אורבך יכריע את גורל הממשלה? “אעשה הכול כדי שזה יצליח”

אחרי שהבוקר גרם מבוכה רבה לנפתלי בנט, ח"כ אורבך נפגש עם יו"ר ימינה ואחר כך צייץ: ''אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין" • לפי שעה, אורבך מתכוון לאפשר את הקמת ממשלת השמאל, אך ידרוש תפקיד משפיע לטובת הימין
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשפ"א / 03.06.2021 16:36

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, ששקל להצביע נגד הממשלה החדשה,  נפגש היום (חמישי) עם יו”ר המפלגה נפתלי בנט – על רקע כוונתו של בנט להקים ממשלה עם השמאל ורע”מ.

לאחר הפגישה בביתו של בנט ברעננה,  בה השתתפה גם רעייתו של אורבך – צייץ הח”כ המתלבט: ”נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח”.

אורבך הבהיר: ”אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין”.

לפי ערוץ 7, לפי שעה, אורבך מתכוון להעניק צ’אנס להקמת ממשלת השמאל, ולא מתכוון להיפגש עם ראש הממשלה או עם יו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’.

אם הממשלה תוקם – הוא ידרוש תפקיד בו יוכל להשפיע לטובת הימין והציונות הדתית.

אמש פורסם כי אורבך מתנגד להקמת הממשלה, והודיע שלא יתפטר אלא יצביע נגדה, אולם הוא נמנע מלהכריז על כך רשמית ובכך איפשר ליאיר לפיד להודיע לנשיא כי עלה בידו להקים ממשלה.

הבוקר גרם אורבך למבוכה רבה לנפתלי בנט, כאשר משך את חתימתו מהדרישה להחליף את יו”ר הכנסת יריב לוין, כבר ביום שני הקרוב.

בכל מקרה, כעת בימינה לא מתכוונים לתמוך בהחלפתו של לוין לפני יום השבעת הממשלה.

לפי דיווח של ליטל שמש מערוץ 20, “‏אחת הסיבות להתנגדות של ניר אורבך להקמת הממשלה היא הכעס שלו על בנט ושקד. זאת לאחר שראש עיריית שדרות וחברו של אורבך, אלון דוידי, הציג לו אתמול הוכחות לכך שיש 61 חברי כנסת, עם עריקים, שמוכנים להגיע לממשלת ימין על מלא.

“את המידע הזה ששקד ובנט ידעו לכאורה – הם העלימו מאורבך לאורך כל השבוע האחרון”.

הערב בשעה 18:00 תתקיים הפגנת  תמיכה של הימין באורבך, מול ביתו בשכונת הדר גנים בפתח תקווה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אורבך
    03/06/2021 17:29
    חנן
  1. עם ישראל לא אשם שבביבי או סמוטריץ לא עשו מספיק רק דיבור על ממשלת שמאל גרם לאנתפדה החיים של אזרחי מדינת ישראל היהודים בסכנה תצביע נגד