תושבי אביתר הסכימו להתפנות: “בעוד חודשים תקום כאן ישיבה”

המשפחות המתגוררות במאחז צפויות להתפנות עד לסוף השבוע • יוסי דגן: בעוד מספר חודשים תקום כאן ישיבה לתפארת • השר בר לב: "מברך את בני גנץ על שהתעקש שלא תוקם במקום ישיבה לא עתה וגם לא בעתיד" • ח"כ איתמר בן גביר: "חושש שהממשלה לא תעמוד בהבטחה"
חיים טוויל
כ' תמוז התשפ"א / 30.06.2021 10:07

פינוי אביתר: תושבי המאחז קיבלו הלילה (רביעי) את המתווה החדש להסדרת המקום.

איך הוא עשה תואר יוקרתי מהספה בבית ועוד עם מלגות? הסוד בפנים

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

המתווה כולל את רוב הפרטים של המתווה הקודם, כשהשינוי המשמעותי הוא כי לאחר בדיקה משפטית הישיבה תקום באביתר לא בר”ח אלול אלא בעוד חודשים ספורים, לאחר סיום הליך הסקר המהיר לקרקע והכרזה כאדמת מדינה, לפי החוק.

על פי המתווה, המשפחות צפויות לעזוב את בתיהן עד סוף השבוע. פלוגת חיילים תגיע למקום במקומן ותשב במקום  עד לסיום סקר הקרקעות. לאחר שייקבע כי מדובר באדמות מדינה תקום במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר התיישבות על פי חוק.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: “המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו, אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים, הבתים יישארו, הצבא עולה באופן מיידי, ובעוד מספר חודשים לאחר השלמת הליכי הסקר וההכרזה על אדמות המדינה תקום כאן ישיבה לתפארת ובהמשך התיישבות מסודרת בהתאם לחוק ולתפארת מדינת ישראל.

“הישוב אביתר הוא התשובה הציונית הנכונה לפיגועי הטרור בהם נרצחו יהודה גוואטה ואביתר בורובסקי הי”ד, הישוב אביתר יקום. יהיו בו גני משחקים וקהילה מפוארת”.

שרת הפנים איילת שקד בירכה: ״הישג חשוב להתיישבות בארץ ישראל. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על הירתמותו למציאת פתרון, לראש הממשלה נפתלי בנט על התגייסותו המלאה. ליוסי דגן, לרב לבנון ולדניאלה וייס שגילו מנהיגות יוצאת דופן ועבודה ללא לאות למען ארץ ישראל.

”ואחרונים חביבים, חלוצי אביתר שבמסירות נפש מפגינים ציונות מהי. אל תראו ואל תחתו. מי יתן ותזכו להמשיך ליטול חלק בפיתוחה ושגשוגה של ארץ ישראל. לו יהי חלקי עמכם״.

השר לביטחון הפנים עומר בר לב הגיב בחשבון הטוויטר שלו: “מאחז בלתי חוקי יש לפנות פשוט כי הוא בלתי חוקי! ובמדינת חוק אסור שפלגים כאלו או אחרים יעשו דין לעצמם. אני מברך את בני גנץ על שהתעקש שלא תוקם במקום ישיבה לא עתה וגם לא בעתיד”.

יו”ר מפלגת עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר קרא לתושבי אביתר לשקול שוב אם לעזוב את בתיהם במסגרת מתווה ההסדרה שגיבשו עם הממשלה.

ביומן הבוקר של רשת ב’ אמר ח”כ בן גביר לאריה גולן: “אני חושש שהממשלה תחליט בסופו של דבר לפנות את היישוב אביתר ותטען ‘הבטחנו לא לפנות, אבל לא הבטחנו לקיים את ההסדר'”.

בן גביר הוסיף:  “דינם של תושבי אביתר כדינם של תושבי הפזורה הבדואית בנגב. בנגב גם כאשר הבדואים יושבים על אדמות פרטיות הממשלה מקדמת הסדר לטובתם אז על אחת כמה וכמה באביתר. חייבים להפנים כי היהודים לא סוג ב’ שרק אותם תמיד מפנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות