פרשת הצוללות: נסגרו התיקים נגד מפקד חיל הים לשעבר ודוד שמרון

מנגד, הוגשו כתבי אישום נגד שורת בכירים נוספים • עו"ד דוד שמרון לכאן חדשות: "עברתי חמש שנים לא פשוטות - נגרם לי עוול משווע; ראש הממשלה לא חטא בדבר בעניין הזה, בכלום ושום דבר"
חיים טוויל
כ"ח אייר התשפ"א / 10.05.2021 10:07

פרשת הצוללות: הבוקר (שני) הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה על סגירת התיקים הפליליים כנגד מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ’ייני) מרום ונגד דוד שמרון, מקורבו ועורך דינו של ראש הממשלה נתניהו. הפרקליטות הודיעה לשניים כי התקבלו טענותיהם בשימוע.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

עו”ד דוד שמרון אמר ל’כאן חדשות’, לאחר סגירת התיק נגדו בפרשת הצוללות: “זאת ההחלטה הנכונה. עברתי 5 שנים לא פשוטות, אבל מסתכל על האור בתקופה הזאת. ראש הממשלה לא חטא בדבר בעניין הזה, בכלום ושום דבר. לא עשה דבר רע, אלו מגמות פוליטיות שמנסות לייחס דברים, אין לזה הצדקה או בסיס”.

מנגד, הוגש כתב אישום נגד מיכאל (מיקי) גנור, ששימש סוכן תאגיד טיסנקרופ בישראל.

במקביל, הבוקר הוגשו כתבי אישום נגד מספר אישים בולטים בפרשייה: המשנה לראש המל”ל דאז תא”ל במיל’ אבריאל בר יוסף, מנהל לשכת ראש הממשלה דאז דוד שרן, יו”ר קרן היסוד לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, איש העסקים תא”ל במיל’ שי ברוש, היועץ הפוליטי דאז לשר שטייניץ רמי טייב, ונגד יועץ התקשורת יצחק (צחי) ליבר.

החשד בפרשה היה כי הוטו מכרזים לרכישת צוללות וספינות תמורת שוחד.

ואלה האישומים:

מיקי גנור: נאשם בשורת עבירות של הצעות שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות מס שונות וכן בעבירה על חוק המפלגות. כן נאשמות ארבע חברות בבעלות גנור בעבירות מס.

בר יוסף: נאשם בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא ומרמה והפרת אמונים.

שי ברוש: נאשם בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא והלבנת הון וסיוע לעבירות מס.

דוד שרן: נאשם בלקיחת שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון ועבירות על חוק המפלגות.

אליעזר זנדברג: נאשם בלקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

רמי טייב: נאשם בתיווך לשוחד הלבנת הון וסיוע לעבירות מס; ואילו יצחק ליבר נאשם בתיווך לשוחד, הלבנת הון וסיוע לעבירות מס.

עוה״ד עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד חדד רוט שנהר, המייצגים את שמרון מסרו: ״אנחנו שמחים ומברכים על החלטת הפרקליטות לקבל את טענותינו, ולסגור גם את הספיח האחרון בחשדות נגד עו״ד שמרון. היום כולם יודעים את מה שידענו כל השנים – עו״ד שמרון לא ביצע עבירה כלשהי והוא נקי מכל רבב.

“סופסוף, אחרי שנים של הכפשות והתעמרויות, יכול עו״ד שמרון להתמקד במשפחתו ובעשייתו המקצועית והציבורית העניפה וארוכת השנים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות