“ליברמן כשר אוצר – הכרזת מלחמה על מיליון אזרחים חרדים”

בנט, לפיד, סער וליברמן נפגשים בכפר המכביה כדי לסגור כבר היום ממשלה • על רקע האולטימטום שהציבה: שקד הגיעה לפגישות המו"מ בכפר המכביה • ישראל אייכלר: אם יהדות התורה הייתה מקבלת גם האוצר וגם ועדת הכספים, התקשורת הייתה מדברת על סחטנות וסקטוריאליות"
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשפ"א / 01.06.2021 12:47

ראשי ‘גוש החרם’ יאיר לפיד, נפתלי בנט, גדעון סער ואביגדור ליברמן נפגשים היום (שלישי) בכפר המכביה בניסיון להגיע להסכמות בין הצדדים על הקמת ממשלה.

המפגש בין ראשי יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו מגיע לאחר שצוותי המשא ומתן של המפלגות נפגשו לאורך הלילה והגיעו להתקדמות במגעים להקמת ממשלת אחדות.

המחלוקת עם ח”כ איילת שקד על החברות בוועדה למינוי שופטים טרם נפתרה.

שקד הגיעה בצהרים לכפר המכביה לפגישת המשא ומתן של מנהיגי המפלגות המובילות את ‘גוש החרם’. בפגישה משתתפים גם יו”ר ימינה נפתלי בנט, יו”ר תקווה חדשה גדעון סער ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד.

ההערכה היא שגם הסוגיה הזו, כמו המחלוקת מול כחול לבן בנוגע לתיק החקלאות, תיפתר.

גם צוות המו”מ של רע”ם הצטרף לפגישות בכפר המכביה, לקראת החתימה.

ח”כ אביגדור ליברמן אמר היום בכינוס לשכת עורכי הדין באילת: “סיימתי את ההסכם הקואליציוני. מבחינתי ברגע שלחצתי יד זה נסגר. מאמין שהיום עם קצת רצון טוב אפשר לסיים את זה ולהודיע לנשיא עלה בידי”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר בתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ ברשת ב’ כי הצבתו של ליברמן כשר האוצר היא “הכרזת מלחמה נגד מיליון אזרחי ישראל החרדים. אם יהדות התורה הייתה מקבלת גם את האוצר וגם את ועדת הכספים, התקשורת הייתה מדברת על סחטנות וסקטוריאליות”.

ח”כ ינון אזולאי הצטרף לאייכלר, כשאמר לרינו צרור ורזי ברקאי בגל”צ: “כולם נמצאים בפנים, גם דתיים לאומיים, השמאל והמגזר הערבי – אבל החרדים לא. יש להם זכות פוליטית להקים ממשלה, אבל אין להם זכות לקחת את הילד החרדי ולהשאיר אותו רעב”.

בנאום במליאת הכנסת אמר אייכלר: “כל הזמן מדברים פה על טוהר המידות, ובסוף נותנים את וועדת הכספים לשר האוצר. שש עשרה שנים שלא היה בישראל מצב ששר האוצר ויו”ר וועדת הכספים הם מאותה מפלגה, ועוד מפלגה סקטוריאלית של שבעה מנדטים בלבד. כל התפקיד של הכנסת הוא לבקר את הממשלה ולפקח עליה. פה שר האוצר יקבל את הכוח לפקח על עצמו, הוא ישלוט גם על וועדת הכספים.

“אני פונה לאותם אנשים שמרכיבים את הממשלה החדשה: איפה השכל שלכם? איך אתם נותנים לנטרל את הכנסת ולתת את וועדת הכספים בידי שר האוצר?

“עברנו את ממשלת שרון לפיד, עברנו את ממשלת בנט לפיד, נעבור גם את הממשלה הזאת בעזרת השם. ה’ ילחם לכם, ואתם תחרישון. המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד”.

לפי דיווח של העיתונאי מוחמד מג’אדלה, ‏יו”ר רע”מ מנסור עבאס דורש סמכויות נרחבות בענייני השלטון המקומי בחברה הערבית מתחום האחריות של שרת הפנים.

בגוש השמאל  מציעים לו להסתפק בתפקיד סגן שרת הפנים.

במועצת אל-שורא לא מתלהבים מהרעיון שח”כ מרע”ם יכהן כשר או סגן שר בממשלה, מחשש לרגע שבו יצטרכו לשאת באחריות על החלטות ממשלה בעתות משבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חבל שהחרדים סרבו לעשות ממשלה עם לפיד ובעבר עם גנץ
    01/06/2021 15:07
    א
  1. הפולטיקאים החרדים היו צריכים לעשות ממשלה עם גנץ ואז כל זה לא היה קורה
    היו יכולים להצטרף לממשלה עם לפיד במקום לפסול אותו