‘המבריק ביותר’: מי היועץ שעומד מאחורי המשחק הכפול של בנט?

יו"ר ימינה הבטיח לתמוך בממשלת ימין בראשות נתניהו, אך דבר אחד הוא לא מוכן לומר, וזה שהאופציה שיישב בממשלה חלופית, עם יאיר לפיד, מרב מיכאלי וניצן הורוביץ - אינה קיימת • לדברי בכירים במו"מ, יש מי שדוחף אותו לשם • הפרשנות של מתי טוכפלד
מתי טוכפלד, ישראל היום
ט' אייר התשפ"א / 21.04.2021 00:09

אחרי פגישה נוספת עם בצלאל סמוטריץ’, שממנה הובהר מעל לכל ספק כי ממשלת המיעוט הנשענת על רע”מ אינה על הפרק – כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים ותקף בחריפות את לא אחר מאשר נפתלי בנט.

“השיא היה שהוא חבר לשמאל”, אמר עליו נתניהו – והוסיף: “אם בנט רוצה ממשלת ימין שיודיע הערב שהוא תומך בבחירות ישירות. לא צריך לפזר את הכנסת, צריך לעשות משאל עם מהיר”.

גורמים בליכוד הוסיפו: “על בנט להפסיק לשחק משחק כפול, ומוטב שלא ייגרר אחרי גורמים בעלי אינטרס להפיל את שלטון הימין”.

נראה כי בנט הוא יעד המתקפות המועדף על נתניהו. בכל פעם שמשהו משתבש במו”מ, מי שעולה על המוקד הוא יו”ר ימינה. בנט עצמו משתגע. לא מבין מה נתניהו רוצה ממנו. הוא הרי הבהיר שראש הממשלה יכול לספור את אצבעות מפלגתו בכל ממשלה שיקים. שיביא עריקים, שיביא את סער, שיביא את עבאס, שיספור אותי בפנים – אומר בנט.

דבר אחד הוא לא מוכן לומר, וזה שהאופציה שיישב בממשלה חלופית, עם יאיר לפיד, מרב מיכאלי וניצן הורוביץ – אינה קיימת.

הסיבה שהוא לא אומר זאת אינה רק לצורך מו”מ עם נתניהו, אלא כי לדברי בכירים במו”מ, יש מי שבאמת דוחף אותו לשם.

שלום שלמה קוראים לו.

שלמה היה יועצו של נתניהו, שמאז פרש חבר למתנגדיו. תחילה לנפתלי בנט כשזה התמודד לראשונה לכנסת בבחירות 2013, ומאז הספיק לעשות סיבוב אצל יאיר לפיד ובני גנץ, ולאחרונה שב לנפתלי בנט ומשמש היום נציגו בצוות המו”מ, יחד עם טל גן־צבי, ראש המטה הוותיק של יו”ר ימינה.

בזמן ששימש יועצו של לפיד, אמר עליו יו”ר יש עתיד כי לדעתו מדובר “באדם המבריק ביותר במערכת הפוליטית”. גורמים במו”מ אומרים כי למרות ששלמה מייצג היום את בנט, הוא למעשה לא עזב מעולם את לפיד ופועל גם לשרת את האינטרס שלו, קרי להביא את בנט לממשלת השמאל שהוא רוצה להקים אחרי שיסתיים המנדט של נתניהו.

ראש הממשלה התנגד לנוכחותו של שלמה בצוות המו”מ, כפי שהתנגד כשהיה בצוות המו”מ של גנץ. והשאלה הגדולה את מי הוא מייצג, מרחפת כל העת בחלל החדר בו מתקיימים המגעים בין הצדדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות