‘נרצחת בידי בני עוולה בדרך ללמוד תורה’: יהודה גואטה הי”ד

אביו של יהודה גואטה הי"ד ספד לו: "נקראנו להקריב קורבן אישי, משפחתי וציבורי" • האח צביאל: "כל דבר שעשית, עשית בזריזות ובהתמדה" • אביעד, אחיו הצעיר, ספד בבכי: "בשבילי אתה גיבור, אלך לשייטת במקומך" • פולארד: "לאלוקים יש צבא למעלה והוא לקח אליו את הטוב ביותר"
חיים טוויל
כ"ד אייר התשפ"א / 06.05.2021 13:58

תלמיד הישיבה יהודה גואטה הי”ד, בן ה-19 שנרצח בפיגוע הירי בצומת תפוח בדרכו לישיבה באיתמר בה למד, ואמש נפטר מפצעיו בבית החולים, הובא היום (חמישי) למנוחות בירושלים.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? אל תחמיצו: הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

מסע ההלוויה יצא מבית הכנסת ‘היכל יעקב’, הממוקם סמוך למקום מגוריו בקריית משה, ובו נהג יהודה להתפלל שנים רבות – אל בית העלמין בהר המנוחות.

בין המשתתפים בהלוויה שר ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ, ראש העיר ירושלים משה ליאון, ח”כ אורית סטרוק, ח”כ מיכל וולדיגר, ח”כ איתמר בן גביר, ח”כ מתן כהנא, סגן השר לשעבר הרב אלי בן דהן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יהונתן פולארד ורעייתו אסתר, מח”ט שומרון אל”מ רועי צוויג, רבנים ואישי ציבור.

אחיו צביאל, ספד לו: “כל דבר שעשית, עשית בזריזות ובהתמדה. העמדת לעצמך משימות כדי להגיע לסיירות. לצה”ל לא הגעת אבל הדרך שביצעת הייתה גדולה הרבה יותר. הדרך הייתה להיות מצויין בכל דבר, ככה להתחיל את החיים בזכות ענקים ולסיים כך את החיים. יהודה, זכית שהחותם של החיים שלך יישאר. בליבנו תישאר תמיד, תשמור עלינו ועל ההורים ועל כל עם ישראל”.

האב אלישע ספד לבנו: “בחודש שכולו רפואה ביקש המנהיג לקחת חלקו בשותפות, נקראנו להקריב קורבן אישי, משפחתי וציבורי.  יהודה היקר ניצחת, ניצחת. ניצחת והגעת לקו הסיום לתפארת עם ישראל, כולך התמדה בעבודה ובלימוד התורה. כל הקומה בנויה לתפארת ישראל. גם עבודה על מידות וחוסן הגוף כי רצית להגיע ליחידות המיוחדות. בעודך יהודי הצועד על אדמת השומרון ללמוד תורה, נרצחת על ידי בן עוולה בדרך ללמוד תורה. שלושה ימים אנשים צעקו ‘אל תשלח ידך אל הנער’, אך בורא עולם בחר בך ביום השביעי של הילולת רש”בי”.

האב הוסיף: “מבקש מהרב מרדכי אליהו זצ”ל – כשם ששימשת סנדק ליהודה בברית כך תהיה סנדק ללוותו למקומו במיטתו המוכנה לו”.

אביעד גואטה, אחיו הצעיר של יהודה, בכה בהספדו:  “יהודה היקר זכיתי להכיר אותך 14 שנים. לא תמיד הסתדרנו, אבל תמיד אהבתי אותך ואני מקווה שזה היה הדדי. בתקופה האחרונה יותר התחברנו ואז באמת ראיתי את מי שאתה – אח גדול מסור ואכפתי, ועל זה אני מודה לך.

“תמיד חלמת להגיע לשייטת ורגע לפני שזה קרה הגיע אותו מחבל ארור וירה בך. לשייטת אמנם לא הגעת, אבל בשבילי אתה גיבור. איך שהצלחת להילחם ולהיאבק על החיים במשך שלושה ימים. אני מבטיח לך שאנסה כמה שיותר להגיע לשייטת, ולעשות את מה שרצית מאוד אבל כבר לא תעשה. לצערי לפני כמה שעות תפסו את הארור שירה בך חי, ואני מקווה שהקדוש ברוך הוא ינקום את דמך ושתהיה הקורבן האחרון של הטרור, ושאף אחד לא ירגיש צער”.

השר רפי פרץ, נציג הממשלה בהלווייה, אמר: “אני עומד כאן בשם ממשלת ישראל וראש הממשלה ומביע את הזעזוע העמוק מהמכה הקשה והכואבת לכם כמשפחה ולנו כעם. יהודה אתה מפחיד מאוד בעדינות שלך, בכוחות שלך. האויבים שלנו מפחדים, כי הם מבינים שצומח פה זן חדש שאוהב תורה שיילחם על תורת חיים מלאת טוהר ומוסר, ואהבת לרעך כמוך. את התורה הזאת מנסים לחסל ואת האישיות הזאת מנסים לחסל. את הרוח הזאת לא לתת לאף אחד לפגוע בה ואף אחד לא יצליח לפגוע בה”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ספד: “היש במילים נחמה? היש דברים שיוכלו להקהות הכאב על נער בן תשע-עשרה שנקטל בִּדְמִי ימיו? השבר גדול והצער אין לו קץ. והמילים – דלות, דלות מדיי.

“זהו יום עצוב ומר לכולנו. לעיר ירושלים ולהתיישבות היהודית באשר היא. יום שבו אנחנו מלווים למנוחת עולמים נער אשר נרצח בידי בני עוולה רק משום היותו יהודי.

יהודה, בימים האחרונים ליווינו בחרדה ובדאגה את המאבק על חייך. נשאנו תפילה מעומק הלב שתצליח לגבור על פצעיך הקשים. בכל רחבי הארץ יִחֲלוּ להחלמתך. והבוקר, לְדְאָבוֹן הלב, הבוקר התפילה הזאת הופכת להספד.

“ישיבת איתמר הייתה לך, יהודה, לבית שני בעת האחרונה, אך שכונת קריית משה והעיר ירושלים נותרו תמיד בלב חייך. וכאן, באדמת ירושלים, כאן אנחנו נפרדים ממך. בְּרִגְבֵי אדמתה של העיר שכה אהבת, העיר שהיום מצדיעה לך ולמסלול חייך הקצר – בלב שבור.

“קצרים היו חייך, יהודה, קצרים עד כאב. לא הספקת להגשים את החלומות שרקמת לעצמך. לא זכית להקים בית בישראל.

“אתמול התבשרנו כי כוחות הביטחון הצליחו לשים את ידם על בן העוולה שקיפד את חייך. אולי יימצא בכך ולו קמצוץ של נחמה. ואולי תהא החלמתם של חבריך הפצועים – גם היא מקור מסוים לעידוד.

“לכל אלו הקמים עלינו לכלותנו נאמר היום: דרככם לא תצלח! גם בהילקח הטובים מכל שבין בנינו – רוחנו לא תישבר. גם כאשר הכאב צורב את הנשמה – אנחנו יודעים כי דרכנו היא זאת שתנצח”.

יונתן פולארד ספד: “אני יהודי פשוט. לא ציפיתי לחזור הביתה אחרי 35 שנה ולהתמודד עם טרגדיה כזאת. הרוע שלקח את יהודה הוא בלתי יתואר. אזרחי ישראל, אחיכם נרצח בדם קר. זה לא יכול להימשך כך, אבל זו המציאות שבה אנחנו חיים. חייבים שזה ייפסק. לאלוקים יש צבא למעלה והוא לקח אליו את הטוב ביותר. יהודה הוא גיבור ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות