מה זה אישור עבודה בגובה? ההכשרה שתפתח בפניכם דלתות

אישור עבודה בגובה הוא אישור אותו מקבל עובד, לאחר שעבר את ההכשרה המתאימה • מה כוללת הכשרה עבור עבודה בגובה וכל כמה זמן יש לעבור אותה? • כל מה שצריך לדעת
תוכן שיווקי
כ"ט סיון התשפ"א / 09.06.2021 00:42

ענף הבניה הוא ככל הנראה הענף המסוכן בישראל. פציעות ותאונות עבודה נדמים לעיתים כאילו הן גזרת גורל, חלק מהמקצוע, דבר שאי אפשר לשנות ולא משנה מה נעשה.

העבודה בתנאים לא תנאים, תחת השמש הקופחת בחום הישראלי או כאשר יורד גשם שוטף, עלולים להביא לשלל תופעות לוואי המתבררות בסופו של יום בתור חבלות קשות, פציעות, נפילה מגובה רב ועוד.

לכן, מדינת ישראל יצאה בתקנות חדשות המחייבות למעשה את כל העובדים העובדים בשחקים לעבור את ההכשרה המתאימה שתאפשר להם בסופו של יום להגיע לידי כך שאלו ידעו בדיוק איך לבצע כל עבודה על הצד הטוב ביותר, בלי לסכן את חייהם שלהם או את חיי הקרובים אליהם.

אישור עבודה בגובה זה אישור אותו מקבל עובד לאחר שעבר את ההכשרה המתאימה. על כך נדבר בהרחבה ממש עכשיו.

מה כוללת הכשרה עבור עבודה בגובה וכל כמה זמן יש לעבור אותה?

הכשרה לעבודה בגובה על ידי המרכז להדרכות בגובה  מיועדת למעשה לכל מי שעובד, בכל צורה, בגובה העולה על שני מטרים מעל הקרקע. מדובר על הכשרה הכוללת בין היתר הרצאות המסבירות את החשיבות הגדולה הקיימת בהתייחסות רצינית לאירועים כמו עבודה בגובה. כמו כן, ההכשרה כוללת התייחסות מעמיקה לסוגיות כמו ביצוע עבודה על הצד הטוב ביותר, מבלי לבצע תנועות מיותרות שמביאות בסופו של יום לנפילות ולפגיעה בחיי העובדים.

בסופו של התהליך יעבור העובד מבחן מסודר הבוחן האם הפנים את המידע וזה יכול לבצע את המוטל עליו.

את ההכשרה יש לעבור אחת לשנתיים ללא יוצא מין הכלל. ההמלצה היא תמיד לשאת את האישורים כי עברתם את ההכשרה הנדרשת בכיסים, זאת כדי להבטיח כי גם אם יגיע פקח, יהיו לכם האישורים שיבטיחו כי פעלתם לפי כל הנהלים הנדרשים.

עבודה בגובה היא חלק אינטגרלי מחייו של כל עובד

אם נדמה לכם כי אתם עובדים בתחומים אחרים ולכן אתם לא צריכים לקבל אישורים עבור עבודה בגובה, טעות היא בידיכם. עבודה בגובה מוגדרת בתור כל עבודה המתרחשת בגובה העולה על שני מטרים מעל הקרקע. כך שלמעשה, כל עובד העולה על סולם גבוה, מטפל במשהו בתקרה, עובד בשטיפה של חלונות בבניינים גבוהים וכן הלאה, כל אלו מוגדרים בתור עובדים העובדים בגובה, כאלו שצריכים לעבור את ההכשרה המתאימה על מנת שיוכלו לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

אל תזלזלו בכך כי מדובר על הכשרה שתפתח בפניכם דלתות

אי אפשר להשוות בין האפשרויות הניצבות בפני מי שעבר את ההכשרה המתאימה ובין מי שלא עבר את ההכשרה הנדרשת. לכן, ההמלצה היא כמובן לא לוותר על כך ולעשות הכל כדי לעבור את ההכשרה בזמן. כך תוכלו להבטיח כי תוכלו לעבוד בכל עבודה בה תבחרו ללא הגבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות