דרמה בירדן: ישראל חשפה ניסיון הפיכה נגד עבדאללה; גל מעצרים

כ-20 בכירים נעצרו בחשד שקשרו קשר להדחת המלך הירדני • בין הקושרים: הנסיך חמזה, אחיו למחצה של עבדאללה • גורם מודיעיני בכיר בממלכה: ההתרעה התקבלה משירותי המודיעין של ישראל ושל ארה"ב • סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה מכחישה את הדיווחים
נתן פרל
כ"ב ניסן התשפ"א / 03.04.2021 22:37

הרשויות בירדן סיכלו הערב (מוצאי שבת) ניסיון הפיכה במדינה נגד המלך עבדאללה השני.

לפי דיווח בעיתון ‘ושינגטון פוסט’, בעקבות המהלך נעצרו יותר מעשרים בני אדם, ביניהם יורש העצר הקודם בממלכה, הנסיך חמזה בנו של המלך חוסיין מנישואיו עם המלכה נור.

סוכנות הידיעות הרשמית בממלכה מכחישה את הדיווחים.

על פי חלק מהדיווחים, הנסיך חמזה מוחזק בארמון בבירה עמאן תחת שמירה כבדה, וכי הוא קיבל את ההודעה על מעצרו מידי בכירים בצבא שהגיעו לארמון בו הוא מתגורר.

על פי ה’וושינגטון פוסט’, בכיר בבית המלוכה טוען כי מעצרו של הנסיך, הוא חלק מסיכול תוכנית הפיכה נרחבת בה השתתף בן משפחת המלוכה נוסף ועוד ראשי שבטים ומפקדים בצבא ירדן.

לפי הדיווחים, בין העצורים הנוספים בפרשה גם בסאם עוודאללה, אשר במשך שנים ארוכות שימש כיד ימינו של המלך ואף כיהן בתפקיד שר האוצר במדינה. עוואדללה נחשב לאחד האחראים על רבות מהרפורמות והמהלכים הכלכליים בשנים האחרונות בירדן.

במערכת הביטחון הירדנית מבהירים, כי ככל הנראה צפויים מעצרים נוספים של גורמים החשודים במעורבות בפרשה.

גורם מודיעיני בכיר בירדן אמר ל’ישראל היום’: ״מדינות ידידותיות התריעו על ניסיון מצד גורמים ירדנים לפגוע בבטחון הממלכה וביציבות בית המלוכה. חקירה מודיעינית שנעשתה העלתה ממצאים חמורים ומדאיגים על מזימה שנרקמה לתפוס את השלטון בירדן מצד גורמים מתוך בית המלוכה שהופעלו ונתמכו על ידי סוכנים וגורמים חיצוניים. המעצרים ימשכו עד שנתפוס את אחרון קושרי הקשר״.

הגורם הירדני הוסיף כי המידע על המעצרים המידע שהוביל לקושרי הקשר מה-CIA האמריקני והמודיעין הישראלי.

ירדן עדכנה את ישראל כי המצב בממלכה תחת שליטה ואין כל חשש ליציבות המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות