ביהמ”ש לפייסבוק: לשמור החומרים שהיו בוואטסאפ של איילה בן גביר

בית המשפט הוציא צו נגד פייסבוק המורה לשמור את החומרים בווטסאפ של איילה בן גביר • עו"ד גיא אופיר: "מה שווטסאפ עשתה לאיילה בן גביר זו שערורייה, פוגעים בחופש הביטוי".
חרדים 10
כ"ד סיון התשפ"א / 04.06.2021 10:57

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו המורה לחברת פייסבוק כי החומרים בחשבון הווטסאפ של איילה בן גביר יישמרו ולא יימחקו.

בן גביר הגישה השבוע, באמצעות עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד, תביעה אזרחית נגד וואטסאפ על סך 500 אלף שקלים, לאחר שחשבונה הושעה, ללא כל הודעה מוקדמת, וחומרים מהזיכרון האחרון של אחותה ע”ה נמחקו.

בית המשפט התבקש לתת צו דחוף ומיידי בעניין החומרים, וכן לקיים דיון דחוף על השעיית החשבון.

אמש קבע השופט אברהם רובין כי יש להיעתר לצו בעניין החומרים, מחשש לנזק בלתי הפיך, וכן לקיים דיון בהקדם בשאלת השעיית החשבון.

עו”ד גיא אופיר: “התאגידים הרב לאומיים היום, שולטים עלינו ועל זכויותנו יותר מהשלטון, הן מבחינת התקשורת לתקשר עם אנשים והן מבחינת חופש הביטוי והיכולת להתפרנס.

“מה שווטסאפ עשתה לאיילה בן גביר זו שערורייה, למרות שאישית איני מסכים עם דעותיהם הפוליטיות של איילה ואיתמר בן גביר, מהסיבה שחופש הביטוי לא נועד לשמוע רק מה שנעים לי ולאנשים כמוני את דעותיהם, חופש הביטוי נועד גם לשמוע ולהשמיע, דעות לא מקובלות ואפילו נתפסות כקיצוניות, או מסוכנות בעיני חלק מהאוכלוסייה”.

עו”ד אופיר הוסיף: “מה שוואטאפ עשתה זה פשוט פגיעה קשה בחופש הביטוי, ולא בכדי בית המשפט נתן צו ראשון בתיק. אני מקווה שגם ימשיך לומר את דברו בהליכים הנוספים וזאת למען כלל תושבי ישראל ולא משנה מהי דעתם הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות