ילדי מוסקבה בירכו את ‘ברכת האילנות’ בגן הבוטני העתיק • צפו

רוסיה עדיין בעיצומו של החורף הקר ופריחת עצי פרי קשים להשגה: רישיון מיוחד מטעם עיריית מוסקבה אפשר לילדי בית הכנסת המרכזי להגיע לחממה מיוחדת בגן הבוטני - הגן העתיק ביותר ברוסיה, שקיים כבר 315 שנה ברציפות - כדי לברך 'ברכת האילנות' • צפו בגלריה ווידאו
נתן פרל
כ"ה ניסן התשפ"א / 07.04.2021 14:13

מדי שנה בחודש ניסן, נערך מעמד מיוחד של ‘ברכת האילנות’ לילדי בית הכנסת ‘מארינה רושצ’ה’ שבמרכז מוסקבה, המנוצל לחלוקת פרסי עידוד ודרבון התלמידים המצטיינים.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

השנה, בעוד רוסיה שרויה עדיין בעיצומו של החורף הקר ופריחת עצי פרי קשים להשגה, התקבל רישיון מיוחד מטעם עיריית מוסקבה להגיע לחממה מיוחדת של עצי פירות, הממוקמת בגן הבוטני בטבורה של מוסקבה – הנחשב לגן הוותיק ביותר ברוסיה.

הגן קיים כבר 315 שנה ברציפות. 

הנהלת הפארק העמידה מטעמה את כל הדרוש בכדי לקיים את הטקס המרשים, והם לא הסתירו את התרגשותם.

 הרב הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר הופיע בפני התלמידים, ונשא דברים על חשיבות התפילה בקול ובשבח אמירת מזמורי תהלים.

הוא הסביר לילדים את עניין ברכת האילנות שבה אנו אומרים כי הקב”ה ברא את הבריאה כולה להנות בהם בני אדם, וכדברי הרבי מליובאוויטש שהעולם הזה מכונה “גני” שבו יש לאדם את כל צרכיו בגשמיות, ועל האדם מוטל התפקיד לנצל את כל הכוחות שבבריאה לעבודת השם, ועליו להכיר שגם הטבע הוא נס תמידי של הקב”ה. “בברכת האילנות אנו מודים לבורא העולם על כל הבריאה כולה בכל ימות השנה ועל השגחתו עלינו בכל פרט ופרט”.

 לאחר הכנה ראויה בירכו כל המשתתפים בהתרגשות את ‘ברכת האילנות’ מילה במילה, המשיכו בפרקי תהלים ופסוקי תורה, וסיימו בנתינת צדקה לקופת הגמ”ח המרכזי.

לאחר שקיבלו ממתקים, זכו הילדים לסיור מרתק במספר חממות שבגן, בו נטועים עצים ופרחים מרהיבים ביופיים, חלקם נדירים בעולם.

צילום:  לוי נאזרוב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות