לראשונה: הסכם עם מפלגה ערבית • עבאס: “נפעל בנחישות להצלחה”

יו"ר רע"ם חתם על המסמך המאפשר ללפיד להודיע לנשיא ש"עלה בידו להרכיב ממשלה" • עבאס: "זו פעם ראשונה שמפלגה ערבית שותפה להקמת ממשלה. ההחלטה הייתה קשה. חתמתי לאחר שראיתי שיתר השותפות חותמות גם" • ימינה: "ההסכם נחתם אחרי שאושר על ידי האוזר ושקד"
חרדים 10
כ"ג סיון התשפ"א / 02.06.2021 21:12

המנדט של יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד עומד להסתיים הלילה בחצות – ועוד קודם לכן הוא צפוי להודיע לנשיא כי  עלה בידו להרכיב ממשלה.

זאת, לאחר שיו”ר רע”ם מנסור עבאס חתם על המסמך המאפשר ללפיד להודיע לנשיא ש”עלה בידו להרכיב ממשלה”, אחרי שהצדדים הגיעו לסיכומים במו”מ.

עבאס אמר: “חתמתי לאחר שראיתי שיתר השותפות חותמות גם. בנט חתם. כל השותפים חתמו”.

לדבריו, “הסכמנו על סוגיות בוערות לחברה הערבית. יש בהסכם דברים רבים לטובת החברה, בייחוד אזור הנגב. יש הקצאת תקציבים משמעותית. זו פעם ראשונה שמפלגה ערבית שותפה להקמת ממשלה. ההחלטה הייתה קשה, יש הרבה מחלוקות. השתכנענו שיש סיכוי רב שתקום ממשלה. נפעל בנחישות להצלחת הממשלה”.

גורמים בימינה אמרו: “ההסכם נחתם אחרי שאושר על ידי צביקה האוזר ואיילת שקד ואין בו שום ויתור נוסף. העיקרון הוא: מאה אחוז אזרחי אפס אחוז לאומי”.

גורם ביש עתיד אמר: ההסכם עם מנסור עבאס מיטיב עם החברה הערבית, ללא החלומות חסרי האחריות שנתניהו הבטיח לו. אין היבטים לאומיים, רק טובת הציבור – חינוך, תשתיות, בריאות, אכיפת חוק ועוד.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, תקף בחריפות את ההסכם עם רע”ם: ”תכניסו את זה טוב טוב לראש: נפתלי בנט, איילת שקד, מתן כהנא, ניר אורבך, עידית סילמן ואביר קרא חתומים לראשונה בתולדות ישראל על הסכם קואליציוני יחד עם מפלגה אנטי ציונית ותומכת טרור.

“אפשר היה להקים ממשלת ימין והם טירפדו אותה והעדיפו במודע את השמאל ותומכי הטרור. לא נשכח ולא נסלח”.

עוד קודם לכן מועצת א-שורא של מפלגת רע”ם אישרה למנסור עבאס להסכים להצהרת יאיר לפיד שעלה בידו להרכיב ממשלה – בתנאי להמשך המו”מ לגבי חוק קמיניץ והכפרים הבלתי מוכרים בנגב.

בנט, לפיד, עבאס ובכירים נוספים ב’גוש החרם’ נועדו בכפר המכביה במטרה להגיע להבנות אחרונות וגורליות.

יו”ר רע”ם מנסור עבאס עם הגעתו לכפר המכבייה: “יש התקדמות במגעים. היו הסכמות על חלק מהדברים. נשאר לנו לסגור עוד כמה דברים. עדיין אין החלטה, נקבל החלטה בהמשך אם לחתום”.

לפי דיווח של עמית סגל, גורם בקואליציה המסתמנת אמר: “עבאס דורש הישגים מוגזמים – לא יהיה. אם לא ייקח את ההצעה עכשיו, נלך לבחירות והוא יימחק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות