הטרגדיה: הנער היהודי שחרר זרוע וחולץ בפיג’מה, אמו חולצה מתה

עד כה זוהו, לפי המשטרה המקומית, ארבעה מקורבנות האסון שחולצו מבין ההריסות • ניצול מאסון במיאמי תיאר: "חדר השינה רעד בעוצמה, הדירה משמאלנו נחתכה לחצי"
חרדים 10
י"ז תמוז התשפ"א / 27.06.2021 15:10

אסון קריסת מגדל הדירות ליד מיאמי ביץ’:  עד כה זוהו, לפי המשטרה המקומית, ארבעה מקורבנות האסון שחולצו מבין ההריסות.

אנטוניו לוזאנו בן 83, גלאדיס לוזאנו בת 79 – בני זוג שזוהו באמצעות בדיקת DNA מהירה, מנואל לפונט בן 54, וסטייסי פאנג, בת 54. הקורבן החמישי לא זוהה בשלב זה.

כוחות החילוץ עדיין מחפשים אחר 158 נעדרים.

במהלך סוף השבוע גוללו כלי התקשורת את סיפור הצלתו של יונה פאנג, בנה של סטייסי פאנג ז”ל, הנער היהודי בן ה-15 שניצל באורח ניסי – לאחר שנשלף חי מההריסות על ידי הכבאים שעות לאחר האסון.

לפי דיווח בערוץ 7, הנער היה לבוש בפיג’מה ולכוד מתחת למזרן שלו. הוא הצליח לשחרר זרוע אחת ולנופף בידו, ואנשי החילוץ שהצליחו לשמוע את קריאות העזרה שלו – מיהרו לחלץ אותו, במבצע מורכב.

בני המשפחה מסרו בהצהרה מיוחדת לכלי התקשורת: “אין מילים לתאר את האסון הטראגי שלנו. בני משפחת פאנג והנדלר מבקשים להביע את הערכתנו העמוקה ביותר לכל העזרה והסיוע ומילות העידוד והנחמה שמשמשים לנו כמקור כוח נחוץ בתקופה הרסנית זו. כעת אנו מבקשים מכם לכבד את פרטיותנו כדי להתאבל ולנסות לעזור זה לזה לרפאות את השבר הכבד”.

הקונסול הישראלי במיאמי, מאור אלבז-סטרינסקי, התייחס בראיון שהעניק לענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103FM לאסון: “אנחנו אחרי שלושה ימים מורטים ומתוחים. אנחנו רואים קהילה מיוסרת, כואבת, דואגת. את המעט שאנחנו יכולים אנחנו עושים. אני שמעתי שייתכן שמצאו אדם אחד בחיים, אבל אני לא יכול לאשר זאת”.

לברט וג’נט אגוראו שהו בקומה ה-11 של הבניין, יחד עם שני ילדיהם. ביום חמישי האחרון הם התעוררו למה שלדבריהם נשמע כמו “רעש של רעם מאוד חזק”.

בריאיון לרשת ABC הם סיפרו על רגעי האימה: “חדר השינה החל לרעוד. המנורות והנברשות החלו להתנדנד מצד לצד. היה רעש חזק מאוד חדר השנה רעד בעוצמה, הייתי מוכנה לכך שכל הבניין יקרוס”.

בני הזוג סיפרו כי רק לאחר שפתחו את הדלת למסדרון החיצוני הבינו מה קרה: “הדירה משמאלנו נחתכה למחצה, במקום המעלית היה רק חור. בשלב זה ידענו שזה מרוץ נגד הזמן, חששנו שכל הבניין יקרוס”. בני הזוג סיפרו כי בנם בן ה-22 ובתם בת ה-14 היו “במרחק מטרים ספורים מחלק הבניין שהתמוטט. זה יכל להיגמר בצורה אחרת. עוד לא עיכלתי את מה שקרה”.

פאולו לונגוברדי, מהנדס אזרחי במקצועו, שגר בבניין עם אשתו ושני ילדיו, סיפר בריאיון לרשת ABC כי  גם הוא התעורר לקול של רעשים חזקים וראה חלק מהבניין מתמוטט. לדבריו, גרם המדרגות היחיד הנמצא מחוץ לדירתם קרס ולכן הם נאלצו לחפש עוד אחד. “החלטנו לרוץ לצד השני של הבניין, לצד הצפוני של הבניין, שם יש גרם מדרגות נוסף”.

הם מצאו גרם מדרגות שלם לחלוטין ולאחר בדיקה שערך הם השתמשו בו כדי לברוח. בהמשך ציין כי על אף שהוא ומשפחתו בריאים, כולם עדין המומים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות