הלחץ על סמוטריץ’: ‘מכתב רבנים’ נוסף יקרא – ממשלת ימין עם רע”מ

שורה של רבנים צפויים לקרוא לבצלאל סמוטריץ' לחזור בו מעמדתו הנוקשה ולתת את ידו להקמת ממשלת ימין הנתמכת על ידי מפלגת רע"ם • פגישה מכרעת עם הרב חיים דרוקמן • מנסור עבאס גינה הפגיעו בצומת תפוח
אריה ריבקינד
כ"א אייר התשפ"א / 03.05.2021 11:47

אחרי קריאתו של הגאון רבי צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, והצטרפותו של רב העיר צפת, הגאון רבי שמואל אליהו. להקמת ממשלת ימין בהימנעות מפלגת רע”מ – בשעות אלה מתגבש מכתב ברוח דומה, עליו יהיו חתומים רבנים נוספים מהציונות הדתית.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל עדיין במקום סגור צריכים מסכה. זוכרים?

על פי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, הרבנים יקראו במכתב למפלגתו של בצלאל סמוטריץ’ לסגת מעמדתה הנוקשה ולאפשר הקמת ממשלת ימין הנתמכת על ידי מפלגת רע”ם, בראשות מנסור עבאס.

בין החתומים על המכתב, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב שפירא – ראש ישיבת מרכז הרב, הרב שבתי סבתו – ראש ישיבת מצפה יריחו, הרב דוד פנדל – ראש ישיבת ההסדר בשדרות, הרב יצחק שילת ועוד.

מדובר במכתב משמעותי יותר מקריאתו של הרב טאו, שכן על קריאתו הסבירו בסביבתו של סמוטריץ’ כי הוא משתייך רק לפלג מסוים בציונות הדתית, המזוהה עם סיעת ‘נעם’ ויש לו נציג אחד במפלגה – אבי מעוז.

לעומת זאת, הרבנים החותמים על המכתב המתגבש נחשבים למזוהים עם חלקים רחבים יותר בציונות הדתית.

בתך כך, הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, מקיים הבוקר פגישה עם יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’, בהשתתפות רבנים נוספים.

במקביל, יו״ר רע״מ מנסור עבאס גינה את הפיגוע בתפוח: “כמי שניסח את חזון רע״מ, חזון של שלום וביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין העמים, אני מתנגד חד משמעית לכל פגיעה בחפים מפשע וקורא לשמור על חיי אדם ולתת תקוה שאפשר לחיות ביחד בשלום”.

הבוקר אמרו בציונות הדתית אחרי מכתבו של הרב טאו: “אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית ישא אות קין עד אחרון ימיו. ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הבהיר את הדברים אמש לראש הממשלה בפגישתם ואף הבהיר לו שיפעל בכל הכלים שלרשותו על מנת לוודא שממשלה שכזו לא תקום בכל מקרה ובכל צד של המפה הפוליטית”.

לדבריהם: “מצער מאוד שראש הממשלה נתניהו שהצהיר מעל כל במה שלא יקים בשום אופן ממשלה עם תומכי הטרור פועל ללא לאות להקים ממשלה כזו.יש מתווה טוב שמאפשר הקמת ממשלת ימין כבר היום. כל השחקנים מכירים את פרטי המתווה אך הוא דורש ויתורים של כל השחקנים. אדוני ראש הממשלה, גדעון, נפתלי, המשחקים הללו מסוכנים לעתידה של מדינת ישראל. אנו מציעים לחדול ממשחקי האגו ולהקים ממשלת ימין באופן מיידי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות