כפייה חילונית: הזמרת הדתייה לא יכולה להופיע בפני נשים בלבד

הזמרת אתי אנקרי בטלה מופע שהיה מיועד לנשים בלבד כמחאה נגד החוק שמונע ממנה להופיע רק בפני נשים: "אני רוצה לקיים את ההלכה" • "מי שיעמוד בפתח הדלת יסכן את עצמו בתביעה על 'פגיעה בזכות הפרט'. מצחיק ומגוחך אבל אמיתי"
חרדים 10
ה' תמוז התשפ"א / 15.06.2021 14:50

הזמרת הדתייה אתי אנקרי הודיעה בתחילת השבוע על ביטול הופעה מיוחדת לנשים  – הופעה שתוכננה להיות מחווה של 30 שנה לאלבומה הראשון – בעקבות אילוצים משפטיים, בגלל חוק שמונע ממנה להופיע רק בפני נשים.

רוצה תואר יוקרתי? קבלה ללימודים ללא מכינה או תנאי סף מוקדמים

“מכתב התנצלות בפני הנשים שקנו כרטיסים להופעה היום בזאפה ירושלים”, כתבה אנקרי בחשבון הפייסבוק שלה. “החלטתי לבטל אותה.

“למה? כי התעוררתי להבין שלמרות שאני מצהירה בפומבי על הרצון שלי להופיע רק בפני נשים, זאת שוב לא תהיה ממש הופעה על טהרת הנשים, כי מי שיעמוד בפתח הדלת לשמור על הרצון הפרטי של האומנית להופיע רק בפני קהל נשים, יסכן את עצמו בתביעה על ‘פגיעה בזכות הפרט’. מצחיק ומגוחך אבל אמיתי”.

היא ציטטה מהחוק: “חוק-יסוד זה, מטרתו להגן על כבוד האדם וחירותו, כדי לעגן בחוק-יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית”.

היא הדגישה כי החוק “לא מאפשר לי למנוע מציבור מסוים להכנס לאירוע, ובכך בעצם פוגע בכבודי וחרותי לבחור להופיע רק בפני נשים”.

הבוקר (שלישי) הסבירה הזמרת בראיון לקלמן ליבסקינד ומואב ורדי ברשת ב’ את הצעד שלה: “אני אמנית בארץ ישראל ויש לי זכות כמו לכל אמן אחר לפנות לקהל ושזה יהיה רק לנשים דתיות. לא כי אתם מוגבלים, כי אני מוגבלת. למה אני מוגבלת? כי אני רוצה לקיים את ההלכה.

“ההלכה, שהיא הלכה למשה מסיני, היא לא כמו דעה פרטית של בן אדם שנולד והבורא ברא אותו. אני מבינה את זה שאני יהודייה ואני רוצה לקיים את ההלכה. זה הכל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות