האקרים מטעם חמאס ניסו לפרוץ לאתרים צבאיים רגישים

קצין בכיר חושף כי חמאס ניסה והצליח לחדור אל תוך רשתות המחשוב של הצבא • אגף התקשוב: "בידי צה"ל מערכת ממוחשבת העשויה לייצר תמונת מצב עבור המפקדים ממאות מצלמות המפוזרות בים, באוויר, ובבשה"
אליעזר היון
כ"א אב התשע"ד / 17.08.2014 19:20

“חמאס ניסה לפרוץ לאתרים צבאיים רגישים” כך חשף היום [א] גורם בכיר באגף התקשוב ששוחח על כך עם עיתון ‘מעריב-השבוע’.

הגורם סיפר כי האקרים מטעם החמאס נסיו לפרוץ ללא הרף לאתרים חשובים כמו אתר פיקוד העורף, ומספר פעמים אף המליחו לחדור אל תוך הרשתות החברתיות של צה”ל. כך למשל הם הצליחו להיכנס אל חשבון הטוויטר של הצבא ולהודיע על תקיפה בכור הגרעיני.

בעבר, כך הוסיף הקצין, ניסתה גם איראן לבצע מתקפות סייבר ביעדי תקשורת אזרחיים. הוא התכוון, ככל הנראה, בין היתר לתשתיות האינטרנט, ששיתוקן עשוי היה לפגוע משמעותית בתפקוד העורף האזרחי בישראל.

לדבריו ״צריך לעשות מעשה שמסדיר טוב יותר את נושא הסייבר, באופן שיביא באופן אפקטיבי את יכולות הסייבר הקיימות בצבא״.

מערכת ללא שם

בצה”ל פועלת מערכת ששמה אסור לפרסום המסוגלת לייצר תמונות חזותיות ממאות מצלמות שונות עבור דרג הפיקוד בשטח: כעת ברמת מפקדי הגדודים והחטיבות, ובהמשך, כך על פי גורמים באגף התקשוב, גם ברמת מפקדי הפלוגות.

כיצד פועלת המערכת המשוכללת? מאות מצלמות המפוזרות באוויר בים וביבשה, מעבירים למפקדי צה”ל בשטח תמונת מצב מדויקת של אזור הלחימה. בתחילה פעלה המערכת בצה”ל בשנות האלפיים. אז השתמשו בה בחיל האוויר באמצעות מזל”טים, שסיפקו תמונת-על של הקרב. אלא בשנים האחרונות, כך מדווח מעריב, המערכת עברה תחת ידי המפתחים באגף התקשוב, והם ייצרו את המערכת החדשה, המסוגלת לספק תמונות ממגוון מצלמות: תצפית, שטח, מזל”טים ומטוסים.

ומה צופן העתיד? בשלב הבא תישען המערכת על מצלמות שיהיו ברשות הלוחמים עצמם. כבר כיום “יש מוצר שיודע לשלב בין כלל הגופים. המערכת לוקחת מצלמות מכלל תצורות – אוויר, קרקע וים – ומנגישה אותן למפקד כדי לסייע לו לנהל את האירוע. התמונות מגיעות לליבה אחת, מוצפנת, ולכל מפקד שרוצה לראות אותן יש הרשאה משלו” סיפר הקצין מאגב התקשוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות