ה’דיל נחשף’ וזוהר חגג: אושרה הצעת הליכוד, גפני יו”ר הכספים

אחרי שבועיים שיתוק: הוועדה המסדרת אישרה ההמלצה על 3 סגני יו"ר כנסת, ועדת חוץ ובטחון, וועדת הכספים • ההפתעה של זוהר: ועדה חדשה לענייני החברה הערבית, בראשות עבאס • אחמד טיבי ליש עתיד: "ימינה סוחטים אתכם ברמת הסחר הנמוכה ביותר, ואתם חושבים שזה גשם?"
אריה ריבקינד
י"ד אייר התשפ"א / 26.04.2021 18:13

הישג ליו”ר הועדה המסדרת ח”כ מיקי זוהר: הוועדה המסדרת אישרה היום (שני) את הצעת הליכוד והמליצה על מינוי שלושה סגני יו”ר הכנסת – חברי הכנסת מנסור עבאס, יעקב מרגי ומתן כהנא.

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

נוסעים באוטובוס להילולא במירון? כל הפרטים שאתם חייבים לדעת

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

תחלואת הקורונה בירידה, אבל אתם זוכרים מה עדיין צריך?

ח”כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת ביקש מיו”ר הוועדה שלא להצביע על ההמלצה לבחור בו לתפקיד סגן יו”ר הכנסת. כיוון שכך, חבר נשיאות רביעי יתווסף לאחר ש’גוש החרם’ יודיע מי הנציג מטעמו.

הוועדה אישרה הקמת שתי ועדות: חוץ וביטחון זמנית בת 17 חברי כנסת בראשותה של אורנה ברביבאי מיש עתיד –  שתהיה חברת הכנסת הראשונה שתכהן בתפקיד היוקרתי, וועדת כספים זמנית בת 17 חברי כנסת בראשותו של משה גפני, שמונה בפעם המי-יודע-כמה לתפקיד הנחשק.

כמו כן אושרה הקמת ‘ועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית’, בה יהיו חברים 15 ח”כים, אשר בראשה יעמוד מנסור עבאס מרע”ם.

חברי גוש הימין וימינה הצביעו בעד הקמת הוועדה המיוחדת. ‘גוש החרם’ נמנע.

ההצעה להקמת הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית תובא היום לאישור מליאת הכנסת. הקמת ועדת כספים וועדת חוץ וביטחון זמניות, טעונה הודעה למליאת הכנסת בלבד.

הודעתו בצהרים של יו”ר הוועדה מיקי זוהר, שהעלה לראשונה את רעיון ‘הוועדה לענייני החברה הערבית’ הפתיעה את חברי ‘גוש החרם’, וחשפה את הדיל שנרקם בין הליכוד לרע”ם.

כעת, יותר מחודש לאחר הבחירות הכנסת תוכל להתחיל לתפקד, לאחר שבשבועיים האחרונים היא הייתה משותקת.

יו”ר הכנסת וסגניו מהווים את נשיאות הכנסת, הגוף המאשר הנחת הצעות חוק על שולחן הכנסת. אישור הרכב הנשיאות בוועדה יאפשר להתחיל לקדם את הצעת חוק הבחירה הישירה שהוגשה למזכירות הכנסת על ידי הח”כים מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל מש”ס.

בפתח הדיון, הכריז מיקי זוהר על ‘הוועדה לענייני החברה הערבית’, והבהיר כי מדובר בשדרוג של הוועדה לענייני מיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי. הוא פירט כי בסמכויות הוועדה יהיו במיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי, בפיתוח הכלכלי של החברה הערבית, תכנון ובניה בחברה הערבית, חינוך השכלה ורווחה, נושאים כלכליים הקשורים לרשויות במגזר הערבית, וכן סוגיות הנגב.

הדיון בוועדה היה סוער.

ח”כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת שאל: מה עם נושא כדוררגל בחברה הערבי?

ח”כ עיסאווי פריג’ ממרצ אמר בכעס לחברי הכנסת מטעם רע”ם: “הפכתם את החברה הערבית לגטו, תתביישו לכם. החברה נכנסה היום לגטו. היום הוצאת את החברה הערבית מהחברה הישראלית. רעיון הטרנספר מתחיל להתממש! זו הוועדה לעניין הגטו הערבי במדינת ישראל”.

יו”ר סיעת מרצ, ח”כ תמר זנדברג: “מה הוועדה הזאת תעשה. תראה לערבים איפה הוועדות בכנסת?”.

סמי אבו שחאדה מבל”ד עקץ: “אם יש בית משותף שבו גרים יהודים וערבים, האם הוועדה מוסמכת לדון על צינור הביוב רק עד הקומה של הערבים?”

ח”כ וליד טאהא ממפלגת רע”ם אמר על הקמת הוועדה המיוחדת: “הוועדה הזו כמובן שלא תחליף אף ועדה קיימת. היא תעבוד עם כל הועדות הקיימות בכל הנושאים החופפים. היא כלי פרלמנטרי חשוב דרכו ננסה לטפל במגוון הסוגיות הבוערות של החברה הערבית ולהעלות אותם לסדר היום הציבורי והפרלמנטרי”.

גם ח”כ אחמד טיבי זעם: “במשך שנים התנגדנו לכל תפקיד של יועץ לענייני ערבים משום שרצינו שהנושאים האלה יהיו חלק מאחריותה של הממשלה כלפי המגזר הערבי. אנו מתנגדים שיהיה משרד לענייני ערבים. כולנו התנגדנו. אני לא מכיר ערבי אחד שלא התנגד.

“הייתה ועדה לענייני מאבק בפשיעה ואני הייתי אחד הדוחפים הגדולים ביותר להקמתה. אני גאה על כך כי זה נושא חשוב ביותר הכואב לחברה הערבית. לוותר על הועדה הזאת כדי להקים ועדה לענייני החברה הערבית זאת טעות קשה.

“אני פונה לגוש השינוי, אנשי יש עתיד – אני שומע כל יום בחדשות על השינוי, ואז אתם מגיעים לפה ואז ימינה הולכת עם הליכוד. אתם פרייארים? אתם מנהלים איתם משא ומתן בחדרי חרדים וכאן הם סוחטים אתכם ברמת הסחר הנמוכה ביותר, ואתם חושבים שזה גשם? זו יריקה בפרצוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות