זמן קצר לאחר המשתתפים הקבועים בשיעורי התורה והתכניות היהודיות שהעביר הרב סאקס. הוא החל לשמור שבת. “השאלות שלו היו מצויינות”, אומר הרב סאקס. “הוא אהב ללמוד”.

הבית שהקים, לאחר שנישא, היה בית שומר מצוות. את הקרבה למסורת הנחיל לשני ילדיו. הוא גם השפיע על הוריו ועל אחיו גארי (-נתן צבי) להתקרב יותר לשמירת חיי תורה ומצוות.

“בשנים האחרונות היהדות תפסה מקום משמעותי בחייו של נתן צבי כהן”, אומר הרב יוסי פרידמן, משלוחי חב”ד במדינת אלבמה. “הוא ורעייתו שמרו שבת. כשלא יכלו להגיע לבית חב”ד נותרו בבית ולא נסעו ברכב”.

השגת אוכל כשר באלבמה, היא משימה מעט מורכבת. חרף זאת שמרו בני הזוג כהן על כשרות.

“תמיד הוא היה ניגש אליי ומספר לי על מה שלמד”, אומר הרב פרידמן. “הוא היה חוקר, שואל, מתעניין, רוצה לדעת עוד ועוד. היה מדהים לראות מקרוב את ההתפתחות שלו בשמירת תורה ומצוות”.

כעת השניים הם בין הנעדרים באסון הקריסה.

• באדיבות חב”ד.אורג

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות