עימות ראשון: השרה שאשא ביטון נגד מערכת הבריאות, הורוביץ ובנט

מחלוקת בין שרת החינוך לאנשי מערכת הבריאות: ביקשה מהם "להיות רציניים" - ונחמן אש ואלרעי פרייס טענו שהיא טועה • בנט ביקש ממנה "לשמור על כבודם של אנשי המקצוע", וניצן הורוביץ דחה את טענותיה לשיקולים לא ענייניים של המערכת • השרה: "אתה מכניס לי מילים לפה"
חרדים 10
י' תמוז התשפ"א / 20.06.2021 17:15

העימות הראשון בישיבה הראשונה: בעקבות מחלוקת על חוק הקורונה ועל מצב התחלואה בישראל. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, פנתה לאנשי מערכת הבריאות וביקשה מהם “להיות רציניים”.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ דחו את טענותיה וביקשו לשמור על כבודם של אנשי המקצוע.

לפי דיווח בחדשות 12, העימות פרץ במהלך דיון על הארכת חוק הקורונה שאמור לפוג בסוף החודש, ומעניק לממשלה סמכויות מיוחדות ומקיפות להתמודדות עם הנגיף, כמו למשל ההגבלות בנמל התעופה בן גוריון.

השרה שאשא ביטון טענה שישראל כבר לא נמצאת במצב חירום, ועל כן יש לייצר מסגרות חוקיות שיטפלו בכל סוגיה באופן נקודתי.

“תהיו רציניים, בואו עם שקפים ומספרים”, ביקשה בהמשך שרת החינוך, על פי הציטוט בחדשות 12. “אני עוקבת אחרי המספרים מחודש מאי, ומקדם ההדבקה היה תמיד 1”.

בשלב זה נציגי משרד הבריאות – פרופ’ נחמן אש ושרון אלרעי פרייס – טענו שהיא טועה ושהנתונים אומרים אחרת: “אנחנו יכולים לצלול לנתונים ולהוכיח אותך, אבל זה לא נכון”.

בנט התערב וביקש משאשא ביטון “לשמור על כבודם של אנשי המקצוע”.

גם שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב ודחה את הטענה של שרת החינוך לשיקולים לא ענייניים של מערכת הבריאות. שאשא ביטון לא אהבה את הדברים של הורוביץ וענתה: “לא אמרתי את הדברים האלה, אבל תודה שאתה מכניס לי מילים לפה”.

לאחר מכן הציע שר המשפטים גדעון סער פשרה, שלפיה יגובש בתוך 4 חודשים חוק חדש שייתן מענה לסוגיות הרלוונטיות. שאשא ביטון קיבלה את הפשרה והחליטה להימנע בהצבעה על החוק הקיים.

העימות התקיים על רקע העלייה בתחלואה שחלה בימים האחרונים בישראל.

על אף שהנתונים עדיין נמוכים מכדי להצביע על התפשטות מחודשת של נגיף הקורונה, במשרד הבריאות חוששים שהווריאנט ההודי, שנחשב למדבק הרבה יותר בהשוואה לזנים אחרים של הנגיף, אחראי לעשרות המקרים שהתגלו בימים האחרונים ברחבי הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות