משה גפני לנשיא: “לא ננטוש את הליכוד וגם הליכוד לא נוטש אותנו”

יהדות התורה המליצה על נתניהו • ליצמן: "הפכנו למוקד הסתה מצד פוליטיקאים שונים באופן הכי חמור ובוטה. אחד קרא לזרוק אותנו למזבלות. ההמלצה שלנו על נתניהו היא חד משמעית, לא נלך עם ליברמן ולא לפיד" • הנשיא: אני לא אשאל איך נתניהו ירכיב ממשלה... גפני: "אנחנו נתפלל"
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשפ"א / 05.04.2021 14:10

סיעת יהדות התורה המליצה בצהרים (שני)  לנשיא רובי ריבלין על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה.

עד 65% הנחה: יריד הספרים השנתי של ‘מוסד הרב קוק’ חוזר בענק

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני אמר לנשיא: “כל השנים הלכנו עם הציבור המסורתי שנמצא בליכוד, ובגלל שהציבור הזה נמצא בליכוד אנחנו תומכים במועמד הליכוד בנימין נתניהו, אם היה מועמד אחר בליכוד היינו תומכים בו.

“לא נטשנו את הציבור הזה אף פעם ולא ננטוש אותו וגם הציבור הזה לא נוטש אותנו, ראינו את זה ביתר שאת בתקופת הקורונה, כשהשמיצו אותנו מבוקר עד ערב”.

הנשיא: אני לא אשאל איך נתניהו ירכיב ממשלה…

גפני: אנחנו נתפלל.

ריבלין: האם הנשיא צריך לשקול את העבודה שיש פוליטיקאי נאשם בפלילים?

גפני: אנחנו לא סומכים על מערכת אכיפת החוק.

כפני לנשיא: אני רוצה לשבח אותך על כל התקופה שהיית נשיא המדינה. הקדנציה שלך ייצגה את את כולנו. אנחנו הציבור החרדי עברנו תקופה קשה. הייתה קבוצה לא קטנה ששמה אותנו במוקד. אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על החיסונים, מודים לראש הממשלה שהביא את החיסונים. מודים לקדוש ברוך הוא שזה עובד”.

שר השיכון יעקב ליצמן לנשיא: “אני מצטרף לדברי יו”ר הרשימה ח”כ גפני ושאכן אנו ביהדות התורה ממליצים על ראש הממשלה נתניהו להרכבת הממשלה הבאה.

“במערכת הבחירות האחרונה הפכנו, הציבור החרדי, למוקד הסתה מצד פוליטיקאים שונים באופן הכי חמור ובוטה. עד כדי כך שאחד מראשי המפלגות קרא לזרוק אותנו למזבלות. מצופה ממך כנשיא המדינה לגנות קריאות אלו ולצאת נגד זה, כי להסתה יש מחיר וזה מסוכן. רק הבוקר שמענו על בית כנסת שהוצת בב”ב, וזו תוצאה ישירה של ההסתה הזו”.

ליצמן הדגיש: “ההמלצה שלנו על נתניהו היא חד משמעית, לא נלך עם ליברמן ולא לפיד, לטובת מסורת ישראל והצביון היהודי”.

ח”כ ליצמן: “אנחנו רק עם נתניהו. בלי לפיד! תכניסו את זה לכם טוב טוב”.

ח”כ גפני: “ובלי ליברמן”.

סגן השר אורי מקלב לנשיא: “אתה פעלת נמרצות להקמת ממשלת אחדות, זה לא צלח אולי כי אתה הנשיא לא לווית את זה אחר כך, אנחנו מבקשים ממך שבאותה נמרצות תפעל להקים ממשלת אחדות ימנית.

“רוב העם רוצה ממשלה ימנית, אף אחת מהמפלגות שיהיו פה לא הצביעו עבורך, אנחנו כולנו בחרנו בך ואפשר לפעול בדבר הזה גם אם אתה נשיא של כולם. חכם יכול להפר נדרים, אתה מבין את טיב הפוליטיקה ואתה יכול להפר את הנדרים של ראשי מפלגות שהתחייבו לא לשבת עם נתניהו”.

ריבלין: “מקלב אתה גם חברי, אני נמצא פה בהתייעצות ולא יכול להתערב פוליטית. ולא כדאי להציע את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות