קצין פיקוד עורף בזירת האסון: ‘עדיין מאמינים שיש לכודים חיים’

המשלחת הישראלית סייעה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת לאתר גופות נעדרים - אך חבריה ממשיכים להאמין: נמצא גם ניצולים • "בנינו מודל תלת מימדי של הבניין, שיאפשר לפיקוד העורף לסייע בחילוץ ולהתמצא בין ההריסות בצורה מהירה ואפקטיבית" • צפו בהדמיית תלת-מימד של הבניין
חיים טוויל
כ' תמוז התשפ"א / 30.06.2021 17:46

אסון קריסת המגדל במיאמי: סגן מפקד המשלחת במיאמי, אל״ם אלעד אדרי, סיפר היום (רביעי) כי כוחות החילוץ בזירת האירוע עדיין מקווים למצוא לכודים בחיים בין הריסות המבנה.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

בשיחה עם כתבים הסביר אדרי, כי המחלצים מתייחסים אל הלכודים כחיים, וזאת הנחת העבודה למרות הזמן הרב שחלף מאז הקריסה. הוא הבהיר כי המשלחת צפויה להישאר באתר לפחות עד יום ראשון.

” נחתנו ביום ראשון אחר הצהרים, משם הלכנו ישר לאתר כדי להבין במה מדובר. מאז אנחנו נמצאים על האתר, אתמול בבוקר הצטרפה אלינו קבוצה של 7 קצינים נוספים. אנחנו עובדים בשיטת משמרות. המשלחת מחולקת לשתי קבוצות, כל פעם קבוצה נמצאת לאורך חצי יממה באתר עצמו”.

האתר מורכב מאוד: מדובר בבניין מגורים, קו ראשון לים, נבנה בתחילת שנות ה-80, בן 12 קומות ועוד קומת חניון. בכל קומה יש 12 דירות.

באותו לילה הבניין קרס לתוך עצמו. הקריסה לתוך עצמו, הובילה לכך ששכבה אחר שכבה קרסה לאמצע הבניין. כך קורה, שיש כמה עשרות קומות שקרסו זו על זו.

“עם ההגעה פגשנו מאות מחלצים. ארה״ב היא מעצמת חילוץ. לארה״ב יש עשרות יחידות חילוץ, מקצועיות ומנוסות מאוד. כל ארגון לוקח חלק אחר בתהליך המורכב. האופן שבו אנחנו ניגשים לתוך הסיפור עם היחידות המקומיות הוא שבאנו לסייע ולייעץ, מתוך ידע רב שהצטבר ב-35 שנים של משלחות בצה״ל”.

הוא סיפר: “היו הרבה מאוד שריפות באתר שהקשו על פעולות החילוץ. הפעילות מאוד מקצועית. יש אנשים שיודעים את העבודה שלהם, יש ציוד מאוד מקצועי, וכמות אדירה של מחלצים”.

אדרי התייחס לסוגיית הסיוע של המשפחות לחיפושים ואמר: “מהרגע שנחתנו פתחנו דסק שבו הושבנו מספר קצינים שלנו, שהמומחיות שלהם היא תחקור ותשאול קוגנטיבי – מביאים בן משפחה שמכיר את הדירה והמשפחה. מדברים איתו על אופי הדיירים, פרטי זיהוי וכו׳. דבר כזה מלמד אותנו לאן להכווין את האנשים. סוגיית המשפחות היא ראשונה במעלה. בשונה מחקירת זירה פלילית, כאן יש קבוצה שצריך להכיל ולעבוד איתה. המשפחות מרגישות שהן מאיצות את פעילות החילוץ עם המידע שהן נותנות לנו. אנו דואגים פעמיים ביום לתת להם מידע”.

למשלחת פיקוד העורף ומשרד החוץ הנמצאת במיאמי הצטרפו ביממה האחרונה חברי משלחת נוספים ביניהם מחלצים, מהנדסים ואנשי אוכלוסיה, לצורך חיזוק וסיוע למשלחת הקיימת.

צוות מבצעי של יחידה 9900 באגף המודיעין בנה מודל תלת-מימדי הממפה את הבניין שקרס ובכך מייעל את תהליך איתור הגופות במבנה.

באמצעות כלים מתקדמים סייעו חברי המשלחת באיתור גופות נעדרים ביממה האחרונה.

מפקד צוות ביחידה 9900, סגן נ׳: ״בשגרה, אני מפקד על צוות מיוחד שבונה מודלים תלת-מימדיים לצורך ביצוע פעילויות מבצעיות של צה״ל.

בימים האחרונים, אנשי הצוות משתמשים ביכולות טכנולוגיות מתקדמות על מנת לסייע למשלחת פיקוד העורף במיאמי. ניתחנו את הבניין שקרס ובנינו מודל תלת מימדי שלו, שיאפשר לאנשי פיקוד העורף, לסייע בחילוץ ולהתמצא בין ההריסות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. אנחנו מודים על הזכות וגאים לקחת חלק במאמץ הומניטרי חשוב כל כך״.

במקביל עובד צוות הקונסוליה הישראלית, בראשות הקונסול הכללי, מול השלטונות המקומיים, המשפחות וראשי הקהילה היהודית, ובוחן דרכים נוספות שבהן נוכל לסייע, דוגמת תמיכה נפשית למשפחות ולקהילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות