לפיד לתומכי נתניהו: הממשלה לא נגדכם • לא הכחיש וטו נגד החרדים

יו"ר יש עתיד נשא דברים בישיבת הסיעה: "זו תהיה גם הממשלה של מצביעי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית" • על כמות השרים: "נכשלתי בדבר, רציתי ממשלה יותר קטנה, אבל נכשלתי"
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התשפ"א / 07.06.2021 15:31

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד פתח אחר הצהריים (שני) את ישיבת סיעתו בהתייחסות לממשלה שצפויה להיות מושבעת בשבוע הקרוב.

לפיד דחה את תקוות הימין לפיהן הממשלה הזו תהיה קצרת ימים: “הממשלה הזו תהיה טובה, היא תחזיק מעמד כי היא באה לעבוד. בחינוך, בבריאות, בכלכלה, באתגרים האמיתיים של מדינת ישראל. זו תהיה ממשלה שבוחרת בטוב”.

לדבריו, “הימים האחרונים הוכיחו כמה אנחנו צריכים שינוי. אם השלטון משתמש באלימות ובהסתה נגד חברי כנסת, נגד הילדים שלהם, נגד עצם קיומו של ההליך הדמוקרטי, אז צריך שינוי. אם התרבות הפוליטית שלנו מבוססת על שקרים ואיומים ועל שנאה לערבים, ושנאה לשמאלנים, ושנאה לימניים שלא שונאים מספיק ערבים ושמאלנים, אז כן, צריך שינוי והבאנו את השינוי. הבאנו אותו ואנחנו גאים בזה”.

הוא פנה אל תומכיו של בנימין נתניהו: “אני יודע שהקמת ממשלת האחדות היא מבחינתכם משבר גדול, אבל אתם תגלו שהממשלה הזו לא מוקמת נגדכם. היא תעבוד בשבילכם, היא תכבד אתכם, היא גם שלכם. זו תהיה גם הממשלה של מצביעי הליכוד, ש”ס, יהדות התורה והציונות הדתית. הם יגלו שאנחנו הגונים כלפיהם, מכבדים את האמונות והדיעות שלהם, קשובים לצרכים שלהם.

“אני פונה מפה גם לתומכי ממשלת האחדות: אני יודע שחיכיתם המון זמן. זה ההישג שלכם. אבל יש המון אנשים בישראל שפוחדים מהממשלה הזו, אנחנו צריכים להושיט להם יד ולהרגיע. לא צריך עכשיו לקפוץ לבריכה בכיכר ולצעוק ‘ניצחנו’. זה הרגע לאחד את החברה הישראלית. הם לא האויבים שלנו”.

הוא סיפר: “ישבנו אתמול כל ראשי מפלגות השינוי. ראיתי את הנחישות שלהם. הממשלה הזו תקום. הממשלה הזו תהיה טובה, הממשלה הזו תחזיק מעמד. כי היא מבוססת על הדברים הנכונים: על יחסי אמון, על הגינות, על רצון טוב.

“הממשלה הזו תקום ותחזיק מעמד כי היא באה לעבוד. בחינוך, בבריאות, בכלכלה, באתגרים האמיתיים של מדינת ישראל. זו תהיה ממשלה שבוחרת בטוב.

“אנחנו לא בוחרים במיעוט אלים ששורף בתי כנסת, אלא באלה שמתייצבים מולו באומץ ואומרים, ‘בואו נשפץ את בית הכנסת הזה ביחד’.

“אנחנו לא בוחרים ביהדות שבה רבנים קיצוניים הופכים את עצמם לחלק מהמשחק הפוליטי, מגייסים את עצמם להסתה, אנחנו בוחרים ביהדות שאומרת לנו: ‘ובחרת בחיים'”.

לפיד נשאל על הווטו של ליברמן על הצטרפות המפלגות חרדיות לממשלה בשנה הראשונה ולא הכחיש –  אך ציין: “מה שחשוב זה לא הפוליטיקאים אלא הציבור החרדי”.

בתשובה לשאלה על כמות השרים שתהיה בממשלה השיב לפיד: “נכשלתי בדבר, רציתי ממשלה יותר קטנה, אבל נכשלתי”.

בהמשך נשאל לפיד על הסתרת ההסכמים הקואליציוניים: “הם עדין לא חתומים אבל נניח אותם 24 שעות לפני הרכבת הממשלה. יהיה לחץ ציבורי לא משנה מה נעשה.

בתשובה לשאלה על מצעד הדגלים שבוטל – ענה: “לא ניכנע לחמאס ואם הוא יאיים עלינו ניכנס בו בכוח, אבל כוחות המשטרה והשב”כ עושים הכל כדי למנוע אלימות והכל בגלל שבן גביר החליט שבא לו לעשות מצעד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדים כסילים "תמימים"!
    07/06/2021 15:42
    אילנה
  1. אני לא מבינה את החרדים הרדומים האלה?! הם לא מודהים לאסון שמאיים מעל ראשם?!