‘הפרות בוטות וחמורות’: 1.1 מיליון שקלים קנס הוטל על דואר ישראל

משרד התקשורת מתכוון להטיל על חברת הדואר עיצום כספי גבוה • הסיבה? סגרה סניפים בשעות הפעילות, צמצמה שעות קבלת קהל ופגעה בשירות חיוני לציבור
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"א / 07.04.2021 18:53

בצעד אכיפה תקדימי וחריג בהיקפו הודיע משרד התקשורת על כוונתו להטיל על חברת דואר ישראל עיצום כספי בסך כולל של 1,100,000 שקלים בגין הפרות חמורות שפגעו בשירות חיוני לציבור בתקופת מגפת הקורונה.

מחירים של פעם בשנה ביריד הספרים השנתי: בכל יום יש הגרלה בה אחד זוכה בהחזר מלא

בשנה האחרונה התמודד הציבור עם מגפת הקורונה וסגרים לתקופות ארוכות שהביאו לעלייה חדה בהזמנת חבילות אונליין, ולצורך מוגבר בשירותי בנק הדואר – קצבאות, תשלומים וכדומה, כך ששירותי הדואר היו חיוניים במיוחד לציבור.

לאחר תהליך בדיקה יסודי, החליט מינהל הדואר במשרד התקשורת להמליץ להנהלת המשרד לפתוח בהליכי אכיפה נגד חברת דואר ישראל, וזאת עקב הפרות שונות.

ההפרה המרכזית: במהלך הסגר השלישי חברת הדואר צמצמה שעות וימי פעילות ב-44 יחידות דואר, בניגוד להוראות הרישיון.

במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר.

עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת, כי לקוחות שהזמינו תור מראש מצאו עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה מבלי שחברת הדואר טרחה להודיעם על סגירת היחידה.

מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר-בן חורין: “לא נאפשר מצב שאזרחים מגיעים לסניף דואר סגור בשעות הפעילות. מדובר בהפרות בוטות וחמורות של החברה ואנו נחושים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לוודא שאזרחי ישראל יקבלו שירותי דואר מתקדמים ואיכותיים”.

חברת דואר ישראל דוחה מכל וכל את הטענות: “מדובר בתקופת הקורונה והסגר, בה התחלואה היתה בעיצומה. ביחידות שנסגרו שהו חולי קורונה מאומתים, שאילצו את הדואר לסגור זמנית את היחידות, עקב כניסת עובדים לבידוד בהוראת משרד הבריאות, ומתוך אחריות לשלום עובדינו ולקוחותינו.

“משרד התקשורת עודכן בזמן אמת על כל אחת מהיחידות שנסגרו בתקופה זו, והודעה על כך פורסמה באתר הדואר וביחידה שנסגרה לידיעת הציבור. ברוב המקרים היחידות נפתחו מחדש למחרת היום. בכוונתנו לערער על הכוונה להטיל עיצומים על חברת הדואר בעיתות הקורונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות