‘זה מביש, משפיל ומבזה’ • הכנסת אישרה: חוקרים יעקבו אחרי דתיות

הכנסת אישרה ברוב של 55 מול 50 מתנגדים: חוקרים פרטיים יבדקו את אמיתות הצהרת בנות דתיות • פרוש על הצבעת רע"ם: "לראשונה מפלגה ערבית הצביעה בעד גיוס לצבא. זה תקדים שמעולם לא היה בכנסת ישראל. שאפו לראש הממשלה והחליפי שלו"
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשפ"א / 30.06.2021 19:26

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) ברוב של 55 מול 50 מתנגדים, את התיקון לחוק גיוס בנות לצה”ל, הקובע כי חוקרים פרטיים יבדקו את אמיתות הצהרת בנות דתיות.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

חברי הכנסת החרדים טענו בדיון, כי ממשלת בנט כופה על נשים מסורתיות להתגייס בניגוד לרצונן.

ח”כ אריה דרעי תקף את הצעת החוק: “ממנים ועדות עם חוקרים פרטיים, נכנסים לפרטיות הכי עמוקה של האישה הזו. גיור לקבלת אזרחות לא בודקים – וזה כשאנחנו יודעים שחלק מהם לא שומרים תורה ומצוות, אבל כשזה מגיע לנושא הזה אתם בעד חוקרים”.

דרעי הבהיר: “במדינה מתוקנת כל הנושא של גיוס נשים היה בכלל צריך להיות התנדבותי. לצערי גם מפלגת רע”ם מתגייסת לעניין, למרות שזה נגד האידאולוגיה שלה”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ התנגד לחוק: “התהליך שעוברות בשנים האחרונות בנות שמבקשות להצהיר ולקבל פטור בשל הצהרה על אמונה דתית הוא בשנים האחרונות מביש משפיל ומבזה”.

סמוטריץ’ סיפר: “המערכת מפעילה חוקרים פרטיים, מתחקה אחרי אורחות החיים הפרטיים במובנים הכי הכי בסיסיים, בולשת אחרי הבנות בדפי הפייסבוק בתמונות בסטורי ומייצרת ברומטר לא הגיוני לרמת הדתיות. לו חלילה היה מתרחש במדינת ישראל תהליך פולשני פוגעני ומבזה כזה כנגד נשים בכל מישור אחר, הארץ הייתה רועדת”.

ח”כ אורי מקלב אמר בדיון: “בחוק זה ישנו נוהג פסול שפוקד יכול להחליט לעצמו את מידת הדתיות – ולכן לא סתם קבעו שמירת שבת, אלא בת שלא נוסעת בשבת.  לתת סמכות לאדם שלא מכיר את אורח החיים זהו דבר בעייתי מאוד. היה מקרה של בחורה שמילצרה בשבת קודש והפוקד גייס אותה בגלל חוסר הבנה, מלונות שלמים ובתי הארחה רבים מעסקים מלצריות דתיות מאוד בשבת והם בכשרות מהודרת.

“אני שמח לראות שאפילו שרת התחבורה המקדמת את השוויון המגדרי שנים רבות, גם היא מבינה שיש שוני רב בין הגבר לאישה עד כדי כך שהיא מבקשת להתאים את המיזוג ברכבת ישראל לטמפרטורה המתאימה לנשים. אם הם היו מבינים כי תפקידה של האישה לא בצבא לא היו מביאים את החוק הזה”.

ח״כ מאיר פרוש התייחס להצבעת מפלגת של רע״מ בעד גיוס בנות לצבא – ואמר: “לראשונה מפלגה ערבית הצביעה בעד גיוס לצבא. זה תקדים שמעולם לא היה בכנסת ישראל. שאפו לראש הממשלה והחליפי שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות