הישגים חסרי תקדים במו”מ למנסור עבאס • סמוטריץ: מכירת חיסול

רע''מ סיכמה עם בנט ולפיד על הפסקת ההליכים נגד בנייה לא חוקית של בדואים בנגב ועל ביטול הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב • סמוטריץ': מבנט ושקד אין לי כבר ציפיות. הם בריצת אמוק • תקווה חדשה וימינה ויתרו ליש עתיד על תפקיד יו"ר הכנסת • ימינה נגד יו"ר ועדת הכספים לליברמן
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשפ"א / 01.06.2021 09:04

גורמים במפלגת רע”מ סיפרו לעמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, על הישגים חסרי תקדים אליהם הגיעו במסגרת המגעים להקמת ממשלת השמאל של בנט ולפיד.

ראשית, הוחלט על הפסקת כל ההליכים נגד בנייה לא חוקית של בדואים בנגב ותבוטל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב.

כמו כן, יוכשרו כמה יישובים בלתי חוקיים של בדואים ותוכשר בנייה לא חוקית בשאר היישובים.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: ”לצערי מבנט ושקד אין לי כבר ציפיות. הם בריצת אמוק לממשלת השמאל ולא יעצרו באדום. השאלה אם סער, אלקין, יועז ושרן יעמדו בפרץ או שגם הם יתנו את ידם למכירת החיסול הזו של הציונות. זו תהיה בכיה לדורות”.

ב’כאן חדשות’ דווח הבוקר, כי תקווה חדשה וימינה ויתרו ליש עתיד על תפקיד יו”ר הכנסת לכל אורך הקדנציה.

בנוסף, התעוררה מחלוקת חדשה במו”מ, כשימינה הודיעה ליש עתיד שלא מקובל עליה שישראל ביתנו קיבלה את תפקיד שר האוצר וגם את ראשות ועדת הכספים.

ח״כ מתן כהנא מימינה אמר הבוקר ב’קול ברמה’: “זה לא מצב מוצלח במיוחד שליברמן מחזיק גם באוצר וגם בועדת הכספים, אבל אני מציע לחכות שיסתיים המו״מ, זה לא נגמר עד שזה לא נגמר”.

אתמול דווח כי מספר 2 בימינה, ח”כ איילת שקד, הציבה אולטימטום לפיו אם היא לא תקבל את המקום בוועדה לבחירת שופטים במקום זה שהובטח ליו”ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי – היא לא תתמוך בממשלה.

גורם בכיר ברשימה המשותפת אמר לעיתון ‘ישראל היום’,  כי קיימת מחלוקת בתוך הרשימה המשותפת על תמיכה בממשלה בראשות נפתלי בנט שתורכב עם יאיר לפיד.

לדבריו, לאור השיחות והמגעים שהיו לאחרונה בין יו”ר יש עתיד יאיר לפיד לבין יו”ר המשותפת איימן עודה, לצד בכירים נוספים ובהם ח”כ אחמד טיבי, וכן ח”כים של חד”ש ותע”ל, הם צפויים שלא להתנגד לממשלת בנט-לפיד.

עם זאת, מפלגת בל”ד תתנגד לממשלה בראשותו של בנט.

לפי ההסכם שנחתם בין המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת, ההחלטה אם לתמוך בממשלת בנט לפיד או להתנגד לה צריכה להתקבל פה אחד ולא ברוב קולות – כך שצפוי דין ודברים בין נציגי המפלגות השונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות