ברדוגו תקף הרב: ‘אתה הזוי, אתה לא מבין מה אתה מדבר’ – והתנצל

פרשן גלי צה"ל יעקב ברדוגו תקף בחריפות את הרב אליקים לבנון - כאשר זה הציע בתכנית שבכיר אחר מהליכוד יקים ממשלת ימין: "אתה חסר ידיעה מינימלית בפוליטיקה" • סמוטריץ: "ברדוגו התקשר לרב לאחר השידור והביע את התנצלותו הכנה והרב קיבל אותה. ככה צריך"
אבי כץ
כ"א אייר התשפ"א / 03.05.2021 19:59

יעקב ברדוגו, פרשן גלי צה”ל, השתלח הערב (שני) בחריפות ברב אליקים לבנון, כאשר בשיחה שקיים בתכנית ‘וילנסקי את ברדוגו’ בגלי צה”ל, הציע הרב שאחד מבכירי הליכוד יקים את ממשלת הימין.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל עדיין במקום סגור צריכים מסכה. זוכרים?

ברדוגו תקף:  “הציבור לא רוצה שהרב יהיה הזוי. הרב, אני רוצה להגיד לך, תתעסק בלימוד הגמרא. איזה מסכת אתה לומד עכשיו? אתה פשוט לא מבין כלום בדמוקרטיה. אני לא מכבד את הרב כי הוא לא מכבד אותי. אולי תתעסק בדת במקום בענייני המדינה”.

ברדוגו המשיך להשתלח: “אתה חסר ידיעה מינימלית בפוליטיקה. אתה לא מבין את כללי המשחק. אתה לא מבין מה אתה מדבר”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “הרב אליקים לבנון הוא תלמיד חכם גדול, מגדולי ראשי הישיבות של הציונות הדתית, שהעמיד אלפי תלמידים לאורך עשרות שנים ומכהן כרב השומרון. מבלי להיכנס לתוכן דבריו של הרב – ובניגוד לדבריו של יעקב ברדוגו, הרב לבנון לא תמך בציונות הדתית בבחירות האחרונות – ההשתלחות החצופה של ברדוגו ברב בשל אמירות שלא מצאו חן בעיניו במהלך ראיון בגל”צ היא בושה וחרפה ואני מוחה עליה מחאה נמרצת.

“על מראיין לנהל שיח מכובד ולכבד כל מרואיין באשר הוא, ועל אחת כמה וכמה רב ותלמיד חכם גדול כזה, גם אם אינו מסכים לדעתו. אני קורא לברדוגו להתנצל מיד בפני הרב לבנון, ומודה ועוזב ירוחם”.

בהמשך סיפר סמוטריץ’ בציוץ: “שוחחתי עכשיו עם יעקב ברדוגו, שסיפר לי שהתקשר לרב לאחר השידור והביע את התנצלותו הכנה והרב קיבל אותה. ככה צריך. מודה ועוזב ירוחם. נקבל כולנו על עצמנו לנהל שיח ענייני ומכובד גם כשיש מחלוקות. חלוקים בדעות אך חלילה לא בלבבות”.

מנגד, מנכ”ל ארגון בצלמו דרש מנציב גלי צה”ל להשעות את המגיש: “נדהמתי לשמוע את השדרן ברדוגו ששוב ושוב משתלח באנשים. מזמין אליו רב ופוגע בו שוב ושוב ברמיזות כאילו הוא איש הזוי. וכן באמירה שילך ללמוד גמרא.

“לא ייתכן ששדרן ועוד בתחנה הצבאית לא ידע שחייבים לכבד מרואיינים. וגם קולגות. אני מזכיר לכבודו תלונה שהגשתי נגדו על פגיעה במוריה קור. תלונה שטרם נענתה.

“אני דורש להשעות מיידית את ברדוגו למספר ימים עד שיתנצל בפומבי בפני כל מי שהוא פוגע בו ויפסיק עם דרכו הנלוזה. חופש הביטוי זה לא חופש השיסוי”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, לחרדים 10: “הגבול נחצה שוב ושוב. כמו שאנחנו נלחמים בשדרנים שמלאניים שחוצים את הקו נילחם גם בשדרנים ימנים שחוצים את הקו”.

ברדוגו עצמו פרסם הערב התנצלות: “בתכניתנו בגלי צה”ל התראיין הרב אליקים לבנון, רב השומרון. במהלך השיחה ובלהט הדברים נאמרו מצדי אמירות שאני מצר עליהן וטוב היה אם לא היו נאמרות.

שוחחתי לאחר השידור עם הרב לבנון חזרתי בי מהדברים והבעתי בפניו חרטה ואת התנצלותי, אני מוצא לנכון להביע אותן גם בפומבי.

יש לי כבוד רב לרב לבנון, סיכמתי איתו שישוב להתראיין בתכנית, שם וגם באופן פרטי נמשיך לקיים את הדיון והמחלוקות בנושאים החשובים שעל הפרק מתוך כבוד והערכה. והאמת והשלום אהבו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביזוי רב בישראל בשידור הוא עוד דוגמא לחוסר האחדות שהובילה לאסון מירון
    04/05/2021 08:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הגנה מרשב”י בכל שנה בזכות אחדות ישראל. אבל ההתנגדות לאחדות וקירוב הרחוקים מובילה לאסונות ולפירוד בישראל. גם ביבי צריך לשאוף לממשלת אחדות אפילו אם לא תהיה בראשותו. אחדות היא ברכה.

  2. שדרן אגרסיבי
    04/05/2021 23:36
    שמואל
  3. כל מי שלא תומך בביבי הוא קופץ עליו הבחור אגרסיבי ולא אוביקטיבי

    • ציוני בדם   16/05/2021 11:13

      לא ! כל מי שלא מכבד את מצביעי הליכוד .