המתווה להילולת רשב”י: אוטובוסים, תו ירוק, ו-10,000 איש בו זמנית

מתחם הדלקת המדורות יכלול שלושה אתרי הדלקה, וישהו בו עד עשרת אלפים איש בכל זמן נתון • לא יוקמו אוהלי הכנסת אורחים בשטח ההר ויחולקו רק כריכים ארוזים ושתיה • המתווה המסתמן של הילולות הרשב"י
יוסף גרינבוים
ח' אייר התשפ"א / 20.04.2021 16:54

שרי הממשלה וגורמי המקצוע סיכמו היום (שלישי) על המתווה לפיו הציבור יוכל להגיע להילולת הרשב”י בל”ג בעומר בהר מירון – ביום חמישי הבא.

לפי המתווה, שאותו סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ממונה הקורונה פרופ’ נחמן אש, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ושרת התחבורה מירי רגב  – ההילולא, בה צפויים להשתתף  מאות אלפים, תתנהל עם מינימום הגבלות, מתוך הבנה כי אין דרך לאכוף אותן על ציבור כה ענק.

לפי הסיכומים הוחלט כי ההגעה להר תהיה באמצעות אוטובוסים ושאטלים, ולא ברכבים פרטיים. עם זאת, לא תהיה שום הגבלת כניסה למרחב היישוב מירון, אך ייתכן שהציון עצמו יהיה סגור על מנת למנוע צפיפות בתוכו.

במתחם הדלקת המדורות יהיו שלושה אתרי הדלקות, כאשר המתחם כולו יוכל לכלול בכל זמן נתון עשרת אלפים איש, על בסיס סדר הדלקות קבוע, ויוכלו להיכנס אליו רק אנשים שמחזיקים בתעודת מתחסן או בתו ירוק. עם זאת, לא ברור כיצד ניתן יהיה לאכוף את הכניסה רק לפי תו ירוק.

לפי המתווה יודלקו שלוש מדורות במקביל, בשלושה מפלסים שונים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות והתאמת תשתיות.

מפכ”ל המשטרה המליץ כי סדרנים יבצעו סינון בכניסה לקבר הרשב”י.

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, קבע כי לא יוקמו אוהלי הכנסת אורחים, כמקובל בשנים עברו, וכי באזור ההדלקות יחולקו כריכים ארוזים ובקבוקי שתייה קלה או מים בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות