לפיד: אתפלא מאד אם הנשיא לא יטיל עלי את המנדט להרכיב ממשלה

יו"ר יש עתיד: "למיליוני ישראלים נמאס לריב, המדינה חייבת ממשלת אחדות ישראלית" • על הטיסה לארה"ב ביום השואה: "יכול להיות שזאת היתה טעות ולא הייתי צריך לטוס" • על היעדרות מטקס יום הזיכרון הממלכתי: "נתניהו מפאר את עצמו ברגעים החשובים ביותר לעם"
אריה ריבקינד
ו' אייר התשפ"א / 18.04.2021 18:45

יו”ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד כינס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים ומסר הצהרה לתקשורת על רקע המאמצים להרכבת ממשלה של ‘גוש החרם’.

“אני מצטרף לחברי נפתלי בנט שאמר שישראל לא צריכה בחירות חמישיות. חייבים ממשלת אחדות ישראלית. לא ימין ולא שמאל. לא שנאה ולא זעם. למיליוני ישראלים נמאס לריב ונמאס להם מפולחן האישיות. הגיע זמן לשינוי”, אמר לפיד.

”מטרתנו להקים ממשלת אחדות יציבה, שמקור הכוח שלה הוא שכולנו ציונים ופטריוטים. זה יכול לקרות עוד שלושה שבועות. יש נכונות אדירה לשים את המחלוקות בצד. צריך להקים ממשלת אחדות”.

לפיד הוסיף: “אתפלא מאוד אם הנשיא לא יטיל עלי את המנדט להרכבת הממשלה, יש לנו 45 ממליצים. אם יש סיכוי שנצליח להרכיב ממשלה זה כי אנחנו מאמינים אחד לשני. מנהיגי ומנהיגות ממשלת האחדות לא ירמו אחד את השני. נוכל להקים את הממשלה בתוך שלושה שבועות.

“בממשלה הזאת יהיו שלוש מפלגות ימין, שתי מפלגות מרכז ושתי מפלגות שמאל. ככה נראית אחדות – כשאנשים שונים עם דעות שונות מחליטים לעבוד יחד. זה ניסיון להציל את המדינה ממערכת מושחתת ומקולקלת שקורעת אותנו מבפנים”.

לפיד נשאל מדוע בחר לטוס לחופשה בארה”ב במועד כה רגיש כמו יום השואה – וענה: ״הטיסה היתה בלילה – בערב יום השואה הייתי פה. יכול להיות שזאת היתה טעות ולא הייתי צריך לטוס”.

ומדוע הוא נעדר מטקס יום הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה?  “לא הייתי מוכן להיות קהל לאירוע שבו נתניהו מפאר את עצמו ברגעים החשובים ביותר לעם. הטקסים הממלכתיים האלה הפכו לפולחן אישיות”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות