רפורמת וואטסאפ: חברות תקשורת יפעילו מוקדי שירות דיגיטליים

במסגרת הרפורמה, המשרד מחייב את החברות להפעיל בנוסף למוקד הטלפוני מוקד שירות דיגיטלי - לדוגמה: מסרון, וואטסאפ, צ'ט באתר, פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם - שיספק מענה דיגיטלי לכל מנוי • ומה יעשו מי שעשויים להיתקל בקשיים בשימוש באמצעים הדיגיטליים?
חרדים 10
כ' תמוז התשפ"א / 30.06.2021 19:01

בהמשך לשימוע שפרסם המשרד לפני כחודש, שר התקשורת יועז הנדל, החליט לאמץ היום (רביעי) את החלטת הצוות המקצועי ולחייב את חברות התקשורת להפעיל מוקדי שירות דיגיטליים ולעדכן את אסדרת מוקדי הפניות הטלפוניים של החברות.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

מטרת המהלך היא להביא לשיפור איכות שירות הלקוחות לו זוכה הצרכן הישראלי, בין היתר, גם באמצעות מענה באמצעים דיגיטליים על רקע הביקוש ההולך וגובר של המנויים לשירותים אלו.

בתוך שלוש שנים נרשמה עלייה של כפי 3 בפניות למוקדי שירות הדיגטליים – לדוגמא: צ’ט, וואטסאפ, סמס, רשתות חברתיות, ומנגד – ירידה של 21% בכמות הפניות למוקדים הטלפוניים.

נתונים אלה מצביעים על מגמת שינוי בהעדפות הצרכנים ומעבר מהאפיק הטלפוני אל המרחב הדיגיטלי. משרד התקשורת מעדכן את הרגולציה בתגובה מהירה לשינויים אלו, כחלק ממדיניות ‘הרגולציה החכמה’ שמקדם המשרד בשנים האחרונות.

במסגרת הרפורמה, המשרד מחייב את החברות להפעיל בנוסף למוקד הטלפוני מוקד שירות דיגיטלי – לדוגמה: מסרון, וואטסאפ, צ’ט באתר, פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם – שיספק מענה דיגיטלי לכל מנוי שחפץ בכך.

במקביל, המשרד יאפשר לחברות התקשורת גמישות בשעות הפעילות של המוקד הטלפוני ויצמצם את חובת ההפעלה של המוקד ל-45 שעות בשבוע, לטובת התייעלות המוקדים ועידוד תחרות על שירות לקוחות איכותי לצרכן.

בימים אלה ממשיך המשרד לבחון כיצד להבטיח שירות מיטבי למנויים בגילאי 65 ומעלה העשויים להיתקל בקשיים בשימוש באמצעים הדיגיטליים. המשרד שוקל לחייב את החברות להפעיל מוקד טלפוני ייעודי למנויים אלה, או מתן תיעדוף בתור במערכת ה-IVR (ניתוב שיחות) לצד פתרונות נוספים.

המשרד יפרסם החלטה בנושא זה לאחר השלמת בחינתו במסגרת עבודת המטה בנושא.

המוקדים הטלפוניים לטיפול בפניות בנושא תקלה, גניבה או אובדן של ציוד קצה ובענין שירות נדידה בינלאומי, ימשיכו לפעול ללא שינוי, בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע. וכן תמשיך לחול חובתן של החברות לעמוד בהוראות לעניין זמני המענה הקבועות ברישיונן.

הגמשת הוראות הרגולציה במוקדים הטלפוניים תאפשר לחברות התקשורת להסיט משאבים לטובת פיתוח והתאמת אפיקי שירות דיגיטליים, גיוס משרות אם ועובדים באחוזי העסקה משמעותיים ובכך לשפר ולייעל את איכות השירות לצרכנים.

בהמשך לפעולות האכיפה שמשרד התקשורת ביצע בשנה האחרונה, המשרד ימשיך לפקח ולהטיל קנסות על חברות התקשורת במקרים בהם הן יפרו את הכללים ויפגע השירות לציבור.

מנכ”לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: “אנחנו פועלים על מנת להבטיח לאזרחים בישראל שירות איכותי, מתקדם ונוח. הציבור היום מצפה מחברות התקשורת להפעיל מוקדי שירות לקוחות במגוון ערוצים ובמינימום זמן המתנה. המהלך יאפשר לחברות להשקיע יותר באיכות השירות, ואנו נמשיך לעמוד על כך שהוא ישתפר באופן מתמיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות