בניגוד להסדר: ‘שובו בנים’ פועלים לגייס תרומות לתשלום קנס ענק

במסגרת הסדר הטיעון בין הפרקליטות למנהיג 'שובו בנים', בית המשפט אסר על הרב ברלנד לגייס תרומות, כדי לשלם את הקנס שהטיל עליו בגובה 2.5 מיליון ש"ח • למרות זאת, בכיר ב'שובו בנים' הסביר ב'קו ברסלב' על הקנס וקרא לציבור להתגייס ולסייע • ויש גם פוסט על "נתינת צדקה לצדיק"
חרדים 10
ו' תמוז התשפ"א / 16.06.2021 20:34

מקורביו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’  פועלים לגייס כספים לתשלום הקנס שגזר עליו בית המשפט המחוזי בירושלים ביום ראשון – זאת בניגוד להסדר הטיעון שנחתם עם פרקליטות המדינה, עליו חתם.

רוצה תואר יוקרתי? קבלה ללימודים ללא מכינה או תנאי סף מוקדמים

על פי הסדר הטיעון, על הרב ברלנד נאסר לגייס כספים כדי לשלם את הקנס בסך 2,415,000 שקלים לטובת קופת המדינה, ותשלום נוסף של כ-180 אלף שקלים כפיצויים לקורבנותיו.

הסדר הטיעון כולל סעיף בו נאמר:  “הנאשם מתחייב לא לפתוח, בכל דרך של פרסום, פעולת התרמה למען תשלום הקנס ו/או הפיצוי שהוטל עליו”.

אך לפי דיווח של יעל פרידסון ב’וואלה’, נראה כי בקהילת ‘שובו בנים’ מנסים לסייע בגיוס הכספים.

בריאיון שהעניק ביום ראשון אהרן שוורץ, בכיר ב’שובו בנים’, ל’קו ברסלב העולמי’, הוא הסביר על הקנס וקרא לציבור להתגייס ולסייע.

שוורץ הסביר כי מחצית מהסכום למעשה כבר גויס מהציבור כדי לשלם את הערבות לשחרורו של הרב ברלנד למעצר בית, וקרא לחסידי ברלסב להשלים את החסר. “יש קנס כספי בגובה 2.5 מיליון שקל, חצי מזה זה הערבות של ה-1.2 מיליון כשהרב השתחרר בזמנו”, אמר שוורץ, “ברוך השם, הציבור התגייס במסירות נפש גדולה מאד. הסכום הזה יועבר לתשלום של הקנס הזה וכמובן צריך לגייס עוד מיליון וחצי כדי להשלים ל-2.5 מיליון”.

בוואלה דיווח עוד, כי אתמול פורסם בדף הפייסבוק הרשמי של הרב ברלנד ‘דבר תורה’, שתוכנו מדבר על נתינת צדקה לצדיק. לפי וואלה, גם קריאה זו יכולה להתפרש כקריאה לציבור לתרום.

בפוסט צוטט בין היתר: “וְזֶה הַצַּדִּיק, מַמְשִׁיךְ כָּל הַהַשְׁפָּעוֹת לָעוֹלָם, בִּבְחִינוֹת (איוב כח) : ״וְעַפְרוֹת זָהָב״, שֶׁכָּל הַהַשְׁפָּעוֹת נִמְשָׁכִין מִבְּחִינוֹת עָפָר, מֵהַצַּדִּיק הַנַּ״ל. וְעַל כֵּן אִם נוֹתְנִין צְדָקָה לְזֶה הַצַּדִּיק, הוּא מִתְבָּרֵךְ מִיָּד”.

שוורץ מוזכר באישום השני בכתב האישום נגד ברלנד: בעת ששהה ברלנד במעצר בכלא צלמון הוא העביר לשוורץ הודעה מוקלטת בקולו עבור קהילת מאמיניו בה הורה להם להכות שניים מהחסידים שהתלוננו נגדו, ושוורץ הפיץ בקו העיתונות של החסידות.

כפי שדווח בחרדים 10, בית-משפט המחוזי בירושלים גזר ביום ראשון 18 חודשי מאסר בפועל, קנס בסך 2,415,000 שקלים לטובת המדינה, תשלום פיצוי לנפגעי העבירה ומאסר על תנאי למשך שנה על הרב אליעזר ברלנד בן ה-84, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום ועבירות מס והלבנת הון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות