מתקדמים ללימודי תואר שני בחינוך: מה היתרונות והחסרונות?

ההתאחדות הלאומית למכללות ומעסיקים גורסת כי בעלי תואר שני הרוויחו משכורות הגבוהות ביותר מעשרים אחוזים לעומת בעלי תואר ראשון בחינוך. אז איפה כדאי ללמוד?
תוכן שיווקי
כ"ג ניסן התשפ"א / 05.04.2021 18:05

ככל שהשכיחות הרבה של השכלה לתואר ראשון הינה רבה, הדרישה עבור לימודי תואר שני בחינוך גדלה והולכת מצד סטודנטים, על מנת להיוותר תחרותיים בכוח העבודה.

לפי מועצת בתי הספר לתארים מתקדמים עולה, כי במהלך השנים האחרונות כמות בני האדם שלומדים בהשכלה אקדמית גדלה בכמעט חמישים אחוזים.

מאידך, השגת תואר שני לא מתאימה לכל אחד מבינכם. מורים לחינוך, אשר מועסקים לדוגמה בבתי ספר ציבוריים בארצות הברית, מחויבים לקבל רישיון באמצעות המדינה בה הינם מלמדים. בהמון מצבים, תואר ראשון במקצוע מסוים הינו כל מה שמתבקש, אבל בכל מיני מדינות קיימות דרישות להשכלה נוספת מעבר לתואר ראשון.

בין אם מתבקש ובין אם לא, קיימים יתרונות וחסרונות כאשר תרים אחרי תואר שני בחינוך.

היתרונות הבולטים להשגת תואר שני בחינוך –

המון מדינות מבקשות כי המורים יהיו בעלי תואר שני בחינוך בטרם הם מתחילים ללמד או בתוך כמה שנים לאחר שהם מתחילים ללמד. באופן כזה, בהרבה מצבים, היתרון שהנכם בעלי תואר שני מקנה לכם אפשרות להמשיך לעסוק בהוראה. במצבים אשר בהם תואר שני לא מהווה דרישה למשרת הוראה, קיימת לרוב תוספת שכר למורים בעלי תואר שני בחינוך.

בהתאם להתמחות התואר השני, באפשרותכם להיות כשירים להתקדם לתפקידים חינוכיים רבים ושונים, כמו למשל – ספרנים בבית ספר, יועצים בית הספר, עוזרי מנהלים או מנהלים. העת והמאמץ הרבים אשר השקעתם בלימודי תואר שני עשויים להביא להטבות בהזדמנויות העבודה ובשכר שלכם.

על פי דיווחי הלשכה לסטטיסטיקה של עבודה נטען, כי בעוד סטודנטים בעלי רק תואר ראשון בחינוך או רק תעודת בגרות תיכון עומדים על שיעורי אבטלה של 5.2 ו-9.7 אחוזים בהתאמה, רק ארבעה אחוזים מבוגרי התואר השני היו מחוסרי עבודה.

כמו כן, ההתאחדות הלאומית למכללות ומעסיקים גורסת כי בעלי תואר שני הרוויחו משכורות הגבוהות ביותר מעשרים אחוזים לעומת בעלי תואר ראשון בחינוך.

החסרונות הבולטים בהשגת תואר שני בחינוך –

השגת תואר שני בחינוך דורשת מכם הקדשת עת רבה והתחייבות כספית ניכרת. כאשר הרווחים לתואר שני עשויים להסב להעלאת שכר, עלות הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה לתואר שני יכולה להיות הרבה יותר מן ההכנסות שלכם במשך הקריירה שלכם כמורים.

לימודי תואר שני במכללת תלפיות

לימודי התואר השני במכללת תלפיות מתקיימים בקבוצות קטנות, באווירה משפחתית ותומכת המחזקת את תחושת השייכות, מעצימה את תחושת היכולת ומספקת אוטונומיה. העבודות הנדרשות בקורסים השונים ובפרויקט הגמר מלוות על ידי מנחים אישיים, כל אחד מומחה בתחומו.

הידע הפרקטי אותו מביאים הסטודנטים לתוכניות השונות מהווה תרומה משמעותית להתנהלות ההוראה ולהבניית רמתן הגבוהה של העבודות, תורמת לידע הקיים בתחום הנחקר וראויות לא פעם לפרסום בכתבי עת מקצועיים.

לקריאה נוספת ולרישום ניתן להיכנס לאתר כאן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות