‘ביבי אופטימי בקשר לסיכוייו’: על מה שוחחו משה גפני ונתניהו?

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של חרדים 10, התארחה בתכניתה של יערה זרד בערוץ 20, לצד איש התקשורת ארי גלהר • מה היה קורה אם ח"כ חרדי היה מתנהג כמו בנט, למה במגזר החרדי אין פלג שמאיים ללכת עם השמאל, האם נתניהו יסכים באמת לרוטציה, ולמה גפני ייפגש עם לפיד?
חרדים 10
ט"ו אייר התשפ"א / 27.04.2021 00:27

שרי רוט: הכנסת די שקטה, אין כמעט שיח, נראה שהיא צועדת לבחירות חמישיות ואנשים עייפים, מתחילים להפנים… למרות הפגישה שמתקיימת פה באחד החדרים בין סער לבנט אני לא מתרשמת שזה הולך להיות רציני.

ארי גלהר: את אומרת שהמפלגות החרדיות הכי רגועות כרגע, מבחינת הפעילות שהם נוקטים בה?

שרי רוט: למפלגות החרדיות תמיד יש תככים, לנהל בפנים, אז יש להם את התעסוקה שלהם.

ארי גלהר: אבל האם זה גם בגלל שהמפלגות החרדיות לא צד לסיפור? הן לא מונעות מאחורי הקלעים שרע”מ יכנסו, לא אכפת להם שגדעון סער יכנס, אין להם שום בעיה עם שום דבר.

שרי רוט: הם לא צד לשום דבר, מבחירה. כלומר, אם הן היו רוצות להיות צד בסיפור, תוך שניה הן מתחילות לפזול  כפי שעושה בנט, ולהגיד, אנחנו או כאן או כאן, ואנחנו לא אמרנו את המילה האחרונה – ואתה רואה שזה לא המצב. גפני נפגש היום עם נתניהו והדגיש: אני לא פוזל לשום צד, אני איתך בכל הכוח, וכשאנשים מנסים להוציא הודעות לפיהן הוא כאילו כן פוזל לצד השני הוא ממש טורח להזים את ההודעות האלו.

יערה זרד: אבל הוא הולך לפגישה עם לפיד.

שרי רוט: הוא הולך לפגישה עם לפיד, כי לפיד הזמין אותו. ואולי הוא רוצה להוכיח שלפיד קצת השתנה – וזה נכון. כל מי שעוקב אחרי לפיד מרגיש בשינוי. אז אולי הוא רוצה קצת לעודד אותו. כמו שאתה נותן לילד מדבקה, היית ילד טוב… השתדלת, התאמצת. בסך הכל לפיד קצת שינה את הטון, לא ראית אותו עם נאומי ‘עם מריצה לפח הזבל’, ראינו אותו קצת מתמתן לקראת הבחירות האחרונות, וגפני רוצה לעודד אותו.

יערה זרד: אז לא להיות מוטרדים מהבחינה הזו, ובטח לא מש”ס.

שרי רוט: ממש לא. וש”ס? נו, שמענו אתמול שנתניהו הציע לדרעי את ראשות הממשלה ברוטציה. אני לא חושבת שזה יקרה, ביבי צריך להתהפך פעמיים בקברו כדי להציע למישהו ראשות ממשלה ברוטציה.

יערה זרד: לא, תראי. נתניהו בא למעשה ואומר: אם בנט עם 7 מנדטים יכול, יכול גם דרעי עם 9 מנדטים להיות ראש ממשלה.

שרי רוט: אני עוד לא ראיתי אותו נותן לבנט. יש אמירות בינתיים…

יערה זרד: לא, זה לא שהוא נותן לבנט, אבל אם בנט אומר על עצמו שהוא יכול עם 7 מנדטים, מבחינת נתניהו, הוא יכול להגיד גם ליברמן יכול,  גם דרעי יכול, כולם יכולים.

שרי רוט: יש אפילו חשיבה שאומרת שזה סוג של לעשות צחוק מהעסק הזה. יאללה, בואו נפתח את זה למשא ומתן. אולי גם את רוצה? אולי גם אתה רוצה? אולי גם אני רוצה? גם לך הציעו, גם לו הציעו, גם לי הציעו, למה לא? בואו נפתח את זה…

ארי גלהר: למרות שאריה דרעי זה שם שמבחינת הניסיון, הוותק, הפרסטיז’ה וכל הדבר הזה, וגם אפילו מבחינת המנדטים, כאילו, אם בנט כן, אז תיאורטית הוא גם יכול ובגוש הימין.

שרי רוט: אתה רואה את זה קורה? לא מספיק נתניהו עם כתב אישום? אני לא חושבת שהמדינה בשלה לקבל גם חרדי וגם… איזה משהו קל במס הכנסה, לא יודעת מה יש שם בדיוק או אין שם, כמו שליצמן לא יכול כרגע.

ארי גלהר: מצד שני, זה הולך להיגמר הדבר הזה. לפי ההדלפות ממשרד המשפטים זה בדרך לסגירה.

שרי רוט: אני שמעתי על משהו במס הכנסה, שזה נכון שאת הציבור הישראלי פחות מטריד משהו במס הכנסה, או איזושהי העלמת מס מכוונת או אפילו שלא מכוונת ואני מאמינה שזה היה אפילו שלא בידיעתו, אבל יש שם משהו. אתה רואה את זה מבשיל לכדי ראש ממשלה? אני בכלל גם לא רואה פה בשלות לראש ממשלה חרדי, אני חושבת שזה רק יקומם את החילונים על הציבור החרדי, גם ככה קשה לציבור החילוני איתנו, לעכל אותנו, בוא נגיד את האמת.

יערה זרד: אבל שרי, אני חייבת להגיד לך, בתור מי שלא באה מהעולם החרדי. אם היום היה בא חבר כנסת חרדי, ומתנהג כפי שמתנהג נפתלי בנט, היו פה כותרות על הדורסנות החרדית, הסחטנות החרדית, צריך להגיד את זה…

שרי רוט: אז בואו נחמיא לערוץ 20, כי לא תשמעי את המשפט הזה בערוצים אחרים. ויפה שאת שמה את הזרקור על הדבר הזה.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

נוסעים באוטובוס להילולא במירון? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל אתם זוכרים מה עדיין צריך?

יערה זרד: אבל צריך להגיד את האמת. איך שמתנהג נפתלי בנט, אם היה מתנהג מישהו אחר בימין, הוא היה נשחט בתקשורת.

שרי רוט: את יודעת, אומרים לחרדים תמיד, לכו עם השמאל, ותהיו מאותרגים תקשורתית. התקשורת תאהב אתכם. הרי אם עכשיו גפני וליצמן מקבלים החלטה, וסליחה, שכחתי להזכיר גם את פרוש, כי גם הוא היום בוס בפני עצמו באגודת ישראל – אם שלושתם היו מקבלים החלטה, אנחנו הולכים עם השמאל, יש לך מושג כמה ערוצי הטלוויזיה היו מתים עלינו? הם היו באים לצלם אותנו במחוזותינו, איזה מתוקים אתם, איזה חמודים אתם. אין לכם מספיק כסף? בואו נשפץ את בתי הספר של הילדים שלכם, מה, אתם לומדים בקראוונים?

יערה זרד: שרי אז תגידי לפוליטיקאים החרדים שבפעם הבאה, לפני הבחירות, שיגידו שהם הולכים עם השמאל, לחסוך את התחקירים על ועדת החריגים, על כמה שהציבור החרדי הפיץ מחללות בקורונה. חבל, חבל.

שרי רוט: את אומרת, תשקרו… כולם משקרים, אז קדימה.

יערה זרד: אנחנו יודעים עוד פרטים על הפגישה בין גפני לנתניהו?

שרי רוט: תראי, יצא לי לפגוש את גפני עכשיו למטה, והוא אמר לי משהו מפתיע: ‘ביבי אופטימי בקשר לסיכוייו להרכיב ממשלה’. אני מנסה לחשוב מאיפה באה האופטימיות הזו כי איך שלא תשחקי במספרים, זה לא נראה ככה…

ארי גלהר: זה נתניהו…

שרי רוט: איך הוא נתן לגפני להרגיש שהוא אופטימי, כשהוא בעצם רוצה כנראה בחירות חמישיות… ובצדק, כי במשחק הזה אין הרבה מה לעשות. רע”ם בחוץ, רע”ם בפנים, את לא יכולה להושיב את בן גביר עם רע”ם ביחד, בואו נגיד את האמת.

יערה זרד: נכון, יש גם הרבה בליכוד שמתנגדים לזה.

ארי גלהר: שרי, את הרבה שנים עיתונאית, פרשנית, עשית באמת מלא תפקידים, תנסי להסביר איך במגזר החרדי אנחנו לא רואים איזה שהוא גוש, פלג, שככה מאיים ללכת עם השמאל, כאשר בציונות הדתית כמחצית, פלוס מינוס, מאיימת ללכת עם השמאל.

שרי רוט: אתה מתכוון, מעניקים לגיטימציה למנהיג שלהם לחבור לשמאל.

ארי גלהר: כן, ונמצאת שם. איך זה לא קורה במגזר החרדי?

שרי רוט: הקולות שאני שומעת זה למשל קולות במגזר החרדי שכן הצביעו לסמוטריץ’, שהרי הייתה זליגה מיהדות התורה ומש”ס וכמובן מחב”ד, זליגה ענקית, והרבה קולות משם אומרים: אנחנו מתחרטים, לא ידענו שהם יילכו ככה ראש בקיר ויפגעו במה שהם קוראים לו ‘ביבי שלנו’. יש שם אהדה מטורפת לביבי, בעיקר בחב”ד. הם אומרים: סמוטריץ’ נגע בביבי שלנו, הוא מקשה עליו בהרכבת ממשלה, הוא לא אמר את זה ככה ברור קודם, הוא נתן להבין שיהיה בסדר ושהוא בכיס של ביבי, וזה לא המצב כרגע, והם מאד כועסים.

ארי גלהר: אבל סמוטריץ’ לא בכיס של ביבי רק בהקשר של רע”ם. ועל זה חב”ד כועסים? זה מטורף.

שרי רוט: יש מרבני חב”ד שכן מתירים את זה, אפילו מהרבנים הבכירים, כי סך הכל רע”ם לא באמת ביקשה את הכותל או את חלוקת ירושלים, ביקשו שהביוב יזרום אצלם, מוסדות לימוד לא בקראוונים…

יערה זרד: אני לא רוצה להיכנס לשיח הזה עכשיו.

שרי רוט: את מתכוונת לומר, זה תקדים, ותקדים מסוכן… אבל אני כחרדית רוצה שלכל המיעוטים יהיה מה שמגיע להם.

ארי גלהר: אבל את לא חב”דניקית ולכן זה לא מפתיע. ומה ששרי פה מתארת על חב”ד זה אירוע מרכזי, כי אנחנו מכירים את חב”ד כסמן האולטרה קיצוני, אם תרצי, במגזר החרדי, מבחינת ימניות. ולכן זה מאד מאד מפתיע הדבר הזה.  אבל כמו שאנחנו רואים אין במגזר החרדי, כמו שאנחנו רואים בציונות הדתית, מישהו שמוכן ללכת עם השמאל.

שרי רוט: אגיד לך למה. כי הציבור החרדי מראש מצביע בגלל שככה הרבנים אמרו. אין חשיבה מאחור. כשאני באה לקלפי ושמה פתק, זה לא שאני מפעילה את החשיבה שלי מי היה יותר טוב בכנסת או מה.

ארי גלהר: ואין רבנים שמוכנים ללכת עם השמאל. זה גם.

שרי רוט: יש לך את מורשת הרב שך, שאמר: השמאל אמנם מדינית אולי קרוב לליבנו (היום זה קצת השתנה), אבל מסורתית הימין יותר קרוב לליבנו.

יערה זרד: במיוחד, שהרבה מים עברו מאז בנהר.

שרי רוט: כן, היום הנושא המדיני לא תופס בכלל. אנחנו לא מדברים עליו.

יערה זרד: אנחנו בערוץ 20 מדברים עליו, לנו זה חשוב…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לגבי חב"ד זה שקר וכזב
    27/04/2021 11:20
    יוסי
  1. רק אתמול היה סקר פנימי בחב”ד ששאל האם היית מצביע אחרת כיום והרוב המכריע (מעל 75%) ענו שלא.