בני גנץ: לא אשב יחד עם נתניהו, דף ויחיא סינוואר על הכוונת גם עכשיו

גנץ נשאל בראיון אם שיתוף הפעולה ההדוק ב'שומר החומות' יוביל לממשלה חדשה עם נתניהו - והשיב: "לא" • "יהודים יוכלו לבקר בהר הבית. יהודים יחיו איפה שרוצים ואיפה שבית המשפט יגיד שהם יכולים לחיות. מי שמגדיר אם מותר לעלות זו המשטרה - כך זה היה וכך זה תמיד יהיה"
חרדים 10
י"א סיון התשפ"א / 22.05.2021 20:45

שר הביטחון בני גנץ הבהיר כי ישראל לא תאפשר ‘טפטוף’ של רקטות או בלוני נפץ אל עוטף עזה, אחרי סיומו של מבצע ‘שומר החומות’.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

בריאיון שהעניק  לירון דקל ורועי שרון אחרי 11 ימי לחימה ברצועת עזה, הדגיש השר כי ראשי חמאס מוחמד דיף ויחיא סינוואר עדיין על הכוונת של ישראל.

גנץ נשאל אם שיתוף הפעולה ההדוק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוביל אותם להקמת ממשלה משותפת חדשה – והשיב: “לא”.

שר הביטחון: “עזה לא הולכת לשום מקום ואנחנו בוודאי שלא הולכים לשום מקום. אני מתכוון שמדיניות התגובה של צה”ל תוחמר עוד יותר. ככל שיאתגרו אותנו, נמשיך להילחם”.

על האפשרות של מיטוט החמאס אמר גנץ כי הדבר אפשרי, אך ידרוש את כיבוש הרצועה. “אני לא אומר שזאת אופציה שלא תתממש יום אחד, אבל טוב אנחנו עושים שאנחנו מנסים למצות מדרגות פעולה אחרות. אנחנו פועלים באחריות מדינית וביטחונית כאחד. אם יום אחד נצטרך לכבוש את רצועת עזה – נעשה זאת”.

גנץ ציין גם, כי לא היה אולטימטום אמריקני לסיים את סבב הלחימה.

שר הביטחון התייחס לאפשרות של עסקה להשבת השבויים והנעדרים מעזה: “יש לנו הזדמנות טובה יותר לקדם את סוגיית השבויים והנעדרים נוכח מה שעשינו בעזה ונוכח מה שעזה צריכה. לא הפסקנו את המערכה להשבת הבנים בשיטות כאלה ואחרות. נצטרך לקבל החלטה מדינית על מה אנחנו מסכימים ומה לא. הם לא יוכלו לראות שיקום ופעילות הומניטרית מעל לגובה ההכרחי, אלא אם הבנים יושבו הביתה”.

הוא נשאל אם יהודים יוכלו לבקר בהר הבית – ואמר: “יהודים יוכלו לבקר בהר הבית. יהודים יחיו איפה שהם רוצים ואיפה שבית המשפט יגיד שהם יכולים לחיות. אנחנו נתנהג כמדינת חוק ונעשה את זה כפוף לשיקולים ביטחוניים. מי שמגדיר אם מותר לעלות זו המשטרה – כך זה היה וכך זה תמיד יהיה. ישראל שמרה על חופש הפולחן בירושלים בימים הכי קשים, וטוב שהיא עשתה את זה”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות