לפני הפסקת האש: מטחים מעזה לעוטף – בן 53 נפצע קל

חמאס: "אנחנו אלה שמכריזים על כניסתה לתוקף של הפסקת אש - ולא ישראל" • חוסלה החוליה ששיגרה את טיל הנ"ט לעבר הטיולית בזמן שנסעה ברכב ברצועה • מהבוקר: צה"ל תקף ברחבי רצועת עזה כ-30 עמדות שיגור רקטות • בית פרטי באשקלון ספג פגיעה ישירה: בן 32 נפצע בינוני
חיים טוויל
ט' סיון התשפ"א / 20.05.2021 10:32

מבצע ‘שומר החומות’: הקבינט המדיני ביטחוני אישר הערב (חמישי), בתום ישיבה שארכה פחות משלוש שעות, כי ישראל תכריז על הפסקת המבצע הצבאי בעזה.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: בחצות הכספת נפתחת

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב של צה”ל תקפו עשרות יעדי טרור תת קרקעיים נוספים כחלק מהמבצע הנרחב של צה”ל לתקיפת ה’מטרו’ של חמאס ברחבי רצועת עזה, תוך פגיעה משמעותית במערך התת קרקעי של ארגוני הטרור ברצועה. מטוסי קרב ממשיכים גם הבוקר לתקוף יעדי טרור תת קרקעיים.

בנוסף, צה”ל תקף לאורך הלילה יעדי טרור נוספים ברחבי רצועת עזה, ביניהם: תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ”פ בגדוד צפון חאן יונס, עלי אבו זרקה, אתרים לייצור אמל”ח ומספר עמדות שיגור על ותת קרקעיות.

01:33: פחות מחצי שעה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש, אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

‏00:55:  ביידן ונתניהו שוחחו לפני זמן קצר. שיחה חמישית מאז תחילת המערכה בעזה.

00:51:  באחד מהשיגורים הקודמים לעבר ישראל נפגע בית דפוס בתחום מועצה אזורית אשכול. בשלב זה מבצעים לוחמי האש סריקות לאיתור לכודים וניתוק מקורות אנרגיה. במקום פצוע אחד בשלב זה.

חובשים ופראמדיקים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח גבר בן 53 במצב קל בהכרה מלאה.

00:42: דובר בארגוני הטרור בעזה אמר כי משלחת מצרית תבקר בעזה במהלך 48 השעות הקרובות, זאת במטרה לדון בערבויות, ובמיוחד אלה שנוגעות לירושלים.

00:37: אזעקה נשמעה בנתיב העשרה.

00:27: אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים בארי, עלומים, נחל עוז, זמרת ושובה, סעד, כפר עזה, שוקדה ונירים שבעוטף עזה.

00:14: לאחר ההכרזה על הפסקת אש, חמאס איים כי הוא “יעקוב אחר פעולות ישראל”. במקביל, צה”ל תקף ברצועת עזה.

23:49: שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, ועדכן אותו אודות ההתפתחויות האחרונות בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. גנץ אמר כי  הוא “מקווה שהפסקת האש תכובד”.

23:49: אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובי עוטף עזה.

23:40: דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה: “הצלחנו להשפיל את ישראל ואת צה”ל, שהרגו ילדים והשמידו בנייני מגורים. הכנו רקטות שמכסות את ישראל מחיפה ועד לרמון, אך נענינו להפסקת האש שתיכנס לתוקף ב-02:00. ההחלטה לירות טילים ארוכי-טווח נמצאת על השולחן עד 02:00”.

23:32: דיווחים פלשתיניים: בניין “מייג’ור” בעזה ובניינים סמוכים מפונים לקראת הפצצתו.

23:18: דובר חמאס טאהר אל-נונו: הפסקת האש תחל ב-02:00: “אם ישראל תעמוד בה, גם אנחנו נעמוד בה”.

23:17: בעקבות המטחים שנורו הערב, טיפל המרכז הרפואי באשקלון  ב-18 נפגעים שנזקקו לטיפול רפואי – מאשקלון, שדרות והסביבה – שניים מהם נשארו לאשפוז.

23:15: מצרים הודיעה רשמית על הפסקת אש הדדית בעזה החל מ-02:00.

23:13: דיווח ב’אל-ערביה’: קהיר תשלח שתי משלחות ביטחוניות לת”א ולעזה כדי לעקוב אחר קיום הפסקת האש.

23:06: תנועת הפת”ח: הפסקת האש החד-צדדית שקיבלה ישראל אינה אלא ניסיון גלוי להתחמק מפשעיה הנוראיים בעזה, כולל הרג ילדים, קשישים ונשים, וכן התחמקות ישראל מהסיבות שהובילו לעימות – הניסיונות להשתלט על בתים בשייח’ ג’ראח והפלישה למסגד אל-אקצא. בריחה זו לא תציל אותם מבית הדין הבינלאומי בהאג

23:03: בכיר מצרי שמעורב במגעי התיווך: ישראל מפסיקה מיידית את התקיפות החל מ-2 לפנות בוקר ומצרים ערבה לסגור את הסיכומים מול חמאס. אין הסכם עקיף בין ישראל וחמאס. אם חמאס ימשיך לשגר רקטת ישראל תגיב מיידית. המהלך נועד לאפשר למתווכים המצרים את הזמן והשקט שביקשו כדי לעבוד מול חמאס.

23:05:  גורמים ישראליים הגיבו לדיווחים כי הסכם הפסקת אש עם חמאס כלל הסכמות הנוגעות לשכונת שייח ג’ראח בירושלים. “מדובר בדיווח שקרי לחלוטין. ההסכם להפסקת אש הוא ללא התניות. הדיבורים על הסכמות על ירושלים ושייח ג’ראח הם מופרכים ושקריים”.

23:05: בני גנץ התייחס הערב (חמישי) להחלטת הקבינט על הפסקת האש בעזה.

“מבקש לחזק את כוחות הביטחון וצה”ל בהובלת הרמטכ”ל, שהביאו במהלך 11 הימים האחרונים להישגים צבאיים חסרי תקדים בעוצמתם, בדיוקם ובמשמעות האסטרטגית שלהם במאבק מול ארגוני הטרור ברצועת עזה”.

22:25: גורם בחמאס: “הפסקת האש דו-צדדית ותתחיל במקביל ב-02:00 בלילה”.

22:20: בחמאס מגיבים לדיווחים אודות הפסקת האש: “אנחנו אלה שמכריזים על כניסתה לתוקף של הפסקת אש ולא ישראל”.

דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע: “ישראל ברחה ולא השיגה את מבוקשה. נמשיך להיות המגנים של עמינו ושל המקומות הקדושים. העם שלנו ניצח ויעדי ישראל לא הושגו”.

22:15: הקבינט אישר הערב פה אחד את הפסקת האש בין ישראל לחמאס וסיום מבצע ‘שומר החומות’ –  על פי הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. ככל הנראה הפסקת האש תיכנס לתוקף כבר הלילה.

ישראל עדכנה את המצרים על ההחלטה, שאמורה להחזיר תשובה לגבי השעה המדויקת בכפוף להבנות מול חמאס. לפי שעה, עודכנו השרים כי השעה המסתמנת לתחילת הפסקת האש היא 02:00 בלילה.

בהודעה מלשכת ראש הממשלה נמסר:  “השרים קיבלו פה אחד המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך.

“הרמטכ״ל, הדרג הצבאי וראש השב״כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים. הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה”.

21:00: אזעקות בשדרות, נתיבות, אשקלון, אשדוד, ועוטף עזה.

20:59: דובר חמאס חאזם קאסם: ההתנגדות הוכיחה בכל התחנות שהיא מגן העם וחרבו, ומסוגלת להגן על יסודות הסוגיה הפלשתינית ולהרתיע את ישראל ולמנוע את שיכרון הכוח שלה.

20:28: אזעקות הופעלו ביישובי עוטף עזה.

20:14: דוברת הבית הלבן: הדיווחים אודות התקדמות במגעים לקראת הפסקת אש – מעודדות. לדעתנו, ישראל הגיעה להישגים צבאיים משמעותיים וכעת הם במצב מתאים להתחיל בהורדת התקיפות ולסיים את הפעולה שלהם”.

20:07: אזעקת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה.

20:00: צה״ל תקף במהלך היום מספר עמדות שיגור רב-קניות ועמדות לשיגור כטב״ם אשר ארגון הטרור חמאס התכוון לשגר לעבר מדינת ישראל, במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס. צפו

19:54: לשכת נשיא מצרים: הנשיא שוחח עם הנשיא ביידן והשניים הסכימו על שיתוף פעולה כדי להוביל להפסקת אש בעזה.

19:51: דובר צה”ל: החל מהבוקר, תקף צה”ל ברחבי רצועת עזה כ-30 עמדות שיגור ירי רקטות, על-קרקעיות ותת-קרקעיות, חלקן חמושות ומכוונות לעבר שטח ישראל.

כמו כן, תקף צה”ל מספר פעילי טרור במהלך שיגור רקטות לעבר שטח ישראל.

במהלך הימים האחרונים, צה”ל פגע בכ-430 מטרות של המערכים הרקטיים של חמאס וגא”פ וסיכל מעל ל-20 מחבלים ממערך הרקטות.

היעדים שהותקפו שימשו את ארגוני הטרור לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל. בין היעדים משגרי רקטות תת-קרקעיים ועל-קרקעיים, עמדות שיגור רקטות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה. תקיפות צה”ל פוגעות ביכולת השיגור של ארגוני הטרור.

19:39: אזעקות צבע אדום הופעלו בעוטף עזה

19:36: מקורות בחמאס מסרו לעיתון הלבנוני אל-אח’באר שהרגיעה תיכנס לתוקפה מחר ושהפסקת האש תתקיים באופן מקביל לישראל ולארגון הטרור.

19:34: הקבינט המדיני-ביטחוני מכונס ודן באפשרות להפסקת אש.

19:28: אזעקת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה.

19:01: דובר הג’יהאד האסלאמי לרשת אל-מיאדין: המערכה נמשכת והמצרים לא הודיעו לנו שום דבר.

18:55: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ”ל משרדו לגבש יחד עם משרד האוצר תוכנית סיוע לעיר אשקלון וסביבתה אשר תכלול גם הטבות מס לתושבים.

18:50: מחצות ועד לשעה 18:45, העניקו החובשים והפרמדיקים של מד”א טיפול רפואי ל-9 נפגעים, כולם במצב קל. מתחילת מבצע ‘שומר החומות’ טופלו 355 נפגעים ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו לאחר מכן..

18:44: דובר צה”ל: מטוסי קרב של צה”ל תקפו בשעות האחרונות שני פירים של מנהרות התקפיות של ארגון הטרור חמאס בבית לאהיא ובאל-מועזי.

18:42: אזעקת צבע אדום הופעלה בעוטף עזה.

 

18:33: דובר צה”ל: לפני זמן קצר, השמיד צה״ל מהאוויר ומהיבשה את עמדת הנ”ט של ארגון הטרור חמאס בבית לאהיא, ממנה מסתמן שבוצע הירי לעבר הטיולית הבוקר.

בנוסף, כלי טיס של צה”ל תקף וסיכל פעילים חמושים ממערך הנ”ט של ארגון הטרור חמאס, בזמן נסיעתם ברכב בצפון רצועת עזה. צפו

18:23: אזעקת צבע אדום הופעלה בנחל עוז.

18:20: שר הביטחון בני גנץ והרמטכ”ל אביב כוכבי מקיימים פגישת היערכות לקבינט המדיני-ביטחוני.

18:19: בכיר בחמאס לסוכנות הידיעות אי.אף.פי: “אנחנו צופים שתוכרז רגיעה תוך שעות או מחר, וזה תלוי בהפסקת התוקפנות של ישראל בעזה ובירושלים. יש מאמץ ומגעים אינטנסיביים עם ישראל ועם חמאס וארגוני הטרור שמנהלות מצרים, קטאר וגורמים אחרים. הצרפתים והאמריקנים משתתפים במאמץ הזה. אך אין שום דבר סופי עד לרגע זה. ההתנגדות מוכנה לכל האפשרויות. אם תימשך התוקפנות – יימשך ירי הטילים לעבר ישראל”.

18:17: דיווח באל-ג’זירה: ישראל הודיעה למתווך המצרי על כוונתה להפסיק את המבצע בעזה.

18:15: צבע אדום בנתיב העזרה שבעוטף עזה.

18:11: משרד הבריאות של חמאס: 232 הרוגים ו-1,900 פצועים מתחילת המבצע ברצועת עזה.

18:09: אזעקות הופעלו ביישובי עוטף עזה

18:08: דיווח פלשתיני: חוסלה החוליה ששיגרה את טיל הנ”ט לעבר הטיולית.

18:01: מטחים לדרום: אזעקות באשדוד, נתיבות, לכיש, אשקלון ועוטף עזה.

17:57: אזעקות הופעלו בכיסופים, בנירים ובעין השלושה בעוטף עזה.

17:50: אזעקות צבע אדום נשמעו בשדרות ובעוטף עזה.

17:44: עצרת האו”ם התכנסה לדיון מיוחד על מבצע שומר החומות. שגריר ישראל באו”ם ובארה”ב גלעד ארדן, עזב במחאה את עצרת האו”ם במהלך נאומו של שר החוץ של הרשות הפלשתינית ריאד אל-מלכי, אשר האשים את ישראל בטבח מכוון של ילדים בשנתם ובפשעי מלחמה.

17:24: שר הביטחון בני גנץ לאחר ביקור בבסיסי צה”ל בדרום: “אנחנו לוקחים את החמאס למסע אחורה בזמן – מסע שממנו לא נאפשר לו לחזור. אנחנו ממשיכים להתנהל בנחישות ביטחונית ובאחריות מדינית, ולשמור על קשר צמוד עם ידידותנו בעולם ובראשן ארה”ב, שמגבות את זכותנו להגן על עצמנו”.

17:22: אזעקות הופעלו בשדרות ובעוטף עזה.

17:14: אזעקות הופעלו באשדוד, באשקלון, בלכיש וביישובים נוספים בדרום.

17:10: ארגון הבריאות העולמי ביקש הפוגה הומניטרית ללחימה בעזה בכדי לסייע באספקת ציוד רפואי.

17:02: אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובי עוטף עזה.

17:00: דיווח פלשתיני: הרוג וחמישה פצועים קשה במהלך הפצצת בית על ידי חיל האוויר בצפון רצועת עזה.

16:56: דיווח פלשתיני: הרוג ופצועים בתקיפת מכונית בצפון העיר עזה, ייתכן חיסול ממוקד.

16:55: אזעקות הופעלו בנתיבות ובעוטף עזה.

16:33: על רקע הרגיעה בהתפרעויות של הערבים, שלוש פלוגות מג”ב יוחזרו מהערים המעורבות ליו”ש.

16:00: מטח כבד לאשדוד ויבנה.  באשדוד, רקטה שנחתה ליד כביש לא התפוצצה.

15:57:  במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות פגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה בבאר שבע. שוטרים בהם חבלן משטרה הגיעו למקום. נגרם נזק, אין בשלב זה דיווח על נפגעים בגוף.

15:50: ראש הממשלה יכנס את הקבינט המדיני ביטחוני הערב בשעה 19:00.

15:45: באר שבע – נפילת רקטה. לא ידוע על נפגעים בנפש. נגרם נזק לרכוש ורכבים.

15:28: מטח רקטות נוסף לעבר באר-שבע, אופקים, והפזורה הבדואית בנגב.

15:27: אל המרכז הרפואי באשקלון הגיע תושב העיר בן 32 שנפגע מהמטח האחרון שנורה על העיר, עם פגיעת רסיס בראשו. מטופל ונבדק, במצב קל עד בינוני.

15:22: מטוסי קרב של צה”ל תקפו שתי מנהרות התקפיות שהיו בשלבי בנייה של ארגון הטרור חמאס, בעיר עזה ובמרחב בית חאנון.

15:13: כוחות המשטרה בעיר אשקלון, איתרו בית פרטי בו ככל הנראה פגעה רקטה. הכוחות פועלים לאיתור זירות נוספות בהן דווח על נפילת רקטות.  פצוע קל בזירת הנפילה באשקלון.

צילום: דוברות עיריית אשקלון

15:09: מטוס קרב של צה”ל תקף פיר מנהרת לחימה של ארגון הטרור חמאס במבנה בבית חאנון.

14:41: ירי מאסיבי לעבר באר שבע ויישובי הדרום.

13:44: ירי ללא הפסקה לעבר יישובי העוטף. מטחים נורו לעבר כיסופים, נחל עוז, נתיב העשרה ויישובים רבים נוספים בדרום הנגב. בד בבד, צה”ל ממשיך בתקיפות מהאוויר על רצועת עזה, מלוות בירי ארטילרי.

13:32: צבע אדום במטווח ניר עם ונחל עוז.

13:17: צבע אדום בבאר שבע ויישובי הדרום. אין נפגעים מהירי לעבר באר שבע.

13:09: צבע אדום בכיסופים.

13:12: בשעה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של צה”ל תקפו חמש עמדות שיגור רקטות על-קרקעיות ותת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה.

13:13: צבע אדום בכיסופים ונתיב העשרה.

13:06: צבע אדום ברעים, כיסופים, נירים, עין השלושה ובארי.

13:03: צבע אדום בנחל עוז.

13:00: צבע אדום בנתיב העשרה.

12:46: צבע אדום חולית, ניר יצחק, סופה, פרי גן, שדה אברהם.

12:36: צבע אדום באזור התעשייה הדרומי באשקלון.

12:36: צבע אדום באזור התעשייה הדרומי באשקלון.

12:26: צבע אדום ביישובי הנגב.

12:04: משרד הבריאות של עזה: 230 הרוגים, מתוכם 65 ילדים ו-39 נשים ו-1,710 פצועים.

12:00: צבע אדום בצאלים, נתיבות ויישובי הסביבה.

11:44: צבע אדום בנחל עוז ועלומים.

11:33: דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע: “אנחנו נאלץ את ישראל להיכנע לתנאי הפסקת האש שלנו”.

11:24: מטוס קרב של צה”ל תקף חמ”ל מבצעי של ארגון הטרור חמאס, ממנו הארגון בין היתר ניהל את הלחימה בסבב הנוכחי.

11:16: מטוסי קרב של צה”ל תקפו מנהרת לחימה של ארגון הטרור חמאס בבית חאנון, וכן, שתי עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות בג’באליה ששימשו בין השאר לירי רקטות לתל אביב בימים האחרונים.

11:14: בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי נתיב העשרה מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

11:14: צבע אדום בנירים, ניר עוז ובעין השלושה.

11:02: צבע אדום בכרם שלום.

10:53: מטוס קרב של צה״ל תקף לפני זמן קצר משגר רקטי של ארגון הטרור חמאס שמוקם על גג מבנה בעיר שאטי שברצועת עזה.

10:43: צבע אדום בכיסופים.

10:39: דובר צה”ל: ירי נ”ט בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לעבר טיולית חונה ריקה. כתוצאה מהירי, נפצע באורח קל לוחם צה”ל ששהה בסמוך לטיולית – מפגיעת רסיס.

הטיולית של החיילים חנתה סמוך לזיקים. החייל נפצע קל מאוד מרסיס שהתעופף למרחק.

10:30: הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס בטוויטר: “ירינו טיל קורנט לעבר אוטובוס שמוביל חיילים”. לטענת הארגון, לאחר ירי הנ”ט שוגר מטח פצמ”רים על האוטובוס הפגוע.

10:23: צבע אדום בנתיב העשרה.

10:22: צבע אדום כיסופים, נירים ועין השלושה.

10:19: צבע אדום בנתיב העשרה.

10:12: צבע אדום בזיקים, אזור תעשייה צפונית אשקלון, נתיב העשרה וכרמיה.

10:02: מטוסי קרב של צה”ל תקפו שני מחסני אמל”ח שמוקמו בבתיהם של סגן האחראי החטיבתי של המערך האווירי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז ובביתו של פעיל במערך האווירי של הארגון בעיר חאן יונס.

09:53: צה”ל זיהה ותקף משגר רקטי רב קני של חמאס בחאן יונס ומנע ירי לעבר ישראל.

09:30: צבע אדום בנירים ועין השלושה.

08:55: משרד הבריאות של עזה טוען: 227 הרוגים ברצועת עזה ו-1,630 פצועים.

08:05: מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן שוחח עם שר החוץ גבי אשכנזי: “שוחחתי על המאמצים לשים קץ לאלימות בישראל, בגדה המערבית ובעזה, שגבתה את חייהם של אזרחים ישראלים ופלשתינים כולל ילדים. ארה”ב מצפה לראות דה-הסלמה בדרך להפסקת אש”.

07:00: החל מהשעה 19:00 בערב עד השעה 7:00 זוהו כ-70 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כעשרה שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים.

07:00: בכירים בחמאס אמרו לרשת CNN כי הפסקת אש בין ארגון הטרור לישראל קרובה, ואולי אף תיכנס לתוקף תוך 24 שעות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות