אחרי 11 ימי כתישה: הפסקת אש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו, ללא כל התניות, את הפסקת האש שסיימה את 'שומר החומות' • ההחלטה התקבלה פה אחד על פי המלצות הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל • ‏יותר מ-4,300 רקטות נורו מעזה • סמוטריץ: "מצפה בבוקר לראות את הר הבית פתוח ליהודים"
חיים טוויל
י' סיון התשפ"א / 21.05.2021 02:37

מבצע ‘שומר החומות’: הפסקת האש בין ישראל לארגון הטרור חמאס נכנסה לתוקף הלילה (ליל שישי) בשעה 02:00.

 

זאת, לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני קיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון – הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל – לאשר את היוזמה המצרית להפסקת אש, ללא התניות הקשורות לירושלים או לשייח’ ג’ראח, וזאת לאחר שמטרת מבצע ‘שומר החומות’ הושגה.

גורמים מצריים טענו כי ההפוגה זמנית, עד להסכמת תנאי ההפוגה הקבועה, תוך שלושה ימים.

במהלך המבצע נורו מרצועת עזה לשטח ישראל ‏יותר מ-4,300 רקטות. 12 בני אדם, בהם שלושה עובדים זרים, נהרגו.

שר הבטחון בני גנץ אמר לאחר ההחלטה: “מבקש לחזק את כוחות הביטחון וצה”ל בהובלת הרמטכ”ל, שהביאו במהלך 11 הימים האחרונים להישגים צבאיים חסרי תקדים בעוצמתם, בדיוקם ובמשמעות האסטרטגית שלהם במאבק מול ארגוני הטרור ברצועת עזה.

“מערכת הביטחון ממשיכה במוכנותה להגן על אזרחי ישראל, וכוחות הביטחון וצה”ל פרוסים בשטח, בכלל המערכים, בגזרות השונות, בהגנה ובהתקפה. המציאות בשטח תקבע את המשך הפעולות”.

יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ הגיב על אישור הפסקת האש: “שומע את הגורמים המדיניים שמכחישים את הדיווח של חמאס שהסכם הפסקת האש כרוך בהתקפלות ישראלית בירושלים. אם אכן הדיווח שקרי, אני מצפה בבוקר לראות את הר הבית פתוח ליהודים. כל דבר אחר יוכיח למרבה הצער כי החמאס דיבר אמת והגורמים המדינים שיקרו”.

סמוטריץ’ הגיב גם לציוץ של איש התקשורת שמעון ריקלין שכתב כי “הפסקת האש היא טעות של ישראל” – וצייץ: “לא ידעתי שביבי שינה את שמו לישראל”.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר: “הפסקת האש שהוסכמה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה בתיווך המצרים ללא תנאים, מוכיחה שלמרות הגיבוי ואורך הרוח והגבורה שתושבי הדרום מגלים זה 20 שנה, כנראה שראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל לא באמת רוצים להכריע את החמאס ומעדיפים שקט זמני לתושבי המרכז על חשבונם של תושבי עוטף עזה והדרום שימשיכו לסבול מהטרור.

“לצערנו מי שישלמו שוב את המחיר הם תושבי העוטף ושדרות. אם ישוגרו בזמן הקרוב רקטות לעברנו ותימשך מדיניות ‘ההכלה’, נתניהו ייזכר כמי שבתפקידו כראש הממשלה, יצר במשך שנים על גבי שנים שתי מדינות – מדינת ישראל ומדינת עוטף עזה והדרום שבה דמם של התושבים מופקר לחסדי החמאס”.

‘מטה ארגוני המקדש’ קרא לראש הממשלה לפתוח מחדש את הר הבית לתפילת יהודים, במשך כל ימות השבוע, ובמשך כל ימות השנה.

“על ממשלת ישראל לסלק מהר הבית את הוואקף המתסיס, ולהעביר את המסגדים לסעודיה, או לאחת ממדינות ערב שוחרות השלום, כדי לנטרל אחת ולתמיד את מוקד ההתפרצויות וסבבי הלחימות”, אמרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות