אורבך יתנגד? בימינה ותקווה חדשה מתנגדים שהמשותפת ‘תציל’

נתניהו זימן את ראשי הגוש שתומך בו ואת ראשי מועצת יש"ע ל'שיחה דחופה': מתכנן מאבק ציבורי עיקש של הימין • דיווח: ח"כ זאב אלקין לא שלם עם ההסכם הקואליציוני שהושג • אמר לאורבך: "אם לא תתמוך בממשלה, לא אצביע בעד ממשלה שנשענת על חברי כנסת מהרשימה המשותפת"
חרדים 10
כ"ג סיון התשפ"א / 03.06.2021 12:38

לאחר שיאיר לפיד הכריז אמש כי “עלה בידי” להקים ממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (חמישי) את ראשי מפלגות גוש הימין, יו”ר סיעת הליכוד מיקי זוהר ואת יו”ר הכנסת  יריב לוין לשיחה דחופה.

כן הוזמנו ראשי מועצת יש”ע. ההערכה היא שנתניהו מתכנן מאבק ציבורי עיקש של הימין נגד ממשלת השמאל החדשה.

לפי שעה נתקלת ממשלת השמאל  במספר מבוכות:

המאבק על תפקיד יו”ר הכנסת: לאחר שסיעות ‘גוש החרם’ הגישו הבוקר 61 חתימות הנדרשות להחלפת יו”ר הכנסת לוין בחבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד, הודיע חבר הכנסת ניר אורבך מימינה כי הוא מושך את חתימתו – ובכך סיכל את הרוב למהלך.

אורבך תכנן כבר אמש להוציא הודעת התנגדות נחרצת לממשלה, אך איילת שקד שנותרה צמודה אליו בכנסת,  ביקשה ממנו: ״אל תעשה שום מהלך בלי לדבר עם בנט״.

בנט ואורבך שוחחו זמן ממושך במהלך הלילה, אך אורבך לא שוכנע. נמסר כי השיחה הייתה “קשה”. היום השניים ייפגשו שוב.

זאב אלקין לא שלם עם ההסכם: לפי דיווח של עמית סגל, ח”כ זאב אלקין מתקווה חדשה שוחח אתמול עם ניר אורבך ואמר לו: “אם אתה לא תתמוך בממשלה, לא אצביע בעד ממשלה שנשענת על חברי כנסת מהרשימה המשותפת”.

בחדשות 13 דווח, כי  גורמים בתקווה חדשה אמרו שח”כ אלקין לא שלם עם ההסכם הקואליציוני שהושג, וכי הוא הבהיר זאת במספר הזדמנויות במהלך המשא ומתן.

אלקין עצמו התייחס לדיווחים וכתב: “אני רואה שיש רבים שמתנדבים לדבר בשמי. לכל השואלים: אני חלק ממפלגת תקווה חדשה ומחויב לדרכה. כל השאר זה ספינים”.

התנגדות לתמיכה של המשותפת: אם ח”כ ניר אורבך יסרב להתפטר, כדרישת בנט, ויצביע נגד, הממשלה החדשה תהיה תלויה בקולות מהרשימה המשותפת.

סיעת חד”ש כבר הודיעה שחברי הכנסת שלה יצביעו נגד הקמת הממשלה, וכך גם בל”ד. אולם סיעת תע”ל של אחמד טיבי לא הודיעה מה בכוונתה לעשות.

במקרה שהקמת הממשלה תהיה בסכנה, ייתכן שכמה ח”כים מהמשותפת יחליטו לסייע לבנט וללפיד על ידי היעדרות מההצבעה.

עם זאת, גם בתסריט כזה המהלך יקרוס כנראה, משום שגורמים נוספים בימינה ובתקווה חדשה הבהירו כי לא יסכימו להסתמך על קולות הרשימה המשותפת לצורך החלפת יו”ר הכנסת, וכן כל מהלך אחר, משום ש”זה קו אדום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות