הנשים הצדקניות עתרו לבג”ץ: הגשר המסוכן ייפול לנו על הראש

המתפללות בעזרת הנשים בכותל המערבי דורשות מבג"ץ לטפל בדחיפות בגשר המוגרבים: "לנקוט לאלתר בכל הפעולות הנדרשות על מנת למנוע את האסון הבא" • המדינה קיבלה ארכה של חודש על מנת להשיב לעתירה
חרדים 10
י"ז תמוז התשפ"א / 27.06.2021 11:28

מתפללות בכותל המערבי הגישו עתירה לבג”ץ על מנת שיורה לטפל בדחיפות ב’גשר המוגרבים’ הרעוע המוביל להר הבית, מאחר והוא עובר מעל רחבת עזרת הנשים בכותל המערבי – ואלפי מתפללות עלולות להיפגע כתוצאה מקריסתו.

לפי דיווח ב’ידיעות אחרונות’ הבוקר (ראשון), בראשית החודש קבע בית המשפט כי על המדינה להשיב לעתירה עד ה-20 ביוני, אלא שהתאריך עבר והממשלה התחלפה – ולכן המדינה קיבלה ארכה של חודש על מנת להשיב לעתירה.

על גשר העץ עוברים מדי שנה אלפי מבקרים ומתפללים שנכנסים להר הבית, והוא משמש גם את כוחות המשטרה ומג”ב שמאבטחים את ההר וסביבתו.

מסמך של מהנדס מומחה מטעם ‘הקרן למורשת הכותל המערבי’ התריע מפני סכנת קריסה מידיית של ‘גשר המוגרבים’. לדבריו, מצבו של העץ בגשר לא יאפשר שימוש בטוח בו לאורך זמן. “העץ בגשר סובל מיובש קיצוני ויש בו סדיקה אורכית מרובה. למרות ניסיון העבר לטפל בעץ ולהאריך את אורך חייו, הטיפול כשל”.

המומחה הוסיף: “יש לפעול ללא דיחוי להחלפת הגשר הזמני ולהחליפו בגשר פלדה אשר יימנע את הצורך בתחזוקה שוטפת ויאפשר מיגון נאות נגד בעירה”.

בגשר, אשר נבנה לפני 15 שנה לטובת עליית יהודים למתחם הר הבית, לא נעשה שימוש ושום שינוי בטיחותי לא בוצע.

לטענת העותרות, קריסת הגשר בצורה מלאה או חלקית עלולה חלילה להוביל לאסון כבד, שכן עזרת הנשים, שקטנה בכשליש עם בנייתו של הגשר – מכילה כ-2,000 מקומות.

העתירה לבג”ץ הוגשה על ידי נשים הפוקדות לעיתים תכופות את עזרת הנשים בכותל, שביקשו לבנות גשר חדש ובטוח. “לנוכח האסון הכבד שאירע במירון, מקבלים הדברים משנה חשיבות ומדגישים את הצורך המיידי לנקוט לאלתר בכל הפעולות הנדרשות על מנת למנוע את האסון הבא”, כתבו.

הן הוסיפו, כי בשל מחדל ארוך השנים של הרשויות בטיפול בעניין, לא נותרה להן ברירה אלא לפנות לבית המשפט.

עו”ד נעמה ליפשיץ, המייצגת את העותרות, הזהירה כי משמעות הארכה שקיבלה המדינה היא עיכוב של חודשים בטיפול בעניין: “מדובר בתקופה שבה חלים מועדי ישראל, לרבות תשעה באב, שבהם פוקדים את הר הבית ורחבת הכותל מתפללים ומבקרים רבים. לפיכך, דווקא בשל חשיבות ורגישות המתחם, והסיכון שמעמיד הגשר הקיים לציבור, נדרשת פעולה מהירה יותר”.

יצוין, כי קיים חשש שהחלפתו של הגשר ובנייתו מחדש, תביא לחידוש המהומות בהר הבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות