המחדל הבא? גורם בוועדה מייעצת: ‘פיקוח על נתב”ג בקיץ בלתי אפשרי’

הרופאים ממליצים לחסן באופן גורף את בני הנוער בגילי 15-12 • הזהירו: "נהיה קרקע פוריה להתפרצויות בעיקר בקרב מתבגרים" • "לא רוצים לחזור למצב שבו נאלץ לסגור בתי ספר עם פתיחת שנת הלימודים, בגלל שנתב"ג לא בשליטה"
חרדים 10
י"א תמוז התשפ"א / 21.06.2021 11:11

התפרצות הקורונה: בוועדה המייעצת לממשלה להתמודדות עם התפשטות הקורונה, שהתכנסה אמש, הוחלט באופן גורף לחסן בני נוער בגילי 15-12.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

מהדברים שנאמרו בדיוני הוועדה והגיעו לידי ‘ישראל היום’ עולה תמונת מצב מדאיגה.

גורם בוועדה אמר: “כמה שלא משתדלים לפקח על נתב”ג זו משימה קשה עד בלתי אפשרית. אם נתב”ג יישאר פתוח בקיץ, בלתי אפשרי יהיה לשלוט על המצב ונהיה קרקע פורייה להתפרצויות – בעיקר בקרב מתבגרים”.

הוא הוסיף: “הוחלט לחזור לעמדה הבסיסית כי מומלץ לחסן מתבגרים. אם לא נעשה כלום, נחזור למצב של תחלואה גבוהה. היום מדובר בעשרות מקרים, אם נגיע למצב של מאות מקרים יהיו גם אשפוזים. אנחנו לא רוצים לחזור למצב שבו נאלץ לסגור בתי ספר עם פתיחת שנת הלימודים, בגלל שנתב”ג לא בשליטה”.

פרופסור צחי גרוסמן, יו”ר האיגוד לרפואת ילדים שהשתתף בדיון בירך על ההמלצה לחסן: “הרבה יותר קל לשכנע הורים וציבור בעמדה חד משמעית, מאשר בעמדה מורכבת. גם אם שיעורי ההתחסנות של בני 15-12 יעלו בקצב איטי, אני מעריך שלקראת ספטמבר והחזרה ללימודים יתחסנו יותר בני נוער”.

בנוסף, הוועדה התייחסה להחלטה להסיר את ההוראה לעטות מסכות בחללים סגורים ודנה בשאלה האם יש מקום לחזור מהחלטה זו. עוד הוחלט כי מספר עמדות הבדיקה בשדה התעופה יוגדלו משמעותית.

בפניי חברי הוועדה הוצגו נתונים על שכיחות תופעות הלוואי של דלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס) בקרב בני נוער בארה”ב, שם חוסנו במנה ראשונה כ-4 מיליון מתבגרים ובמנה שניה 2.5 מיליון. מהנתונים עולה כי השכיחות של מיוקרדיטיס עומדת על מקרה אחד ל-100 אלף חיסונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות