ביקור חג דרמטי: הגר”ש אלתר התארח אצל הרבי מבעלזא • צפו

על רקע העימותים בין בעלזא לגור באגו"י: הגר"ש אלתר, ראש הישיבה מגור, המנהיג את הקהילה הגדולה שפרשה מחצר גור, התקבל הערב - יחד עם אחיו הגאון רבי דניאל אלתר- בכבוד גדול אצל הרבי מבעלזא • חרדים 10 על המהלכים שקדמו לביקור ועל השיחה בין שני המנהיגים • תיעוד
יוסף גרינבוים
כ' ניסן התשפ"א / 02.04.2021 00:31

 ‘אצבע בעין’ של חצר גור: הגר”ש אלתר, ראש הישיבה מגור ומנהיג הקהילה שפרשה מחסידות גור, הגיע הערב (חמישי) עם אחיו הגאון רבי דניאל אלתר, ראש ישיבת ‘פני מנחם’ בירושלים, לביקור חג אצל האדמו”ר מבעלזא.

נכדי הרבי מבעלזא ומקורביו קיבלו את פני הגר”ש אלתר ואחיו בכניסה לבית האדמו”ר. לאחר מכן נכנסו לחדר קבלת הקהל, והרבי הושיב את הגר”ש אלתר בראש השולחן.

מדובר באירוע דרמטי, המעניק עידוד ותמיכה לפורשים מחצר גור. הוא התקיים על רקע התמרונים הפוליטיים האחרונים של חצר בעלזא באגו”י נגד חסידות גור.

הביקור התקיים לאחר שביום רביעי קיבל האדמו”ר מבעלזא, יחד עם ספרו החדש של הגר”ש אלתר ובו דרשות ושיעורים לחג הפסח, את גיליון החג של קהילת הגר”ש ‘בני היכלא’, בו מתפרסמים באריכות מנהגי בית גור.

האדמו”ר מבעלזא עיין והתעניין על פרטים שונים ממנהגי בית גור.

בביקור הערב פתח האדמו”ר מבעלזא ואמר כי קיבל אמש משלוחי הגר”ש את ספרו החדש והספיק לעיין בו מעט. בהמשך, השיחה נסבה על מנהגי בית גור ובעלז בעת אפיית המצות, מים שלנו ועריכת הסדר.

בין הדברים, ציין האדמו”ר מבעלזא כי הוא זוכר שהאדמו”ר בעל ‘הבית ישראל’ מגור זצ”ל היה יוצא לשאוב מים שלנו במוצא הסמוכה לירושלים. הגר”ש ציין את מנהג אדמו”רי בעלזא הקודמים להתהלך לאחר הסדר לראות בעריכת הסדר של יהודים פשוטים.

הגר”ש הזכיר עוד מהספר החדש שיצא לאור על אבי האדמו”ר מבעלזא – ‘גדולת מרדכי’.

בהמשך הובא יין לשתיית ‘לחיים’. הגר”ש הזכיר כי צדיקים אמרו ש”כל העולם ניזון בשביל חנינא בני” – היינו שכשיש לצדיק שפע הוא משפיע לכל בני ישראל, “בשביל” מלשון שביל ודרך שדרכו ניזון העולם, ולפיכך בתקופה זו שעם ישראל זקוק לרפואה גם הרבי צריך להיות בריא לגמרי בשביל הציבור.

לאחר שאיחלו ברכת ‘לחיים’ זה לזה וברכות החג, ליווה האדמו”ר את ראש הישיבה עד ליציאה מחדרו, ומשם שלח את בנו הרה”צ רבי אהרן מרדכי רוקח ללוותם עד לרכב.

זו הפגישה השנייה של האדמו”ר מבעלזא עם הגר”ש ואחיו בשנה האחרונה, מאז שנפגשו בשמחת השבע ברכות לנכד האדמו”ר בחודש אב האחרון.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפת בשומים
    02/04/2021 20:38
    אלירז
  1. שמעתי שהם שוחחו על מנהגי הפסח של הרב של אנטוורפן חיים קרייזווירט זצ”ל שהיה אוכל שני ק”ג לפת בשומים ברסק צנוניות בשביעי של פסח. מרתק.

  2. שום דבר
    04/04/2021 00:24
    שלום
  3. בעלז תמיד היו נגד גור