אזולאי: לפיד מפחד מבחירה ישירה. אנחנו עם נתניהו, לא נלך עם בנט

ח"כ ינון אזולאי מש"ס על אישור הצעת 'גוש החרם' להקמת הוועדה המסדרת: "עשו לנו בית ספר? לא, בפוליטיקה הכול יכול להיות" • "אם בנט מתכנן עלינו - אנחנו לא שם. אנחנו תומכים בנתניהו חד וחלק, אמר את זה אריה דרעי בקולו הכי ברור"
חרדים 10
ח' אייר התשפ"א / 20.04.2021 11:58

ח”כ ינון אזולאי שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על הכישלון  של ‘גוש נתניהו’ בהצבעה על הוועדה המסדרת – ואמר: “ההצבעה הוכיחה שלא בטוח שנהיה בממשלה”.

הוא הסביר מדוע הוא תומך בחוק לבחירה ישירה לראשות הממשלה – וטען: “המתנגדים לחוק מפחדים להתמודד עם הציבור”.

אזולאי התייחס לדרמה אמש בכנסת: “עשו לנו בית ספר? לא, בפוליטיקה הכול יכול להיות, אני לא חושב שהיה צריך להסתמך במאה אחוז על מי שעדיין לא שותף שלך. הכי טוב היה להסתמך על האנשים בבייס, אנשי ימין, אני חושב שאתמול גם בעצם ההצבעה הזאת הוכיחה שאנחנו לא בטוח נמצאים בממשלה עדיין”.

הוא הוסיף: “אנחנו מקווים שיתעשתו ויביאו את חוק הבחירה הישירה. אם נצליח להביא את החוק של בחירה ישירה זה הדבר הטוב ביותר לעם ישראל להימנע מבחירות חמישיות – ניתן לריבון להחליט”.

לטענתו, הסיבה שב’גוש החרם’ מתנגדים להצעה ללכת לבחירות ישירות לראשות הממשלה היא חשש מתבוסה: “ראשי מפלגות יודעים שבאמת העם רוצה את נתניהו, ומפחדים להתמודד עם הציבור וזה העניין. החוק יגיד שהריבון יחליט מי ראש הממשלה, ולא יהיו סיבות לאחרים להגיד ‘בחרו בי ולא בנתניהו’, כי נראה חד וברור. יכול להיות שגם נפסיד. אם נגיע למצב שיש בחירה ישירה ונתניהו זוכה בה, אני מאמין שראשי המפלגות יתעשתו”. גדעון סער יכול להתעשת ולהגיד העם כנראה החליט בניגוד למה שחשבתי. לפיד לא מוכן כי הוא מפחד, הוא יודע שהוא לא ייבחר”.

אזולאי חזר והתחייב: “לא נלך עם בנט ולפיד בשום פנים ואופן. חד וחלק, ש”ס לא תומכת בממשלת לפיד-בנט. אם בנט מתכנן עלינו – אנחנו לא שם. אנחנו תומכים בנתניהו חד וחלק, אמר את זה אריה דרעי בקולו הכי ברור שיש”.

כשנשאל האם להערכתו המעשה של ח”כ מנסור עבאס אתמול במליאה, שברגע האחרון הצביע נגד הצעתו של נתניהו, מעיד על חציית הרוביקון, אמר: “הוא ניצל את ההזדמנות. מנסור עבאס, מי שחושב שהוא לא מבין פוליטיקה הוא טועה, מנסור עבאס מבין פוליטיקה וגם עכשיו בוועדה המסדרת עבאס רצה להיות לשון המאזניים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות