‘הטיח אבן בראשו’ • הלינץ’ במרדכי כץ: ערבי מעכו נאשם בניסיון רצח

כתב אישום הוגש נגד ערבי בן 41 מעכו שתקף את מרדכי כץ, והטיח אבן בראשו • לאחר שנפל על הקרקע, לפחות שישה מהמתפרעים החל להכותו באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות לכל חלקי גופו
חיים טוויל
י"א תמוז התשפ"א / 21.06.2021 12:14

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד חביב אבו חביב, תושב עכו בן 41, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות והתפרעות על רקע לאומני-גזעני, במסגרת גל ההתפרעויות שהתרחשו בעיר עכו במהלך מבצע שומר החומות  – לאחר שהיה שותף ללינץ’ במרדכי כץ.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

על פי כתב האישום, ביום 12.5.21 בשעות הערב, נודע לאבו חביב כי ישנן תקריות אלימות בין ערבים ליהודים בעיר עכו. הוא חבר לצעירים ערבים רעולי פנים ברחוב הרצל וביחד הם יידו אבנים לעבר אזרחים יהודים שעברו בקרבתם.

באותו זמן, השתתף כץ,  בעל חזות יהודית דתית, בתהלוכה שהתקיימה בסמוך לרחוב. בשלב מסוים, בקרבתו של כץ החלו קבוצות של צעירים ערבים וצעירים יהודים לידות אבנים אחת לעבר השנייה.

בשלב זה, חש כץ כי הרוחות מתלהטות וכי נשקפת לו סכנה, ולכן החליט לעזוב את התהלוכה.

לפי כתב האישום, אבו חביב הבחין בו, רץ לעברו, ומטווח קצר של כשני מטרים זרק בחוזקה אבן שאחז בידו לעבר פלג גופו העליון של כץ. באותו זמן ממש יידה מתפרע נוסף – שלא נתפס עדיין – אבן נוספת לעברו של כץ. כתוצאה מפגיעת האבנים, שלפחות אחת מהן פגעה בראשו, נפל כץ על הקרקע מיד.

בעוד כץ שרוע על הקרקע, לפחות שישה מהמתפרעים, החל להכותו באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות לכל חלקי גופו.

תקיפתו הופסקה רק בשל התערבות צעירים יהודים וקצין משטרה שהגיע למקום וירה באוויר.

כתוצאה ממעשיו של אבו חביב ויתר המתפרעים נגרמו למתלונן שברים בראשו, ביד ובצוואר.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות