איך ליהנות מבריכה בבית בראש שקט באמת?

בריכה בבית היא נכס של ממש - שמספק בילויים מושלמים לימים הלוהטים • מצד שני, אם לא מוקדשת תשומת לב מלאה לנושא הבטיחות, ההנאה עלולה להפוך לסיוט ולאסון • ההמלצות הבאות יעזרו לכם להפיק מקסימום נחת מהבריכה ובמקביל לשמור על שלום כל בני הבית והאורחים
תוכן שיווקי
כ"א סיון התשפ"א / 01.06.2021 15:11

העלייה המתמשכת ברמת החיים של חלקים גדולים מהאוכלוסייה בארץ, הפכה את הבריכה הפרטית ממוצר נדיר מאוד לכזה שאפשר למצוא בלא מעט חצרות של בתים.

במדינה חמה כמו ישראל בריכה בבית היא נכס של ממש – נכס שמספק בילויים מושלמים לימים הלוהטים של הקיץ, ומן הסתם גם מושך אורחים רבים בכל הגילאים.

מצד שני, אם לא מוקדשת תשומת לב מלאה לנושא הבטיחות, ההנאה עלולה להפוך לסיוט ולאסון, ולמרבה הצער יש לא מעט מקרים טרגיים של טביעות ילדים בבריכות ביתיות בכל שנה.

ההמלצות הבאות יעזרו לכם להפיק מקסימום נחת מהבריכה ובמקביל לשמור על שלום כל בני הבית והאורחים.

התקנים למניעת כניסת ילדים בזמן לא מתאים

סוג אחד של אסונות מתרחש כשילד קטן נכנס לבריכה בלי שההורים שלו בכלל יהיו מודעים לכך. חשוב לזכור שעבור פעוטות וזאטוטים הבריכה היא אטרקציה מפתה, ושבמקביל פשוט אין להם את היכולת להבין את הסכנות שטמונות ברחצה ללא השגחה (גם אם ההורים חוזרים ומזהירים את הילדים, וגם אם מדובר בילד או ילדה אחראיים מאוד – בגיל צעיר המוח בנוי אחרת מאשר אצל מבוגרים, ולכן אין פעמוני אזהרה בראש של הילד שיצלצלו ויתריעו מפני ביצוע הפעולה).

בהתאם האחריות היא של ההורים, וישנם 3 סוגי התקנים שמונעים כניסת ילדים בלי שההורים ידעו על כך: כיסוי לבריכה, גדר בטיחות ומערכת אזעקה.

כיסוי לבריכות ביתיות

כיסוי בריכה בטיחותי מיוצר מחומרים שונים והוא נפרס מעל לבריכה באופן ידני או באמצעות מערכת שמוגנת על ידי קוד – כך שבכל מקרה ילדים לא יכולים להסיר כיסוי מרגע שהוא נפרס.

עוד כדאי לדעת, שכיסויים אלה בנויים כך שהם יכולים לשאת עליהם משקל גדול מאוד (אפילו של מספר מבוגרים), כך שאין סכנה שהילד יעלה על הכיסוי ויקרוס יחד איתו לתוך המים.

כיסוי בריכה בטיחותי מספק הגנה מושלמת וחסכון בעלויות תחזוקה ובנוחות תחזוקה מכיוון שהוא מונע אידוי של מים וכניסה של לכלוך, חרקים ועלים למים.

מערכת אזעקה

מערכת שמייצרת צפצוף קולני שנשמע היטב בכל הבית ברגע שיש כניסה של ילד למים. בדרך כלל המערכת מבוססת על זיהוי הגלים שנוצרים בבריכה כשיש בתוכה מישהו. החיסרון העיקרי של פתרון זה הוא רגישות יתר – לפעמים היא תופעל גם כשחפץ אחר נופל למים. בכל מקרה חשוב כמובן לזכור להפעיל אותה כשאין כוונה להשתמש בבריכה.

גדר בטיחות

גדר שמקיפה את הבריכה מכל עבר וכוללת שער נטרק כך שהילד לא יוכל לפתוח אותו מהווה גם היא פתרון אפשרי. הגדר חייבת להיות בגובה של 1.35 מ’ או יותר. ילד נחוש עלול להיעזר בכיסא כדי לטפס מעל לגדר, ועוד חיסרון מסוים הוא השטח שתופסת גדר כזו ולפעמים גם הפגיעה באסתטיות של החצר.

תשומת לב מלאה בכל רגע ורגע

האחריות של ההורים כמובן לא מסתכמת במניעת האפשרות של הילדים להיכנס לבריכה בלי שהם ידעו על כך – גם כשהבילוי במים הוא בידיעת ההורים, חובה להשגיח על הפעוטות והזאטוטים בכל רגע ורגע.

אסור להתעלם מהעובדה שגם כמה שניות של הסחת דעת או תשומת לב לסמארטפון במקום לילד עלולות להוביל לטרגדיה, ופשוט לנצל את השהות בבריכה לזמן איכות עם הילד – את שאר המטלות/פעילויות אפשר לבצע מאוחר יותר.

מניעת החלקה

סכנה נוספת שקשורה לבריכות ביתיות היא החלקה, גם של ילדים וגם של מבוגרים. כדי ליהנות בבריכה בראש שקט באמת מומלץ להיעזר גם בפתרונות שמונעים נפילות כואבות שעלולות לגרום גם לשברים. פתרון אפשרי אחד הוא להתקין מראש ריצוף נגד החלקה סביב הבריכה, ואפשרות אחרת היא לבצע טיפול ייעודי לחיפוי שהופך אותו לפחות חלקלק.

איכות המים

דגש חשוב נוסף בתחזוקת בריכות ביתיות כך שההנאה בהן תהיה מושלמת ונטולת דאגות הוא איכות המים. מים צלולים ונעימים וללא מזהמים הם כמובן חובה, ולשם כך חשוב לוודא שהם בטמפרטורה הנכונה, ברמת החומציות הדרושה ועם מינון נכון של כלור.

כמו כן,  נדרשת בדיקה תקופתית של המשאבות ושל הפילטרים, על ידי אנשי מקצוע אמינים ומיומנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות