הרב שמואל אליהו: זה התנאי שיאפשר לנו לשבת יחד עם רע”מ

רבה של צפת לא רואה בעיה לשבת יחד עם ח"כי רע"מ "אם הם יפסיקו לתמוך במחבלים" • טיבי לסמוטריץ': "העובדה שלא תהיה שר אלא בהישענות על ערבים עושה לי נחת. המון נחת" • יו"ר הציונות הדתית: "אוי אחמד, אהיה שר וזה לא יהיה בשום פנים ואופן בהישענות על תומכי טרור כמוך"
אריה ריבקינד
כ"ה ניסן התשפ"א / 07.04.2021 15:05

רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי שמואל אליהו, אמר היום (רביעי), בראיון לרדיו ‘גלי ישראל’,  כי אם נציגי מפלגת רע”מ יפסיקו לתמוך במחבלים – “ודאי אפשר לשבת איתם”.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

אמר הרב אליהו כי במצב הנוכחי זה “נורא לשבת איתם” כל עוד הם תומכים במחבלים.

“רע”מ ברי שיח? כן”, אמר. “אני חושב שאנחנו חייבים לדבר איתם, עם כל העולם המוסלמים, לדבר איתם ברמה האמונית”.

לדבריו, “הם מאמינים בתורת משה, אנחנו מאמינים בתורת משה – אז קדימה, על בסיס הדברים המשותפים אפשר לדבר. אני מדבר על האמונה שלהם שכתובה בקוראן, בקוראן כתוב במפורש ומוחמד בעצמו אומר שארץ ישראל שייכת ליהודים. תצמדו למה שמוחמד אומר”.

לשאלת המראיין מתי טוכפלד האם הוא סבור שבמצב כיום אי אפשר להסתמך על קולותיה של מפלגת רע”מ – השיב הרב אליהו: “בוודאי. אני חושב שאם יש אדם שהוא מצהיר שהוא תומך במחבלים הוא לא בר שיח איתנו. אבל אני חושב שהתהליך הזה הוא לא גזירה משמיים”.

טוכפלד שאל: “אתה חושב שאפשר לדבר איתם על זה שהם יפסיקו לתמוך במחבלים?” והרב אליהו השיב: “בוודאי”.

טוכפל הוסיף: “ואז לשבת איתם?” והרב אליהו קבע: “בוודאי”.

בצלאל סמוטריץ’ צייץ:  “שמעתי שאחרי שהרב שמואל אליהו שליט”א אמר שמוסלמי אמיתי צריך לדעת שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אחמד טיבי פער עליו את פיו. אז אחמד, מוסלמי אמיתי חייב לדעת שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ולאורך זמן ערבים כמוך שלא מכירים בכך לא יישארו כאן. הרב שמואל ורבבות תלמידיו, ובהם אנחנו, נדאג לכך”.

אחמד טיבי הגיב: “אוי בצלאל היית ונשארת נער גבעות מתלהם. העובדה שלא תהיה שר אלא בהישענות על ערבים עושה לי נחת. המון נחת. אבל אני ערבי שלא סופר אותך. ולא רוצה לשכנע אותך בכלום ולא את הרב ההוא שאמר שהארץ מקיאה את הערבים.. יאללה תחפף”.

סמוטריץ החזיר לו: “אוי אחמד, בע”ה אהיה שר וזה לא יהיה בשום פנים ואופן בהישענות על תומכי טרור ומחבקי מחבלים כמוך וכמו החברים שלך ברע”מ.

“אתם תמשיכו לעשות פרובוקציות ילדותיות במליאה ואנחנו נמשיך לבנות את ארץ ישראל כביתו של העם היהודי, בעבורו ובעבור אלו שמקבלים את היותה של ישראל מדינה יהודית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות