לפיד ובנט נפגשו הלילה במשך יותר משעתיים: קבעו להיפגש שוב

אחרי שביום שישי נועדו בנט ונתניהו במשרד ראש הממשלה למשך שלוש שעות - הערב הוא נפגש עם יו"ר יש עתיד • סמוטריץ: "רוב עם ישראל בימין ורוצה ממשלת ימין, קוראים לכולם להתגבר על משקעים ועל כעסים" • רע"מ: לא התקבלה עדיין החלטה על מי נמליץ לראשות הממשלה
אריה ריבקינד
כ"ב ניסן התשפ"א / 03.04.2021 23:02

לקראת ההמלצות לנשיא ביום שני: יו”ר יש עתיד יאיר לפיד ויו”ר ימינה נפתלי בנט נפגשו הערב (מוצאי שבת) במטרה לדון באפשרות להקמת ממשלה שאינה בראשותו של בנימין נתניהו.

הפגישה החלה לקראת השעה 23:30, כשעה וחצי לאחר המועד המתוכנן והסתיימה בסביבות השעה 1:30.

לפי דיווח של העיתונאי יובל קרני, השניים “קבעו להיפגש שוב”.

אתמול נועדו בנט ונתניהו במשרד ראש הממשלה. הפגישה בין השניים ארכה כשלוש שעות.

לפני כניסת השבת והחג צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו: “אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו. בגלל חרמות ותחושה של ‘רק אני צודק’ כבר איבדנו את ביתנו לפני 2,000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם”.

גורמים בימינה מסרו הערב ל’כאן חדשות’ שבנט נוטה לתמוך בנתניהו, אך לא ימליץ עליו.

לפי ‘כאן חדשות’, בפגישה הערב צפוי בנט לדרוש מלפיד שגוש המרכז-שמאל ימליץ עליו לנשיא – בקשה שלפיד כנראה יסרב לה. לפי הדיווח, לפיד, מצדו, ידרוש מבנט להצהיר שלא יצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, בתמורה להמלצה שלו.

לקראת יום שני, צפוי לפיד ללחוץ על סער ולהפציר בו – אי-המלצה תכשיל את הגוש המעוניין בהחלפת נתניהו.

נתניהו, שהתארח הערב אצל חברת הכנסת אסנת מארק לחגיגות המימונה, אמר הערב שהוא מאמין שניתן להקים ממשלת ימין יציבה.

במפלגת רע”מ הבהירו הערב כי עד רגע זה לא התקבלה החלטה במפלגה על מי ימליצו לראשות הממשלה.

יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ אמר במהלך חגיגות המימונה באולפנת בני עקיבא רעות בפתח תקווה: “אפשר להתווכח, להסביר ולהרכיב קואליציות, אבל ההחלטות הגורליות יתבססו על ידי מפלגות יהודיות וכאלה שמכירות בעם היהודי”.

לדבריו, “כל מי שרוצה לחיות כאן כאדם פרטי ולהנות מכל השפע והיופי שהעם היהודי הביא לכאן, שאין לו שאיפות אחרות ומקבל את מדינת ישראל כמדינת ישראל – מוזמן. זאת לא רע״ם ואלה לא האחים בתנועה האיסלאמית – הם לא שותפים לגיטימיים בשום ממשלה״.

סמוטריץ’ הוסיף: “אנחנו קוראים לכולם להתגבר על משקעים ועל כעסים, לשלב ידיים ולהביא את הרוב היהודי-ציוני למרכז השולחן, ויזוזו הצדה העניינים האישיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות