פרופ’ לוי: פייזר עצרה את אספקת החיסונים – עד שייחתם ההסכם

פרופ' חזי לוי התייחס בראיון לגל"צ לדרישה של 'פייזר' לאשר בממשלה את ההסכמים עמה - כתנאי לחידוש משלוחי החיסונים לארץ • גנץ סירב לכנס את הממשלה כדי לאשר את ההסכמים
תמי גיל
כ"ב ניסן התשפ"א / 04.04.2021 11:00

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לגל”צ, למשלוחי החיסונים, ואישר כי חברת ‘פייזר’ עצרה את אספקת מנות החיסון נגד קורונה למדינת ישראל.

לדברי פרופ’ לוי,  “משלוח המנות במסגרת ההסכם שלא נחתם – הפסיק. ‘פייזר’ צפויה לחדש את האספקה רק לאחר שהממשלה תתכנס ותאשר את ההסכמים החדשים לרכש החיסונים”.

ישיבת הממשלה בה אמור היה להיות מאושר ההסכם לרכש חיסונים עם חברת פייזר לא כונסה עקב התנגדות מפלגת כחול לבן והעומד בראשה, שר הביטחון בני גנץ.

בשבוע שעבר פרסם משרד הבריאות הודעה על מצב רכש החיסונים: “אנחנו מבקשים להבהיר, תוך שמירה על הסכמי הסודיות של ישראל עם חברות החיסונים, שבישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי. קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים כדי להתכונן לתרחישים שונים כמו מנת דחף, חיסון ילדים מעל גיל 12 (לאחר שהמחקרים וה-FDA יאשרו זאת), וכן מתן אפשרות לחיסונים עמידים לווריאנטים שעשויים להגיע”.

בכחול לבן מתנים את כינוס הממשלה באישור מינוי הקבע של גנץ לשר משפטים, מינוי שבליכוד מתנגדים לו, זאת לאחר שבשבוע שעבר פקעה כהונתו של בני גנץ כממלא מקום שר המשפטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות