פולסא דנורא: זו הסיבה שברשתות החברתיות מאיימים על חיי הפרופ’

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בתל השומר, שחברה גם בוועדת החיסונים, סופגת איומים על חייה ברשתות החברתיות: איחולים למוות וצילומים של מצבה ליד שמה • שיבא פנה למשטרה כדי לעצור את המסיתים • הפרופ' תלווה על ידי מאבטחים
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"א / 01.06.2021 09:30

איומים על חייה של פרופ’ גליה רהב, יו”ר האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות, הופצו ביממה האחרונה ברשתות החברתיות. זאת, בעקבות ההתקדמות בתהליך לאישור חיסון הילדים נגד קורונה בישראל.

בין השאר נכתבו נגד פרופ’ גליה רהב, החברה בוועדת החיסונים, איחולים לדין מוות ופולסא דנורא וכן צילומים של מצבה ליד שמה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בעקבות הפרסומים, פנה בית החולים שיבא למשטרה בטענה להסתה מצד גורמים ברשתות החברתיות נגד רהב.

בית החולים מסר כי הוא עובד בתיאום עם משטרת ישראל ויעניק לפרופ’ רהב מעטפת אבטחתית כל העת.

בהמשך נמסר: “אבוי למדינה אשר איומים, אלימות וכוחנות יכתיבו את דרכה. מומחי שיבא ימשיכו להביע באופן חופשי ובפומבי את עמדתם המקצועית”.

לאחרונה ננקט צעד נוסף לכיוון חיסון ילדים נגד קורונה. אחרי אישור ה-FDA, לחיסון פייזר לילדים בין גילאי 12-15, גם סוכנות התרופות האירופית הודיעה בסוף השבוע האחרון כי החיסון בטוח.

מדובר בחיסון הראשון נגד קורונה שאושר באיחוד האירופי כך שיינתן אצל מתבגרים ומתבגרות.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, צוות המומחים המייעץ למשרד הבריאות (הצט”מ) צפוי להמליץ על חיסון בני 15-12 נגד נגיף הקורונה.

המומחים, ד”ר בועז לב, פרופ’ שמואל רשפון וד”ר טל ברוש, אמורים לקבל את הנתונים על שכיחות תופעת הלוואי האפשרית של דלקת בשריר הלב בסמיכות לחיסון, ולאחר מכן יחליטו.

ההערכה היא שבתום הדיון ימליצו על חיסון ילדים המלצה “רכה”, ללא תו ירוק, קמפיינים או שיחות טלפון מהמרפאות להגיע. זאת בשל מצב התחלואה הנמוך בישראל.

המומחים ישמעו ניתוח אפידמיולוגי ובו נתונים על שכיחות תופעת הלוואי במתחסנים לעומת לא מתחסנים השנה, וכן השוואה של שכיחות התופעה, שלרוב היא תופעה רפואית קלה – לשנים קודמות.

בדיון קודם ציינו המומחים כי “זה יהיה לא אתי” לא לאפשר להורים לחסן את ילדיהם ולהגן עליהם. למשל, במקרה של ילד עם מחלות רקע, או ילד שאמור לנסוע למדינה שבה שכיחות הקורונה גבוהה.

“אין ספק שהחיסון יאושר ויומלץ. לא סביר שמשרד הבריאות יאשר חיסון אך לא ימליץ עליו”, פוסק גורם בוועדה, “השאלה היא מה תהיה מידת ההמלצה, ואני מעריך שלא נראה פה קמפיין כמו בחיסוני המבוגרים. גם כי אין צורך בגלל מצב התחלואה וגם בשל המחלוקות בין אנשי המקצוע. גם אם יש קשר מסוים בין שכיחות דלקת שריר הלב לחיסון הקורונה זה לא שחור ולבן, והמפתח הוא בשכיחות של התופעה. אני מאמין שנמליץ לחסן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות