הרב ברלנד נפל ופונה לבית חולים: אנשיו טיפסו על אמבולנס • צפו

אמבולונס הגיע לבית בזיכרון יעקב בו מוחזק מנהיג קהילת 'שובו בנים' במעצר בית - לאחר שככל הנראה נפצע בנפילה • בתיעוד מהמקום נראו עשרות עטים על האמבולנס ומטפסים עליו אחרי שהחל בנסיעה
חרדים 10
כ"ג ניסן התשפ"א / 05.04.2021 14:35

עשרות אנשי קהילת ‘שובו בנים’ תועדו היום (שני) כשהם רודפים ומטפסים על אמבולנס של מד”א בזכרון יעקב – בעת פינוי של מנהיג הקהילה, הרב אליעזר ברלנד.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

לפי דיווח של יואב איתיאל באתר וואלה, מנהיג הקהילה מוחזק – על פי עדויות – במעצר בית בדירה ביישוב, והוא נזקק לטיפול רפואי בבית החולים, לאחר שנפל בביתו במהלך הלילה.

לפי הדיווח, הרב ברלנד אושפז במחלקה פנימית של בית החולים הלל יפה בחדרה, במצב המוגדר קל.

תיעוד הטיפוס על גבי האמבולנס מגיע על רקע עימותים שהתרחשו במהלך סוף השבוע בין שכנים המתגוררים בסמוך לבית בזכרון יעקב, לבין אנשי הקהילה המתגודדים זה שבועות מול הבית בו הרב ברלנד, לדבריהם, מוחזק במעצר בית.

תושבי המקום מתלוננים על הפרה בוטה של שגרת חייהם.

זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, אמר: “צאן מרעיתו של ברלנד מתפרץ כאן לבתים, לדירות, עולה לגגות. יש כאן גם הפרעה לסדר הציבורי מעת לעת. אירועים כאלה שלא יכולים להימשך כאן בשכונה הזאת”.

לדבריו, “המועצה פועלת במגוון ערוצים. אני לא יכול להיכנס לכולם ולפרט את כולם כרגע. המשטרה כמובן צריכה להגביר כאן נוכחות ואכיפה יחד עם הפיקוח שלנו שנמצא פה בכל שלב שצריך”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, פרקליטות המדינה מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על שינוי מקום מעצרו של הרב אליעזר ברלנד – בעקבות העימותים בין תושבי זכרון יעקב לאנשי קהילת ‘שובו בנים’.

אתמול עיכבה המשטרה לחקירה שניים מאנשי ‘שובו בנים’, בשל הסגת גבול סמוך למקום מעצרו. זאת לאחר קבלת דיווח על שני אנשים אשר נכנסו לבניין וסירבו להתפנות מהמקום. כוחות משטרה שהגיעו למקום ביקשו לרשום דו”ח לשניים, ולאחר שסירבו להזדהות עוכבו לתחנת המשטרה בזכרון יעקב לצורך זיהוי.

הרב אליעזר ברלנד מואשם בפרשת ‘עושק שחור’. בעבר הוא כבר ריצה עונש מאסר על עברות של מעשים חמורים.

לפני כחודשיים, אחרי שנה שבה שהה במעצר, בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לשחררו למעצר בית, בתנאי שהמיקום יהיה חסוי ושהוא לא יורשה לבוא במגע עם אנשיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לקרוא לרשע הזה רב?
    06/04/2021 01:09
    משה
  1. מספיק עם ביזוי תואר הרב