בכירי קרלין צפויים להיחקר, המשטרה תפשוט על חצרות חסידיות

האסון ב'היכל הטישים' של קרלין בגבעת זאב, בו נהרגו שני חסידים ונפגעו יותר מ-200, חשף את הרשלנות • ממונה הבטיחות הזהיר: "לא ניתן לקיים את האירוע" • חסידות קרלין: "צויידנו באישורים המתאימים" • המשטרה תפתח במבצע ארצי: איתור עבירות בניה וטריבונות במרכזים חסידיים
חרדים 10
ז' סיון התשפ"א / 18.05.2021 01:37

‘אסון הטריבונה’ בחצר קרלין:  מפלג ההונאה של מחוז תל אביב, עליו הוטלה חקירת האסון בו נהרגו שני חסידים – מאיר גלויברמן ז”ל בן 13 והאברך רבי מרדכי בנימין רובינשטיין ז”ל, בן 23 מביתר עלית –  צפוי לחקור בכירים במועצת גבעת זאב ובחסידות קרלין.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

לפי דיווח של עמרי מניב בחדשות 13, המשטרה תפתח במבצע ארצי לאיתור עבירות בנייה וטריבונות במרכזים חסידיים, שוטרים צפויים לבקר בעשרות מבנים,  תוך התמקדות באיתור טריבונות מסוכנות.

לפי הדיווח, לפי שעה, אין חשד כלפי המשטרה מטעם מח”ש. גורם במשטרה אמר:  “אין לנו האחריות והיכולת לסגור מבנה שכזה, זה לא היה התפקיד שלנו”. עם זאת, מהנדס המועצה שוחח עם חדשות 13 ותלה את האשמה בהתנהלות המשטרה ואנשי החסידות.

המהנדס: “שום דבר באירוע הזה לא אושר. למרות שרכז האבטחה של המועצה סגר את האתר עם סרט אדום לבן, קרעו אותו ודאגו להעלים אותו. המשטרה לא עשתה כלום בנידון, היא הייתה צריכה לטפל באירוע הזה ולא עשתה”.

כבר לפני שבוע וחצי נודע למועצת גבעת זאב על הכוונה לחגוג את חג השבועות ב’היכל הטישים’ החדש,  בלי אישור, בהשתתפות מאות חסידים.

הממונה על הבטיחות במועצה הציג את התנאים לאנשי בית כנסת – וכתב: “ללא קבלת האישורים במלואם, לא ניתן לקיים את האירוע”.

שבוע לאחר מכן, הוא כתב למשטרה: “מועצה מקומית גבעת זאב לא אישרה את האירוע, לכן אנו מבקשים ממשטרת ישראל לאכוף את החוק בעניין הזה”.

גם לכבאות והצלה הגיע מידע על קיום האירוע ללא אישור מטעמם כמתחייב, והם שיגרו מכתב אזהרה חריף למועצה כבר בבוקר של ערב החג: “על מועצת גבעת זאב להיערך מראש ולחסום בדרכיה שלה את הגישה למקום”.

ככל הנראה, הטריבונות נבנו ללא היתר. לפי הדיווח, גם שלט האזהרה שהוצב בכניסה למתחם לא עצר את החסידים מלהגיע אל המקום לקראת החג.

ראש מועצת גבעת זאב, יוסי אברהמי, טען בשיחה עם חדשות 13 כי המשטרה לא טיפלה כראוי באירוע: “התרענו מפני סכנות הבטיחות במבנה, המקום היה מסוכן, אך המשטרה הסירה אחריות”.

גורם במשטרה מסר בתגובה: “אפשר רק להצטער על כך שבזמן שאנו עסוקים בהצלת חיים, יש מי שמטיח האשמות במשטרת ישראל. לא נגרר לזה, תהיה כאן חקירה פלילית והליך מסודר שיקיף את כל הבטי האסון”.

מטעם חסידות קרלין נמסר: “אנו כואבים ומזועזעים נוכח האבל הכבד והצער הנורא על האסון שפקד את קהילתנו. בשם המשפחות והקהילה כולה, אנו מוסרים את תודתנו לכוחות החירום וההצלה ולצוותים הרפואיים בבתי החולים, פעילותם ומסירותם הצילו חיים רבים.

חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו’).

יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה.

על פי הנראה בשלב ראשוני זה מדובר בכשל נקודתי חמור בבנית הטריבונה. חסידות קרלין, תפעל בשקיפות ובאחריות בשת״פ גורמי הרשויות הבודקים את האירוע הקשה.

אנו סומכים על אנשי אכיפת החוק והגורמים הרלוונטים שיבחנו את האירוע לעומק וכנדרש. כאמור, החסידות תסייע ככל הנדרש להגיע למיצוי וחקר האמת.

אנו משתתפים בצערם העמוק של המשפחות, מחזקים ומתפללים לשלום הפצועים ומשפחותיהם.

אנו מבקשים מכלי התקשורת והעיתונאים לנהוג בזהירות וברגישות המתבקשת כלפי המשפחות והנפגעים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות