נדחה דיון על שייח’ ג’ראח • בן גביר: “מערכת המשפט התקפלה מהטרור”

לבקשת היועץ המשפטי: השופט יצחק עמית הכריע כי דיון חלופי יתקיים בתוך חודש • בן גביר: "המסר לפורעים הוא שכל החלטה אפשר לשנות בכוח הזרוע. בושה"
חיים טוויל
כ"ז אייר התשפ"א / 09.05.2021 16:47

בית המשפט העליון ביטל היום (ראשון) את הדיון שנקבע למחר על המשפחות המועמדות לפינוי מנכס של יהודים בשכונת שייח ג’ראח בירושלים.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש לדחות את הדיון כדי לשקול את האפשרות להתייצבותו בתיק’ מאחר שהמדינה והוא לא היו צד להליכים שהתנהלו בבית המשפט בנושא.

לפי מנדלבליט, הנושא מעורר רגישויות בהיבטים נוספים ולכן הוא מבקש להגיש לבית המשפט חוות דעת מגורמי המדיניות והמקצוע הרלוונטיים.

השופט יצחק עמית הכריע כי דיון חלופי יתקיים בתוך חודש. כמו כן, הורה השופט עמית על עיכוב ביצוע פסק הדין שהורה על  פינוי המשפחות.

חבר ועדת חוץ ובטחון, ח”כ איתמר בן גביר, הגיב על דחיית הדיון בבית המשפט לבקשתו של היועמ”ש: “מערכת המשפט ואכיפת החוק התקפלה בפני טרור ואלימות תוך מתן זכות ווטו לבריונים לנהל את מדינת ישראל”.

בן גביר הוסיף: “לאורך כל השנים, היועמ”ש ואנשי מערכת המשפט מדברים על הצורך בשלטון החוק ועל כך שחייבים לקיים החלטות בית המשפט. בפינוי עמונה לא הסכימו לדחות את ההרס אף לא לדקה, אבל מסתמן שההתייחסות על אכיפת החוק וחשיבות קיום החלטות פינוי – שבמקרה שלנו ניתנה – היא רק לגבי יצהר ונוער הגבעות.

“לצערנו, כשקבוצת בריונים משייח’ ג’ראח מאיימים, אז היועמ”ש מתקפל בפניהם ומבקש דחייה ובית המשפט מאשר. המסר לפורעים הוא שכל החלטה אפשר לשנות בכוח הזרוע. בושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהודי לא מפנה ערבי
    09/05/2021 17:45
    חנן
  1. בושה