בנט זוחל בכל הכוח לשמאל: מעדיף ממשלה עם לפיד על מערכת בחירות

יו"ר ימינה הודיע כי בכוונתו לפעול להקמת ממשלה עם השמאל כדי למנוע מערכת בחירות חמישית: "נתניהו נכשל בהרכבת ממשלת ימין וטרק עלינו את הדלת" • "עומר בר לב ומתן כהנא יכולים להילחם בלבנון יחד, אך לא להיות באותה הממשלה?" • "פונה לחבריי בימין - אתם מוזמנים פנימה"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשפ"א / 05.05.2021 17:57

יו”ר ימינה, ח”כ נפתלי בנט, נשא הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בעקבות החלטת ‘גוש נתניהו’ שלא להמליץ עליו בפני נשיא המדינה – והבהיר כי הוא בדרך לממשלת שמאל עם לפיד.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בחצות הלילה הכספת נפתחת

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

בנט אמר: “מזה שנתיים וחצי שמדינת ישראל נמצאת בסחרור אין סופי של בחירות. כאילו אחזה במדינה מחלה של השמדה עצמית. זו לא רק פארסה מיותרת, אלא פגיעה ישירה בחיי אדם. בערב הבחירות הבטחתי שמה שהיה – הוא לא מה שהיה. האמת פשוטה: מר נתניהו נכשל בהקמת ממשלה ימנית. אני עשיתי עם חברי כל מה שיכולנו”.

בנט הוסיף: “חברי הכנסת של ימינה היו מהראשונים שהתייצבו ואמרו שהם מעוניינים בממשלת ימין. במשך 28 ימים הפכנו כל אבן, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. אפילו ביממה האחרונה ניסינו, אבל נתניהו טרק עלינו את הדלת”.

נזכיר, כי בניגוד לדבריו, בנט סירב להצהיר כי יתמוך רק בממשלת ימין, מהלך שהיה מביא שני ח”כים נוספים מ’גוש החרם’.

בנט המשיך: “ועכשיו יש שתי אופציות: להמשיך בעוד בחירות ועוד בחירות עם עסקים קורסים – או להקים ממשלת חירום רחבה, מאתגרת אמנם, אבל כזאת שתוציא את העגלה מהבוץ.

פשוט. שתי אופציות. או בחירות או ממשלת חירום. אני אעדיף להוציא את העגלה מהבוץ במקום שהעגלה תתחפר ותטביע את כולנו”.

הוא פנה לגוש הימין: “אני רוצה לפנות פה לחבריי הטובים בימין ולומר להם: זה הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש. מי שיקח את ישראל, בציניות, לבחירות חמישיות, על בסיס אינטרסים אישיים, בניגוד מוחלט לצרכי העם והמדינה – העם לא יסלח לו. זה הזמן להקמת ממשלת אחדות. כל מפלגות הימין מוזמנות פנימה. אל תתלוננו על המציאות, תייצרו מציאות”.

הוא הדגיש: “הדלת פתוחה בפני כל המפלגות לצורך ההקמה.יש רק קו אחד שמנחה אותנו: לא לבחירות חמישיות. מי שלא מצטרף לממשלת אחדות, פוגע באחדות.
מי שמנסה להוביל אותנו לבחירות חמישיות, ימצא אותנו מולו.

“אינני יכול להבטיח שנצליח בהקמת ממשלת החירום הזו, אבל אני מבטיח שננסה”.

על הממשלה המופרכת הזו, כדברי איילת שקד – אמר: “אני מודה – זו לא ממשלה שהיא בהכרח טבעית ואינה קלה לאף אחד מהשותפים הפוטנציאליים. יש בה אנשים בעלי עמדות שונות, ואף הפוכות. זכרו, חילוקי דעות כאלה היו בממשלות רבות.

“קואליציה היא לא אידיאל, קואליציה הייתה תמיד פשרה וזו מהותה של הדמוקרטיה בכלל וזו היהודית בפרט. אך אני רואה בממשלה כזו גם הזדמנות. הזדמנות לסמן את המשותף. נכון לא נוכל לשבור ימינה ולא שמאלה. אבל יש הרבה משותף. זו הזדמנות לפעול יחד בתחומים שאנחנו כן מסכימים. הזדמנות להרגיע את החרדה הגדולה בעם. הזדמנות לזכור שאנחנו עם אחד”.

בנט הסביר את הדהירה שלו שמאלה: “האם באמת ח”כ עומר ברלב ממפלגת העבודה וח”כ מתן כהנא אינם יכולים לשבת באותה קואליציה? האם אנשים שמסוגלים להילחם יחד בלבנון או בעזה, אינם מסוגלים לשבת יחד באותה ממשלה? זה באמת כל כך לא אפשרי?

“הממשלה שאנו שואפים להקים לא תהיה ממשלת נגד, אלא ממשלת בעד. בעד האוב, בעד הרוגע, בעד הפעילות, הפעולה, בענייניות. זה אפשרי”.

הוא הדגיש: “על מנת להקימה לא נחסוך בשום מאמץ, אך לא נשלם כל מחיר. לא במחיר עקרונותינו וערכינו. בימים הקרובים ניכנס למ”מ ונעמוד על עקרונות היסוד החשובים לנו במחנה הימין.

“אני מבטיח לכם. נעשה הכל כדי להקים ממשלה שאכפת לה מכם, שמתפקדת כמו שצריך. אני יודע ששכחנו קצת איך זה נראה. אבל אני מאמין שזה אפשרי. אעשה כל מאמץ ובעזרת ה’ נעשה ונצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות